![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Jeg leste på FT (Thai delen av forumet) at 60% prosent av de reisende med SK CPH BKK hadde vært nordmenn. (Skal ha kommet frem på et allmøte i SK). Har nordmenn subsidiert danskene SÅ mye? Er dette representativt for andre Intercontinentale ruter også?
Om en har kuttet godene nok for ansatte i den "norske" delen av SAS, burde en jo hoste opp noen 767 faderlig kvikt og legge disse til den norske operasjonen av SK. Var det ikke noe med at 767 var for små til å kunne drive lønnsomt pga bla crew-kostnader? Om kabin og flyvere i Norge var villige til å fly på andre betingelser enn CPH-gjengen, burde jo noen regne på dette en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette vil aldri CAU godta uten kamp, så hvis de begynner med ruter fra OSL på bekostning av CPH, så blir det nok rabalder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men CAU organiserer bare dansker, eller er Nordmenn og dansker som også jobber på SK Intercont organisert der?
Ut fra tidliger tråder her på forumet virker det jo ikke som om CAU godtar noe som helst annet enn lønnsøkninger og mer fritid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Icelandic Aircraft Management har en -300ER ledig i tredje kvartal, men wet lease er vel ikke så aktuelt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ingen tro på at nordmenn er 60% av de reisende på SAS iC, heller ikke på BKK-ruten.
Det er i alle fall ikke mitt inntrykk som pax at nordmenn utgjør flertallet ombord (selv om vi har vært mange)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja..., har stort sett reist denne ruten to ganger pr. år i det siste (vinterferie+påske) og da mener jeg bestemt at 60 % nordmenn er et bra estimat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Selv om man mister alle pax fra OSL (noe jeg tviler sterkt paa) er det fortsatt mange som connecter fra SVG/KRS/BGO/TRD og dalstroka innafor som har like godt eller bedre tilbud via CPH ... 60% hoeres veldig mye ut, sett i lys av at det selges bra i Nord-Tyskland og paa kontinentet samt at man ogsaa trenger plass til en eller annen danske ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I tillegg har vi jo en ikke ubetydelig andel svensker...
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Dalstrøka innafor og andre byer har jo uansett mye bedre connction fra OSL enn CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Jo, men svenskene har jo en del SAS IC ruter ut av ARN (pluss andre flyselskaper med IC), men det er klart at for folk bosatt på den svenske vestkysten er jo CPH et vel så greit alternativ som ARN.
Har ikke noe forhold til hvor stor andelen av nordmenn er, men ble det ikke sagt tidligere at det er flere nordmenn som reiser til Thailand enn det er svensker og dansker? Så det skulle jo borge for en stor andel nordmenn, men det kan jo være forskjell fra tur til tur vil jeg tro. Thais rute fra CPH til BKK har det også vært godt med nordmenn på de gangene jeg har reist. Og som jeg har sagt før, så reiser jeg 10 ganger heller via CPH enn via OSL når jeg skal ut i verden fra den sørlandske palmekyst, og det gjelder sikkert andre også som bor i nærheten av en annen norsk flyplass med direkte rute til CPH. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig at opplegget er håpløst. Dette er vel noe Avinor og Tollvesenet jobber med å få en løsning på!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() Har fortsatt ikke forstått hvorfor det er så om å gjøre å få noen IC ruter ut fra OSL. Det er greit for de som bor i Oslo/Akershus området. For alle oss andre er det mye greiere å fly via CPH (eller FRA for SVG/BFO - eller AMS fra mange andre byer, for de som liker det!) Du begynner å høres ut som en sinna sutrekopp nå! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I 2007 var det 378387 svensker, 108941 nordmenn og 141110 dansker som ankom som turister til Thailand. http://www2.tat.or.th/stat/download/1207/nat-1-12.xls
Bare en passasjer... Last edited by TG923; 05-08-2009 at 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ikke at jeg bryr meg. Dvs jeg gidder ikke betale ekstra (skatt/avgifter/mer for flybillettene) for å få en løsning med tollbehandling på bestemmelsesstedet siden det ikke rammer meg. Men jeg ser derimot at OSL da blir en uattraktiv transferflyplass for reisende til folk utenfor det sentrale Østlandet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når forsvant transfer-innsjekken? Peppes har hvertfall vært der de er nå helt siden flyplassen åpnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og siden OSL har sitt primære influensområde i Oslo/Østlandsområdet, så har jeg også stor respekt for at folk fra distriktene heller reiser via CPH dersom det er gunstigere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK | jefi99 | Flyforum | 13 | 24-03-2014 11:47 |
KUL-BKK-CPH-OSL i eco extra, får ikke valgt sete på KUL-BKK | Powell | Reiseforum | 1 | 20-06-2012 23:04 |
42 prosent flere nordmenn til USA i juni | MartinL | Flyforum | 72 | 23-09-2008 16:24 |
Priser CPH-BKK-CPH/ Bizniz class | Bizflyer | Flyforum | 3 | 03-06-2007 19:00 |
TG 747 CPH-BKK | MountainDew | Flyforum | 4 | 14-06-2006 21:26 |