![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Må bare konstatere at den potente tiltingen av vingene Boeing har gjort på B787 rett og slett er lekkert...B777 var sjef før, nå er B787 kongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,869
|
![]()
...og det ble ogsaa High Speed Taxing I dag, opptil takeoff speed, nese hjulet ble ikke loeftet....maa vaere fristende aa ta av ;-)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,313
|
![]()
...om ikke annet så kan 787 bli en bra buss som brukes fra terminal til maskiner parkert uten gate
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Og nå spekuleres det at 787 først vil fly i 2010
http://seattletimes.nwsource.com/htm..._boeing22.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det ser mer og mer ut som at årets julebord kan inneholde first flight for både 787 og 747-8. Selvsagt skal det en del til, men FOR et julebord det hadde blitt!
Ellers burde kanskje denne tråden vært stengt etterhvert, og en ny åpnet? Tittelen er i hvert fall temmelig langt fra realiteten etterhvert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,562
|
![]() Quote:
Forøvrig er det jo ikke bra hverken for fabrikant eller brukere dette. Her snakker vi om et teknologi strekk som er så stort at denne type problematikk må kunne påregnes i et slikt prosjekt. Nå som verden går mer og mer bort fra vanlige metaller til plastiske materialer i fly vil nok flere produsenter erfare denne type problematikk både strukturelt og elektronisk. Her er Boeing sin tur til å erfare det som britene erfarte da de introduserte Comet'en i sin tid. Av og til må verden gjennom en lærekurve. Det skjønner alle flyselskapene som har bestillt flytypen. Aldri så galt at det ikke er godt for noen. Med dagens nedtur i markedet skaper ikke 787 forsinkelse den helt store krisen så lenge markedet har overskudd av bredbuks fly. Produksjon av nye 767 og 330 pluss tilgjengelig kapsitet i annen hånds markedet demper problemene med sene 787 leveringer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,869
|
![]()
Problemene er nok stoerre enn foerst antatt:
http://seattletimes.nwsource.com/htm..._boeing30.html har en ganske bra skisse og beskrivelse....hmm First Flight bebynner aa dra seg mot Scanairs Julebord 2009...(som gaar av stablen Januar 2010)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,562
|
![]() Quote:
Boeing har identifisert hvordan de skal fixe "inside the wing stringer at the side-of-body where the wing and the centre wingbox meet.." Men det vil ta meget lang tid å utføre disse modifikasjonene. I slutten av september kommer revidert leverings plan til kundene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,869
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 51
|
![]()
Gøyal poll på forsiden på flightglobal.com nå, What will fly first: 1) 787, 2) A400M, 3) Pigs. Akkurat nå leder 3), tett fulgt av 1)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Haha. Lo godt når jeg så den. Uansett, finnes det noe kommersielt fly som har blitt slik plaget av forsinkelser som 787? Overgår vel A380 glatt nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]()
Har ikke Ba også lagt en bestiling på 787?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og 787 kundene begynner aa bli leie:
http://www.youtube.com/watch?v=BF_P77V
EPKA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Boeing skal visstnok ha fortalt Qatar and Qantas as first flight nå er beregnet i slutten av 2009 og at en ny tidsplan for testprogrammet skal foreligge i september
http://www.heraldnet.com/article/200...708219918/1005 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Da skal Boeing ha kommet med en ny tidsplan på en investorkonferanse idag.
- First flight: Innen utgangen av 2009 - Første levering: 4. kvartal 2010 - Full produksjon: 2013 Itillegg vil verdien av de 6 første maskinene bli skrevet ned til 0 og kostnadene tatt som R&D-kostnader. Masking 1-3 vil ikke bli solgt, mens 4-6 vil bli solgt selv om de nå er skrevet ned til 0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Og hvor langt etter skjema er man da? ...og i forhold til A380?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Kan de bli gitt til enkelte kunder som kompensasjon?
Og hva vil skje med 1, 2 og 3? Brukt som testmaskiner for modifikasjoner o.l.? EDIT: Refererer til Someone's post
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
De ligger vel foreløpig 2,5 år etter skjema. A380en ble vel 18 mnder forsinket.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller ytterligere 2 stykk 787-9 | Cockpitview | Flyforum | 3 | 22-03-2016 15:28 |
Tornadoer gir forsinkelser for 737 og 787-linja | LN-MOW | Flyforum | 3 | 17-04-2012 08:26 |
Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser | Trety | Flyforum | 110 | 30-06-2011 07:46 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |