![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Da har nok en gang Flightstats kåret SAS til Europas mest punktlige flyselskap. Akurat som de to siste årene
http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/....asp?id=240932 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Originalsiden til FlightStats finner dere her:
http://opsawards.flightstats.com/win...line-2011.html Forøvrig kan det nevnes at SA i sine rapporter ligger 0,7 prosentpoeng høyere opp; 88,9% i stedet for 88,2% som FlightStats har.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hva endte Norwegian på? De sier jo at de er like punktlige eller punktligere enn SAS: http://www.norwegian.no/punktlighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
FlightDeck da, hvis du ser nøye etter hva Norwegian skriver så er det bare deler av 2011 som beskrives og dessuten er det bare flighter med avgang fra en Avinor-flyplass i denne oversikten. Både SAS og Norwegian flyr fra andre flyplasser enn det som tilhører Avinor, og da blir naturlig totaltallet annerledes for begge selskap. Basert på hva de to selskapene oppgir i sine månedsrapporter, så endte SAS på 88,9% og Norwegian 85,3% - altså så var Norwegian 3,6 prosentpoeng lavere enn SAS i 2011. Variasjoner over året kan du se her: http://forum.flyprat.no/showpost.php...04&postcount=2
Går man enda mer i detalj, så trenger man ikke å se lenger enn til OSL i november for å finne at Norwegian var bedre enn SAS på punktlighet (85,7% mot 85,0%). Noe annet vi kan konkludere med er at SAS ikke kan være så overlegne på punktlighet så lenge det bare 3,6 prosentpoeng forskjell mellom SAS og Norwegian og Norwegian ikke er blant de fire øvrige finalistene hos FlightStats.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg er fullstendig klar over at Norwegian liker å henvise til Avinor-statistikken da det sikkert er denne de kommer best ut på. Det jeg lurte på var hvordan Norwegian kom ut på Flightstats-statistikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå husker jeg ikke hvordan dette var, men FlightStats baserer seg vel bare på et utvalg og er dermed vel heller ikke den hele & fulle sannheten...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Mitt inntrykk av Flightstats er at de ligger på nivå med Readers Digest (Det Beste) - de omtaler Hawaiian (A330, 767 og MD-95) som "Commuter Airline"
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Bare" 3,6% må vel være litt i hermetegn , hver % man skal løftes seg her har en kostnad både i € og i en organisasjon som evner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280229,-84.134704 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hvor ser du en åttendeplass? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
De fikk prisen for "Major European Airline" med definisjonen "The Major European Airlines category includes airlines based in Europe and operating at least 30,000 scheduled flights annually within Europe." (som forøvrig er merkelig da 3 av de forran dem på listen hadde over 30.000 flighter.) Pressemeldingen til SAS er altså ikke korrekt. Og hvilken pris fikk de i 2009? http://opsawards.flightstats.com/winners-2009.html
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vet ikke helt hvordan det blir aa ta en Ryanair naar Flightstats tildeler dem en pris ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det ikke SAS som setter opp kategoriene, da....
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280165,-84.134982 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Den er grei, men kategorien de påstår de vant i i 2009 eksisterte ikke da og de tar ikke med i reklamen at de kun var best i en spesifikk kategori og ikke "Europas mest punktlige flyselskap".
De å ikke nevne at de kun er best i en spesiell kategori og å påstå at de jo ville vunnet også i 2009 om den kategorien hadde eksistert da er strekking av sannheten som det smaker veldig Ryanair av.
![]() |
#17 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Og om det stemmer at det kun er et UTVALG av flyvningene som blir registrert så er vel ikke Flightstats resultater 100 % realistisk? Jeg synes ihvertfall Flightstats lanserer tall som er lite etterprøvbare. Tallene kan vel være 100 % korrekte - men hvorfor kan man ikke da holde seg til "skikken" og henvise til datakilden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
"FlightStats on time performance calculations are based upon data collected from a variety of sources both primary and secondary. Our coverage of any single airline’s flights varies in percentage terms. In some cases, only secondary sources can be obtained that represent a subset of an airline’s total flight operations. This is especially true for certain low-cost airlines, notably Easyjet and Southwest Airlines. Therefore, the calculations represented here should, in general, be considered indicative of an airlines’s performance but not a definitive measure. We continue to work hard to fill in our coverage gaps. However, reaching 100%coverage will require the cooperation of some airlines that, at present, are unwilling to participate." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Her er alle dataene, se side 5:
http://images.emailroi.com/users/fli...library323.pdf
![]() |
#20 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Her står det altså at Flightstats opererer med et UTVALG av flyvninger... Og som de sier selv i innledningen: "the calculations represented here should, in general, be considered indicative of an airline's performance but not a definitive measure." Jaja... Kanskje det holder med cirka-tall for oss da? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - Verdens mest punktlige flyselskab? | janusk | Flyforum | 11 | 12-08-2010 14:43 |
Widerøe mest punktlige selskap også i januar | Farmer | Flyforum | 0 | 05-02-2010 13:49 |
Widerøe var Europas mest punktlige flyselskap i November ! | Farmer | Flyforum | 6 | 07-12-2009 22:18 |
SAS knust i vinter - Ikke lenger det mest punktlige flyselskapet. | Hickok | Flyforum | 29 | 07-03-2009 21:02 |
Europas mest punktlige flyselskap i juni | RIBRO | Flyforum | 33 | 24-07-2008 23:19 |