![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Moss lufthavn Rygge er i samtaler med Widerøe for å få tilbake innenriksruter.
Det er snakk om ruter til Bergen og Trondheim. Tror dere at Widerøe kan være det rette valg for Rygge? DAT hadde vel omtrent samme setekapasitet som Widerøe har, og Norwegian hadde for mye setekapasitet. Ser forøvrig at Widerøe har en avgang til BGO i morgen fra Rygge, men det er vel charter. ![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,448
|
![]()
Problemet er å fylle flyene utenfor peakene. Alle kan tjene penger fredag og søndag, men hvis det ikke er nok trafikk utenom dette, gir det ingen mening. Da er det bedre å sette inn materiellet et annet sted med bedre inntjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Widerøe er utvilsomt et mer riktig selskap. Selv om næringslivet står sterkere på den andre siden av fjorden, så er det utvilsomt et marked for den rette aktøren.
DAT skal ha all ære for at de var tøffe nok til å forsøke, men de sviktet ganske grunnleggende i å få med seg næringslivet. Her har Widerøe helt andre forutsetninger for å lykkes. Utfordringen er nok som LN-MOW skriver, å finne fornuftige rotasjoner utenfor peak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Så, hva er fornuftige rutetider?
![]() Kunne det vært en idé med stopover på Torp, eller vil det slå negativt ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Hva med SVG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,201
|
![]()
Jeg satt med 2 andre på en tur med DAT til RYG en gang. Husker da DY hadde BGO-RYG, den ruten var om mulig enda mer katastrofal enn BGO-TRF. Meg og 30 andre på en tur til oslofjordens bakdel ved flere høve.
Mulig trafikkgrunnlaget er bedre nå? Virker jo som om TRF går meget bra iallefall. Kan ikke huske sist jeg fløy -300 på den ruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,448
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,888
|
![]()
Sikker på at han ikke mente et annet flyselskap med både -300 og -400?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,448
|
![]()
Hehe .. mulig det, ja .. men svaret mitt kan vel også tolkes på to måter .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,888
|
![]()
Riktig det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,201
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
SVG er vel litt ut, så TRD eller BGO med WF
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig og oppgradere innenriks med Voucher? (sk) | KLM 1200 | Reiseforum | 12 | 14-10-2013 13:51 |
Bjørn Kjos åpner for et comeback på Rygge | CFN_001 | Småprat | 8 | 08-01-2012 21:19 |
Finansavisen: EuroBonus Innenriks Comeback? Avgjørelse innen jul! | Robbiedeluxe | Reiseforum | 50 | 20-12-2011 18:03 |
WF snuser på innenriks til/fra Rygge | snag | Flyforum | 35 | 02-05-2008 13:06 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |