![]() |
|
![]() |
#101 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Hvis det faktum at Piloten nektet aa gaa igjennom sikkerhets kontrollen en tredje gang (han hadde gaatt igjennom 2 ganger uten utslag) er et saapass alvorlig sikkerhets brudd at flyet ikke kunne ta av, er det merkelig at Adecco og OSL brukte saa lang tid til aa reagere:
Fra piloten gikk i fra sikkerhets kontrollen: - gikk han til gaten, - satt seg i inn i cockpit, - gikk igjennom alle oppstarts rutiner, - flyet ble boardet, - flyet takset til rullebanen, - flyet kallt tilbake til parkering, - flyet fikk ny avgangstillatelse - flyet takset for ANDRE gang til rullebanen, - flyet ble kalt tilbake til parkering for andre gang, - flyet ble toemt. Dette viser alvorlige problemer hos Adecco og OSL, som hvis situasjonen var alvorlig nok til aa innstille en avgang, brukte utrolig lang tid paa ta en beslutning og kommunisere beslutningen til de involverte parter.....jeg tror at irritasjonen sakte men sikkert har vokst hos Adecco etter denne episoden...og de har etter en god stund bestemmt seg for aa vise hvem som bestmmer....og det er bekymrings fullt
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Enig, ganske utrolig at det tok så lang tid før de klarte å bestemme seg. Må nesten ha vært litt komisk å være passasjer.
Dette var nok en hendelse som de ikke var forberedt på...og måtte slå opp i "manualen" for å finne ut av hvordan en skulle reagere....og selv da var en sen. Har forstått at det var vanskelig å få flygelederne til å forstå hva som hadde skjedd, eller har jeg misforstått media? |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Hva skjer med piloten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
I nyhetene idag går alle piloter sammen med den aktuelle piloten og gir han full støtte. Aner vi et opprør....og første streiken i Norwegian kanskje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Saken begynner å stinke litt. Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
Jeg vil ikke spekulere for mye, men for meg høres det ut som om piloten har gått videre etter å ha nektet å passere tredje gang, og at vekterne har blitt stående å klø seg i hodet (noe må de jo gjøre med det ![]() ![]() EDIT: Hvorfor var det bare det aktuelle flyet og dets passasjerer som ble sjekket på nytt? Alle andre som befant seg airside var jo like "contaminated" etter denne episoden som de på flyet!
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Den delen av historien med at han satt bak spakene og taxet ut, kom fram i gårsdagens Dagbladet. Nå er mitt forhold til aviser og luftfartshistorier ganske frynsete, men hvis vi skal dvele litt ved det som stod på trykk der.......
Hvem er vi egentlig..., her på berget..., som kritiserer amerikanerene og Bush for helt paranoya måter og løse slike ting på? De der greiene der på GM begynner å fortone seg som noe helt bananas. Det kan være et EU-direktiv så mye det vil, men jeg kan ikke fri meg fra å forstå reaksjonen til den DY-piloten. Galskapen ble bare fullkommen da de hanken ham inn fra pilotsetet...., av alle steder... ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
|
![]()
For ordens skyld Tosfreight: Det er Adecco og ikke Securitas som har security på Gardermoen. Men når det er sagt, så spiller det liten rolle hvilke selskap som er representert i denne saken. Vi har alle de samme lover og regler å forholde oss til. Derfor blir det helt feil og uansvarlig av piloten i dette tilfellet å gjøre det han gjorde.
Vi kan ikke ha piloter som unngår regler og lover alt etter hvor det passer dem selv. Gjør da heller som FBU 4 EVER eller andre å si ifra hva du mener om saken på et forum, eller aller helst til de som lager lovene. Hva om jeg var pilot og bestemte meg for at det var idiotisk å lande på 01R som jeg hadde fått beskjed om, så jeg landet på 19R istedet for.... prinsippet er det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
La oss håpe at denne galskapen sakte men sikkert går over til sunt bondevett igjen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
TOS,
Det er vel ikke så vanskelig. Om passeringen gikk så raskt at apparatet ikke fikk tid til "å gjøre jobben sin", så er jo det det samme som om han ikke gikk igjennom i det hele tatt. Altså må man be personen om å gjøre det på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Nå må dere slutte å forsvare adecco! De har dri.. seg loddrett ut!
Mannen gikk igjennom to ganger! Adecco skrudde opp dagen for veldig mange mennesker pga paragraf-ryteri! Måtte den ansvarlige miste jobben, likeså Kobro for å fare med løgn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Visst er muligheten tilstede for at det var en feil av Adecco, bland annet for at de ikke reagerte på at mannen forsvant uten godkjent kontroll (hvilket jo VAR en feil), men jeg er fortsatt ikke klar for å legge hele skylden på dem.
Kommer sikkert frem mere info etterhvert, så får vi se. Fortsatt mange detaljer som ingen sitter med her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Her er mer fra Boarding.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
|
![]()
Er du pilot Boeingflyer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Hmmmm, debatten her er interessant, men, jeg må si, at blant sikkerhetsvaktene på ENGM er det MANGE små, forsmådde nesten-politimenn og kvinnner. Jeg kan selv berette følgende historie, som er egenopplevd;
For noen år siden jobbet jeg dobbeltvakt en vakker søndag i Mai. Jeg skulle jobbe fra 0700 - 1300, for deretter ha noen timer pause/fri kall det hva en vil, og tre til igjen kl 16. Siden været var flott, gik jeg ut en tur i solen og satt meg på terrassen vi ha høøøyt oppe i tårnet, og etterhvert meldte sulten seg. Jeg gikk inn i terminalen og skulle spise litt i kantina for ansatte....FØR jeg skulle spise ville jeg inn til Tanum's Bokhandel på INNSIDEN av sikkerhetssjekken (Dette var FØR det ble sjekk av ALLE som skulle igjennom). Jeg gikk mot slusa og denne dagen var det tilfeldigvis stikkprøver på de som gikk i gjennom. Jeg la alt jeg hadde på meg av verdier i kassa, og den ble sendt igjennom røntgenapparatet. Ved siden av apparatet stod en YPLING, en liten tass, men morskere enn morskest i blikket og spurte "HVA SKAL DU? OG ER DU PÅ JOBB?" Jeg svarte som sant var (Dumme meg kanskje?) at nei, jeg var nettopp ferdig på, skulle spise middag i kantina, og skulle PÅ jobb igjen kl. 1600. Det var da yplingen satte øya i meg. Han glodde olmt på meg, som OM jeg hadde gjort noe svært alvorlig og sa at "NEI, DA KAN DU IKKE FÅ SPISE HER, DET KAN DU KUN NÅR DU ER PÅ JOBB". ![]() Jeg trodde han spøkte, så jeg gliste tilbake ![]() ![]() Jeg ga opp og gikk tilbake igjen, gkk langs billettskrankene og gikk inn crewinngang & ansattinngangen på baksiden av WF's billettskranker..... Jeg gikk igjennom, gikk i retning av bladkiosken ved siden av parfymeriet på innlandssiden. I det gikk begynte å gå hørte jeg like bak meg en som brøøølte "STOPP DER, IKKE RØR DEG". Jeg snudde meg, undret fælt ![]() ![]() Inn på et kontor ble jeg tauet, foran en vaktsjef jeg stod. Jyplingen fortalte sin historie og jeg min. Jeg pratet så med vaktsjefen på tomannshånd og prøvde igjen. Han skjønte vel etterhvert at Jyplingen var noget ivrig i sin tjenste og ga meg kortet tilbake, men sa at det ville bli levert rapport. Vel tilbake på jobb pratet jeg tilfeldigvis med min nærmeste overordnede, en fungerende sjefsflygeleder og fortalte historien. Han lo og ble forbannet, og skulle ringe sikkerhetssjefen dagen etterpå. Dagen etterpå ringe sikkerhetssjefen meg og beklagde opptrinnet og fortalte at rapporten på meg hadde kommet, men ville bli kastet og at rutinene skulle gjennomgåes med Adecco. Phu, dette ble langt, men det jeg vil frem til er at det ER mange wannabies der, det har og bekjente av meg I Addeco også bekreftet, og OM det virkelig er slik at han gikk "for fort" igjennom kontrollen 2 ganger og de fortsatt ikke var fornøyd, ja jaggu meg, da skjønner jeg han.....litt ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Skrev i et tidligere innlegg her om crewslusa og de problemene vi har hatt der.Har gått gjennom fort (nesten løpt) da jeg var litt sent ute.Det peip.Har gått sakte,det peip da også.Har gått med klokehånda foran.Peip like forbanna.
Men,tro det eller ei,i går morges gikk jeg gjennom uten at det peip for første gang!Hurra! Hva har skjedd?Er sensitiviteten satt ned,tro.Slik som ble gjort på ARN for en tid tilbake? Vi flygende har alltid hatt problemer der,praktisk talt ingen andre steder.Skal se at episoden kan ha forandret litt på disse problemene.Fremtiden vil vise.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
ENML:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tollekniven gjennom sikkerhetskontrollen | storg | Småprat | 5 | 22-11-2012 21:48 |
Fenalår gjennom sikkerhetskontrollen? | robertaas | Reiseforum | 13 | 20-06-2011 09:45 |
Tapetkniver gjennom sikkerhetskontrollen | LN-VLE | Småprat | 2 | 04-03-2011 02:03 |
Printer gjennom sikkerhetskontrollen | Bolle | Flyforum | 2 | 28-09-2009 22:36 |
Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola | airbus340 | Flyforum | 11 | 13-06-2007 12:28 |