![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
(Dagbladet.no): Piloten unndro seg sikkerhetskontroll klokka 06.45 i morges før han skulle fly Norwegians rute DY 742 fra Gardermoen til Værnes klokka 07.20. Det ble gjort forsøk på å få ham gjennom kontrollen, men piloten gikk utenom og satte seg bak spakene i passasjerflyet.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/15/426239.html Klikka??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I artikkelen det refereres til står det:
Det ble gjort forsøk på å få ham gjennom kontrollen, men piloten gikk utenom og satte seg bak spakene i passasjerflyet. Da blir det store spørsmålet jeg sitter igjen med: Hvordan i huleste heiteste er det mulig "Å gå utenom"???? Trodde securityen var skjerpet kraftig inn, og at samtlige må gjennom kontrollen for å komme inn. Hvis noen går rundt metalldetektoren, må da sikkerhetspersonalet stanse vedkommende og nekte ham adgang. Her kom jo mannen helt frem til flyet! Kan det tenkes at man mener at han har hoppet over gjerdet og tatt seg frem til flyet ved hjelp av lav åling over rullebanene?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kanskje han var så gammel at han ikke hørte hva de sa...
![]() Dette hørtes jo helt utrolig ut... noen tror visst de er Gud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jo Kobro fra Oslo ble nettopp intervjuet på NRK alltid nyheter.
Han ble bl.a. spurt om hva som skjedde med flyet etterpå. "Det ble gjennomgått av sikkerhetspersonell" var svaret (litt nølende). Hva er egenlig "sikkerhetspersonell" i denne sammenhengen? Forøvrig fint at de fikk tatt terroristen. Ingen grunn til å være redd for å fly nå. edit: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt fantastisk...... eller kanskje man skal si fanatisk.... Nå synes jeg at vi er litt for paranoide...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banned
|
![]()
Hørte dette var hovednyheten til NRK radio nå kl 12, og Nettavisen og Dagbladet på nettet har dette som hovedoppslag nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
at your service!
|
![]()
Dette har vel ingenting med paranoia å gjere?? ER det full tryggingskontroll så skal då det gjelde for alle?!?! LATTERLEG oppførsel av DY-piloten, dersom det som står i artikkelen stemmer. Ei sak har vel alltid to sider. Imidlertid hadde det vore artgit å høyre kvifor han gjorde dette..
![]()
![]() |
#9 |
Banned
|
![]()
De fleste av oss har vel møtt folk som tror de er "konge" når de har fått en eller annen uniform. Denne piloten hører nok hjemme blandt dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Han var vel drit lei av å måtte ta av seg skoene kan man tenke seg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
at your service!
|
![]()
sakleg argument....
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
At de er den yrkesgruppen som er fysisk nærmest Gud når de er på jobb har trolig gått i hodet på enkelte!!! Bra piloter, stå på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tragisk oppførsel. Siden han ikke får lov til å fly til/fra Gardermoen lenger, så mister han vel kanskje jobben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her var det mye smarte folk! Det er helt greit at jeg skal gjennomlyse bagasjen min (noen kan ha lagt et eller annet i den) , jeg går også igjennom buen, fine! Men dersom det gir utslag og securitate finner at det er metal i skoen so what! Hvorfor skal man måtte ta de av. Piloter behøver ikke sko for å gjøre om flyet sitt til et drapsvåpen. Jeg kan sitte i pysj og gjøre flyet til drapsvåpen. Skulle jeg behøve å overmanne sidemannen først har jeg diverse våpenlignenede gjenstander tilgjengelig: svær maglight, svær brannøks, skrutrekkere osv.. Med bakgrunn i dette blir det patetisk å hør på Gude historiene deres. Men securitate eller ikke, your life is still in our hands when you are onboard our airplane. Is that scary or what
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banned
|
![]()
Regler er regler, og de må vi forholde oss til selv om vi mener de er tullete, sånn er det i mange bransjer.
Jeg regner med at security folkene på OSL har ryggdekning for det de gjorde i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke helt måten å gjøre det på,men jeg kan på en måte forstå piloten.Han har vel brukt crewpassasjen helt i vest,og her er det ingen tvil om at "sikkerhetspersonalet" godter seg over å mobbe de flygende som skal passere.Jeg gjør ALLTID utslag her når jeg passerer.Det gjør jeg ikke på noen av de andre sikkerhetskontrollene i Norge,Skandinavia eller på Kontinentet.Jeg legger alltid ting som kan gi utslag i bag'en.Det er kun kulepenn,nøkkel til Doctor's Kit og klokka jeg har på meg.Som sagt,det er KUN på OSL crewutgang det piper,går jeg gjennom sammen med passasjerene ved siden av,piper det aldri.
Opplever at rengjøringspersonnell bare triller igjennom trallene siden for "full musikk",men blir DE kontrollert? Nei! En av mine kapteinskolleger har en 18-år gammel niese.Hun skal være "sikkerhetspersonnell" som sommerjobb. 2 dagers "kurs",ingen utfyllende politiattest eller sikkerhetssjekk. Men en vakker dag oppnår man vel 100% sikkerhet ved å nekte de flygende adgang til flyplasser i sin helhet. ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og til SAS-fans som mener VG kun skriver stygt om SAS....VG skriver selvsagt om hendelsen:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270425 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banned
|
![]()
Stemmer ryktene jeg har hørt i dag om at Norwegian-piloten hadde sjikanert security-folkene og bl.a kalt dem "tapere" ?
Eller er det bare løse rykter her på OSL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes det er paradoksalt at man ikke kan stole på flygere og crew, men stole på at "hvemsomhelst" (securitas) kan stå å se på skjermer og metalldetektorer og "sjekke" om man har noe farlig med seg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tollekniven gjennom sikkerhetskontrollen | storg | Småprat | 5 | 22-11-2012 21:48 |
Fenalår gjennom sikkerhetskontrollen? | robertaas | Reiseforum | 13 | 20-06-2011 09:45 |
Tapetkniver gjennom sikkerhetskontrollen | LN-VLE | Småprat | 2 | 04-03-2011 02:03 |
Printer gjennom sikkerhetskontrollen | Bolle | Flyforum | 2 | 28-09-2009 22:36 |
Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola | airbus340 | Flyforum | 11 | 13-06-2007 12:28 |