![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Personlig blir jeg stadig forundret over hvor mange det er som totalt mangler vanlig folkeskikk ombord på fly.
Det å legge setet tilbake mens passasjeren bak spiser er noe jeg stadig ser. Er det så vanskelig å tilpasse seg andre mennesker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Det jeg synes er mest ille er hvor få personer som kan forstå de enkleste beskjeder så snart de kommer på en flyplass, eller inn i et fly.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Og på flyplassen skjønner jeg ikke hvorfor folk MÅ stå klistret inntil bagasjebåndet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mine top irritasjonsmoment:
1. Hard prikking på skulderen for å få min oppmerksomhet. Det holder med et høflig "unnskyld?", ikke skrik "HALLO!" 2. Ha penger og bestilling klar når vi kommer med trallen. Ingen liker å vente i evigheter. Jeg vil helst slippe å rote i hatrack for å finne din 10 kilos sekk, så vente på at du finner lommeboka i bunnen av den, også løfte den opp igjen. Og alt du skulle ha var en cola. Puh! 3. Mitt galley! Det er trangt, og jeg prøver så godt jeg kan å rydde eller preparere. Det er ikke plass til deg desverre. 4. Folk som går på toalettet når vi har 3 traller i kabinen. Kan du vente bare litt? Det er litt for mange som får akutt dotrang på en gang! Men, alt dette tas med et stort smil selvsagt, det må man jo bare ![]() Avslutter til slutt med en hendelse for noen år siden: "Kan du åpne colaen min også? Det er bedre at du knekker din negl enn at jeg gjør det." ......... Javel? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den der er vel strengt tatt åpen for tolkning....
![]() ... ellers håper jeg at jeg ikke har irritert for mange av de ansatte i kabinen på mine reiser jorden rundt.... ![]()
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
hehe, det skulle stå " Det er bedre at du knekker din negl enn at jeg knekker min. " De som reiser mye irriterer sjelden, det er verre med de som reiser på ferie annet hvert år =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
"Mitt galley" - jøss, der har jeg syndet gitt. På langturer pleier jeg ofte å spasere litt, og spør gjerne om en øl mens jeg står bakerst for å strekke på beina. blir alltid møtt vennlig og får alltid en kald øl. Trodde jeg sparte de for jobb, hvis jeg istede satt i setet mitt og plinget med knappen. Så det er fy fy altså... ja da har jeg lært noe i dag også
![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kommer nok litt an på flytype og hva slags flight det er ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
En av mine absolutt "favoritter" er når man feks går av toget på en ukjent stasjon, så stopper de rett utenfor døra, slik at alle de andre som skal ut av toget ikke kommer seg ut. Duster ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå sier de jo i denne artikkelen at de foran gardinet ikke oppfører seg noe bedre enn de bak, så jeg vet ikke om det er så stor sammenheng mellom det å være reisevant og å kunne oppføre seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå er det vel ikke alle foran gardinen som er veldig reisevant heller, da, men du har nok rett. Det er en del folk som definitivt gir blaffen i sine omgivelser, og ikke tar 5 øre for å tirre opp sine medpassasjerer for bagateller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg tror heller saken er den at er man en drittsekk så er man en drittsekk, enten man reiser med fly hver dag eller en gang i året. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De som sitter forran gardinet er vanligvis veldig lite krevende og har reist mye. Det er verre med familien Olsen som skal på tur for en gangs skyld. Det er stort sett dem som skal ha ekstra oppmerksomhet hele veien.
Mitt galley - jeg flyr kortruter så det er ikke mye tid til overs. Men selv når vi flyr til spania og det er litt tid til overs, kom gjerne bak en tur og be om en cola, det er bare hyggelig. Men ikke stå og heng i galleyet da please, det er liksom vårt bittle lille sted uten pax på alle kanter! Det er verst med de flyene som har toalettet i halen, da må pax igjennom galley for å gå på do. Jeg sier alltid at "Dokøen her ute, er dere snille", dvs ikke inne i galley. Det blir bare for mye =) Og til OEH, ja en drittsekk er en drittsekk, men jeg tror det er veldig mange som faktisk ikke har antenne i det hele tatt.. Prikke flyvertinna på skuldra liksom, hva er det? Hadde du prikket feks. en butikk ansatt på skulderen når han betjente en annen kunde? Jeg har også funnet bajs bleier i setelommer (den gang jeg jobbet der de ikke har cleaning) .. Helt utrolig =) Og mange synes det er den mest naturlige ting i verden å skifte bajs bleie i setet når andre pax spiser. Da ser jeg rødt! ![]() Men alt dette gjør jo at jobben er så spennende som den er da. Alltid noe som skjer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dette burde kanskje SK også gjøre | krølle | Småprat | 5 | 31-07-2013 19:46 |
Hvilke fly skal QA bruker når de flyr for SK (08/04/13)? | sk931 | Register- og ATC-Forum | 4 | 11-04-2013 19:23 |
Får man norske stewardesser til å gjøre dette? | Rob Mulder | Flyforum | 2 | 12-10-2010 11:03 |
Hva skal en gjøre en Fredagskveld? | putzmeister | Bilder & foto | 12 | 19-08-2009 12:54 |
Ting å gjøre når en har 6 timer i FRA..? | N2630B | Flyforum | 6 | 28-12-2007 23:56 |