![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Widerøe har flydd Værnes-Torp i mange år. Jeg ville tro at Værnes-Rygge er "samme type rute" og at det derfor burde være god forretning i å fly her. Det samme gjelder Rygge-Sola og Rygge-Flesland.
Nå vet jeg ikke hvordan Værnes-Torp går, men det er vel ikke en anbudsrute så da må det jo bety at de tjener litt penger på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
TRF og RYG er ikke nødvendigvis sammenlignbare. Innenriksruter fra RYG vil stort sett trekke reisende fra Østfold, mens TRF tar passasjerer fra store deler av Telemark og Buskerud, itillegg til Vestfold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
TRF og RYG trekker/vil trekke minimalt med innenriksreisende fra Oslo. En ting er syden og charterturister, men de færreste fra Oslo gidder ta omveien om RYG for å fly til Bergen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilken omvei?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Å komme seg fra Oslo til OSL tar 20min med flytoget, da er det en omvei å stå å stampe i kø mot Moss. Skal jeg ta kollektivtransport fra meg (Oppsal) til RYG tar det dobbelt så lang tid som tilsvarende til OSL. Med bil fra meg (og Oslo sentrum også) tar det ca 10-15 lengre med bil til RYG enn til OSL, og trafikken ut av Oslo er værre på E18/E6 sørover enn E6 nordover og sjansene for kø er dermed større.
RYG er og blir primært en flyplass for Østfold og charterreisende generelt Last edited by Someone; 01-05-2008 at 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flytoget gjør det vel endel mer bekvemt for folk å reise via Gardermoen, men kjøretiden fra Oslo sentrum i bil er vel omtrent like lang til Rygge som til Gardermoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Someone, det tar ikke 15 min lenger med bil fra Oslo sentrum til Rygge enn det gjør til Gardermoen, det vet du også. Mulig det kan virke annerledes dersom du ikke har bil selv og ikke kjører begge strekninger med jevne mellomrom.
Kollektivtrafikken er velutviklet til Gardermoen, det vet vi alle, men nå er det engang slik at mange i dette land har egen bil og benytter denne aktivt i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Uansett om det er minimal forskjell på kjøretiden til Rygge eller Gardermoen - køproblematikken er større fra Oslo retning sydover, og det er vel uansett av liten interesse for "Oslofolk flest" å dra til Rygge for en WF-forbindelse innenlands (som denne tråden handler om) som nødvendigvis vil ha adskillig færre daglige avganger enn tilsvarende innenlandsruter fra OSL.
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen annet jeg ville ha tenkt på ved valg av avreiseflyplass er alternativer hvis det viser seg at ruta jeg skulle fly er sterkt forsinket eller kansellert. Antar at alternativet på RYG er å reise hjem eller reise til OSL, mens det på OSL er større sjanse for å bli booket om på andre flyvninger eller lignenede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nå er det vel primært Østfold WF ser på som sitt markedsormråde hvis man starter opp innenriks fra Rygge. Både Sarpsborg og Fredrikstad er jo store befolkningssentra.
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og nå vet vi at belegget på ruten til Bergen ikke er spesielt høyt, samt at det flyttes mye luft til København. Sorry, men reiseadferden til folk i Østfold er det som bestemmer utviklingen på Rygge, ikke om de klarer å konkurrere med OSL og TRP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
N/A
|
![]()
Flyplass skal de ha, men å bruke den, DET gidder de ikke...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
det kan godt hende det ikke er store forskjellen på kjøretid, men det er av minimal betyding. Hvorfor skal noen som bod på Nordstrand (eller enda lengre sør) kjøre til Rygge for å ta en av to avganger til BGO med en turboprop, når hun kan dra til OSL å velge mellom 30-40 avganger med jet fra OSL? Innenriksruter fra RYG er bare interessant for de som bor i området, og bare dersom tidtabellen er god. TRF har samme utfordring - WF må ha et godt nok rutetilbud og gode nok priser for at ikke Vestfoldningene skal sette seg i bilen og kjøre til OSL. Om neste fly fra TRF går om fire-fem timer, kan det allikevel lønne seg å dra fra OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skulle likt å se en oversikt som viser hvor mange vestfoldinger (og folk derfra og vestover) som i de siste par årene har tatt veien om OSL for å komme til SVG/BGO/TRD. Jeg tror det er ganske mange. Kanskje like mange som Widerøe har klart å tiltrekke seg på tilsvarende ruter fra Torp?
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig comeback for innenriks fra Rygge? | Glenn | Flyforum | 13 | 04-07-2015 21:43 |
Fra Torp til Rygge | Marius_S | Reiseforum | 7 | 10-07-2009 13:48 |
DY til Beograd fra Rygge | SQ 777 | Flyforum | 19 | 13-07-2008 19:49 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |
Coast Air «snuser på» Rygge | LN-KGL | Flyforum | 8 | 21-11-2004 02:31 |