![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
En ting er hva som vil skjer ved en sammenslåing, og hva vil skje med handlings kontraktene som WF har i dag med AF,KLM.BT o.l. Vil disse selskapene være med på en slik sammenslåing, og hva vil skje hvist dem ikke går over til SGS?. Skulle alle selskaper følge med, så er det ingen fare for at man mister jobben, men skulle AF/KLM som genererer mange års-verk finne ny handlings agent, så ser det ikke lyst ut for alle.
En annen ting er pris. SGS ligger på et ganske høyt nivå når det gjelder handling pris. Hva vil skje med de selskaper som allerede har kontrakt med WF på pris, når SGS har litt høyere handling pris en WF. Skal SGS da justere prisen opp eller skal den følge WF sine priser? Det kan skape problemer/uenigheter for alle parter hvist ikke WF sine kunder er villige til å betale mere for en handling Oss SGS. Så driver WF med handling av Posten/WestAir som er en stor kunde, og som har en betydelig effekt når det gjelder mannskaps behov. SGS hadde handling av posten før, men så gikk posten til WF. Hva vil skje med den kontrakten ved en sammenslåing?. Hvilken planer har egentlig SAS-grupen med sammenslåingen?. Er det nå bare for å tjene penger og få en mere effektiv handling. Jeg skjønner at det ikke er så bra og ha to konkurerende selskap på samme flyplass, når begge er eid av samme eier. Kansje det blir lettere for SAS-grupen og selge ut sin bakkevirksomhet når alt er i ett selskap?. Jeg føler meg ikke trygg ved en sammenslåing. Jeg trur det ligger mere bak en som så.... Kansje noen vanskelige spørmål som vi ikke vet ennå, men noe som jeg har tenkt på. Svaret får vi om ca 2 uker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
Posten slutta å bruke SK, som SGS handler, og begynte å bruke West Air som WF lagde kontrakt med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SGS deltok i anbudsrunde på samtlige stasjoner. Kun der de var monopolister fikk SGS handlingen. Når det er sagt - visste nok ikke posten (og Westair) helt hva det dreide seg om ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Charter handling BGO/SVG. Norport vs. SGS | Whatever | Flyforum | 9 | 27-07-2010 00:42 |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
SGS handling agent for Icelandair | Tommy777 | Flyforum | 1 | 20-12-2006 18:30 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |