![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Men hvad de danske aktieanalytikere og "flyeksperter" mener tror jeg man skal forholde sig meget afslappet til.
Det var de samme, der mente at priserne på flybilletter ville stige da Sterling gik konkurs????? Her skete det stik modsatte... Blot et eksempel på at disse såkaldte "eksperter" ikke har meget føling med flymakedet selvom de selv på står noget andet.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Resultatet vil, om tallene i denne posten er riktig, vise 0.7 millioner + før skatt og et nettoresultat på -7.6 millioner for 2008. Å trekke frem fakta er på ingen måte å tåkelegge. I likhet med Someone og JetBlue synes jeg også det er bekymringsfullt at cash flow fra operations er negativ. Last edited by TOS; 21-02-2009 at 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Såkalte økonomer - hva skal det bety? Forholdet er vel at vi påpeker hvordan et regnskap skal leses og forstås. Det har ingenting med tåkelegging av fakta å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Fin kommentar fra Kjos i en E24-artikkel: "- Tallene var egentlig bedre enn mange fikk med seg da vi presenterte resultatet, sier Norwegian-sjefen. "
![]() http://e24.no/boers-og-finans/article2939747.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Newcomer
Join Date: Mar 2008
Posts: 9
|
![]()
"- Tallene var egentlig bedre enn mange fikk med seg da vi presenterte resultatet, sier Norwegian-sjefen. "
Da er jo spørsmålet: Er det de "mange" som ikke forstår, eller måten tallene presenteres på, som er problemet? Uansett hvordan en snur og vender på tall / presentasjon er det fortsatt stort underskudd på drift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]()
Nå har NAS fått brutal juling flere dager på rad. Falt nye 11% i går og over 7% i dag. Aksjen har falt over 70% de siste 12 månedene, det er jo bare sorgen! Det virker som analytikerne ble
overrasket på Q4, og at de ikke helt deler oppfatningen om at tallene var mye bedre enn alle tolket dem dessverre. SAS-aksjen har også fått hard medfart, men ikke i samme grad. Den stiger 3% i dag, og har til tross for emisjonen "bare" hatt et fall på 49% de siste 12 månedene, og dermed en "bedre" utvikling enn NAS. Håper det snur snart for alles del, nå knaker det litt i aksje-sømmene... Last edited by Flyer; 24-02-2009 at 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Å drive LCC-samarbeid i Asia er ikke lett | Trdfly | Flyforum | 2 | 20-08-2015 12:27 |
Sprø landinger, ikke prøv dette selv... | XPilot | Småprat | 18 | 20-12-2012 12:12 |
Ikke bare å drive flyplass | krølle | Flyforum | 1 | 06-08-2009 09:38 |
SB.no: Torp vil drive tårnet selv... | KennethGS | Flyforum | 1 | 02-10-2008 08:58 |
DnB NOR - Ikke enige med seg selv..... | LN-HAT | Flyforum | 5 | 07-09-2005 09:35 |