![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Dermed fikk vel tvilerne i denne tråden rett i sine spådommer at det ikke kunne vare gjennom vinteren: http://forum.flyprat.no/showthread.p...+mest+punktlig
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det er vel Kong Vinter som spøker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Er det SK sin feil at flyplasser er stengt for brøyting? Ja den var ny... Ville heller målt imot andre selskap som har operert på flyplasser med sø på... Det blir litt feil å si at SAS ikke er punktlig når delayene er utenfor deres kontroll...
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Selvsagt er det det. Akkurat som den ekstremt travle sommertrafikken i det sentrale Europa er med å hjelpe Bolaget til topplasseringer om sommeren.
Uansett, så er nesten 87% on-time over hele året meget bra i et vinterland som Norge! EDIT: Denne var ment som svar til CK.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
SK nr 11 med 83,87% (SE,DK,IC)
WF nr 27 med 75,84% DY nr 39 med 63,91% Last edited by LN-RRA; 06-03-2009 at 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg er helt enig i at faktorer som er utenfor selskapets kontroll ikke er noe de kan lastes for. Dette gjelder for alle selskaper. Man kan selvsagt argumentere for at selskapet bør ta høyde for denne typen forsinkelser og holde seg meg tilstrekkelig ledig materiell/personell og at for tett program resulterer i mer forsinkelser enn hva litt slakk ville gitt, men jeg vil tro at de fleste finner det urimelig å skulle sitte på x antall reservefly med tilhørende personell. Nå vet vi vel ikke grunnen til alle forsinkelsene, men det er rimelig å tro at man i februar sliter litt med værforhold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Men fortsatt best i Norge...ikke akkurat knust i forhold til konkurrentene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Motpolen blir da selvsagt at DY har en alt for tight ruteplan og driter i om de går på rute eller ikke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]()
Neida, men hvor tjener flyene penger, i luften eller parkert på bakken?? Dersom du mener det siste har punktligheten en høy pris, altfor høy spør du meg. Statistikken hadde kanskje sett annerledes ut desom man sjekket hvor mange % av flyene som LANDET i rute i stedet for å finregne på hvor mange som var 3 min forsinket i stedet for 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hva angår hvor flyene tjener penger så er det klart at flyene ikke tjener penger på bakken. Du bør kanskje ikke trekke det argumentet for langt, for det er vel en kjennsgjerning at DY ikke tjener så voldsomt med penger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Som kunde er jeg ikke interessert i bakketiden - eller hvorvidt selskapet tjener penger - jeg er interessert i å komme frem i tide...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flightstat har jo et underlig underlag som de selv ikke klarer å forklare , men oppgir "mange" kilder, og ender opp med altfor få DY ankommster ser det ut for
Men "mine" grapher på OSL viser jo i alle fall helt tydlig avgangs differansen. http://www.e-gek.net/osl/mrtg/osl-sk-dy.html. Men om man fikk frem faktiske ankommst tall men alle flighter så post gjerne en link. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
Vet om kolleger av meg som har snudd A321 med 10 containere inn, og 10 ut på godt under 20 minutter, tror det var 12 min. de brukte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stemmer det at alle B1 og en del B52 ikke lenger er utstyrt for å bære atomvåpen? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 4 | 15-07-2018 23:08 |
Flightstats: SAS Europas mest punktlige i 2011 | Someone | Småprat | 19 | 25-01-2012 15:07 |
SAS - Verdens mest punktlige flyselskab? | janusk | Flyforum | 11 | 12-08-2010 14:43 |
Europas mest punktlige flyselskap i juni | RIBRO | Flyforum | 33 | 24-07-2008 23:19 |
Det er ikke lenger det det var .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 09-02-2005 01:03 |