Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2009, 20:37   #1
kops
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
Default Re: SAS knust i vinter - Ikke lenger det mest punktlige flyselskapet.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg tror Flight Stats baserer seg på ankomstpunktlighet, og det er ikke snakk om 2 eller 3 minutter. Fly innen 15 minutter etter rutetid regnes ikke som forsinket ved ankomst i disse statistikken, så vidt meg bekjent.

Hva angår hvor flyene tjener penger så er det klart at flyene ikke tjener penger på bakken. Du bør kanskje ikke trekke det argumentet for langt, for det er vel en kjennsgjerning at DY ikke tjener så voldsomt med penger.
De hadde nok tjent enda mindre dersom de hadde stått like lenge på bakken som SK sine fly...
kops is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 20:45   #2
tackle55
Gunnar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
SAS Re: SAS knust i vinter - Ikke lenger det mest punktlige flyselskapet.

Quote:
Originally Posted by kops View Post
De hadde nok tjent enda mindre dersom de hadde stått like lenge på bakken som SK sine fly...
Strengt tatt er det når paxen går ombord selskapene tjener penger. Og meg bekjent oppererer DY med lengre tid på sine flighter enn SAS gjør. 5-10 minutter mere på f.eks TRD. Og det at SK sine fly står lengre på bakken?? Bli med meg på jobb, så kan du selv få se hvem som snur sine fly hurtigst.
Vet om kolleger av meg som har snudd A321 med 10 containere inn, og 10 ut på godt under 20 minutter, tror det var 12 min. de brukte.
tackle55 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 21:10   #3
kops
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
Default Re: SAS knust i vinter - Ikke lenger det mest punktlige flyselskapet.

Quote:
Originally Posted by tackle55 View Post
Strengt tatt er det når paxen går ombord selskapene tjener penger. Og meg bekjent oppererer DY med lengre tid på sine flighter enn SAS gjør. 5-10 minutter mere på f.eks TRD. Og det at SK sine fly står lengre på bakken?? Bli med meg på jobb, så kan du selv få se hvem som snur sine fly hurtigst.
Vet om kolleger av meg som har snudd A321 med 10 containere inn, og 10 ut på godt under 20 minutter, tror det var 12 min. de brukte.
iflg tidtabeller har DY 20 min innland/innland på TRD, dvs at sas har kun 10-15 min stopp??? Er du julenissen eller bare tror du på ham. Dessuten har jeg aldri hevdet at SGS jobber tregt eller noe i den duren. Det jeg sier er at SK ofte har fly stående på OSL veldig lenge og da er det lettere å få flyene ut på rute. Les teksten
kops is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 21:40   #4
tackle55
Gunnar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
SAS Re: SAS knust i vinter - Ikke lenger det mest punktlige flyselskapet.

Quote:
Originally Posted by kops View Post
iflg tidtabeller har DY 20 min innland/innland på TRD, dvs at sas har kun 10-15 min stopp??? Er du julenissen eller bare tror du på ham. Dessuten har jeg aldri hevdet at SGS jobber tregt eller noe i den duren. Det jeg sier er at SK ofte har fly stående på OSL veldig lenge og da er det lettere å få flyene ut på rute. Les teksten
"Ikke vanskelig å få fly på rute når de har liggetider på opptil flere timer på OSL"

Nå skrev jeg 25 min. Og det er himmelvid stor forskjell mot flere timer. Og det skjer ikke så ofte som du tror. Og som jeg også skrev beregner, etter hva jeg har hørt, DY lengre tid i lufta på flightene enn det SAS gjør. Og flyene går vel like raskt?

Vi kan ta OSL-TRD-OSL som eksempel:

DY Flytid 60 min, bakken 20 min, flytid 60 min totalt 140min
SAS flytid 55 min, bakken 25 min, flytid 55 min totalt 135min.
Tidene har jeg hentet fra selskapenes tidstabeller.

Blir kanskje litt for personfiksert nå, men liker ikke at noen slenger ut påstander som ikke stemmer. Ja, enkelte flyindivid kan stå lenge på bakken, men det har jeg sett DY fly gjort også.Litt Kjos aktig, fortell en "nestensannhet", nok ganger, og det blir en sannhet.
tackle55 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stemmer det at alle B1 og en del B52 ikke lenger er utstyrt for å bære atomvåpen? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 4 15-07-2018 23:08
Flightstats: SAS Europas mest punktlige i 2011 Someone Småprat 19 25-01-2012 15:07
SAS - Verdens mest punktlige flyselskab? janusk Flyforum 11 12-08-2010 14:43
Europas mest punktlige flyselskap i juni RIBRO Flyforum 33 24-07-2008 23:19
Det er ikke lenger det det var .... LN-MOW Flyforum 0 09-02-2005 01:03


All times are GMT +2. The time now is 18:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.