![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 161
|
![]()
I følge Rogalands Avis vurderer Widerøe innenriksruter til og fra Rygge. Vil jo tro at et 50/70 seters fly vil passe bedre på slike ruter enn en 737. Har forstått at Norwegian har hatt problemer med å fylle opp sin 737 på ruten mellom Bergen-Rygge.
Link til artikkel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
la DY bygge opp markedet med 737 - gi seg når de får 50% belegg og la WF overta.
Så får vi se hvor lenge det holder. Med unntak av OSL-GOT, TRD-CPH og TRF-CPH har vel ikke WF klart å holde liv i en rute de har overtatt fra andre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,609
|
![]() Quote:
WF har jo også beredd grunnen for andre med suksess, f.eks. TRD-ARN.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Bestiller du billetter noen uker i forveien kan du vel få billetter til halv pris ved å fly til og fra Rygge (234-248 kr.). Men jeg har også registrert at Norwegian har fått opp prisnivået noe på denne ruten, og det er bra. Uansett tror jeg, som jeg har sagt mange ganger tidligere, at Norwegian må skaffe seg mindre materiell om de skal kunne klare å drifte ruter som denne... Vi får se hvordan det utvikler seg - i sommer er Norwegian nede på en daglig avgang på denne ruten, og det er nok fornuftig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
én daglig RT?? Da kan man like gjerne legge ned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
De kutter jo også betydelig på innenriksruter fra Gardermoen. Fra Bergen og Rygge beholder de ettermiddagsavgangen, mens morgenavgangen kl. 07.00 og 08.10 kuttes. Den gjenoppstår i midten av august.
Holder de prisen på et lavt nivå, kan de kanskje få en del feriereisende - men det vil de uansett ikke tjene noe penger på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]()
Tror det ville ha gjort seg med en utenriksrute RYG-ARN
![]() Hadde sikkert blitt bra belegg hvis Widerøe flyr den 1-2 ganger daglig t/r med en 50-seter.. Noen som sier seg enig i det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
|
![]()
Men RYG-TRD og RYG-SVG med mindre maskin enn det DY flyr kan bli god butikk. Det blir spennende å følge utviklingen - likte RYG godt jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
Den letteste sak i verden å fly. Utfordringen ligger i at kundene/markedet er der og gir inntjening. Det nytter ikke å tro her at en slik rute ville gjort seg med mindre det er et markedsgrunnlag. Markedsundersøkelse er litt mer enn det å bare tro. Personlig kan jeg ikke se at det er et marked østover til ARN fra Rygge på mange år. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg tror Rygge primært kommer til å bli en Syden-flyplass - med charter- og Norwegian-maskiner sørover, om Norwegian eller andre selskaper ikke skaffer seg mindre materiell enn 737.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
kan rygge da betjener fly med 400 passasjer ? som feks Airbus 330-300 ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
RYG-ARN ? , det er jo nesten Svensk innenriks det (dukker).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Dvs at last bag var fortsatt ikke på båndet 30minutter etter blockon, og da landet det nok et DY fly, så når på søndag morgenen de fikk baggene anes ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]()
Rent fysisk er det vel satt av plass til ett større fly såvidt jeg har fått med meg, men om riktig materiell er på plass tviler jeg sterkt på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
men ett problem.. er at oslo har en drøsevis av charterruter som andre byer ikke har.. så da er mange som reiser ned til osl for å ta sydenflyet derfra.. så hvis all chartertrafikk overføres til rygge.. så blir det tungvint for folk fra andre steder å bytte flyplass....
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Tja, for første gang i charterens historie er ruteprogrammet fra distriktene større enn fra OSL i volum. Men OSL tilbyr selvsagt flere destinasjoner.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]()
Hvor lang tid kan WF være villig til å gi RYG-CPH? Mine kilder antyder at det er mye flytting av luft mellom Rygge og Kastrup.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig comeback for innenriks fra Rygge? | Glenn | Flyforum | 13 | 04-07-2015 21:43 |
Fra Torp til Rygge | Marius_S | Reiseforum | 7 | 10-07-2009 13:48 |
DY til Beograd fra Rygge | SQ 777 | Flyforum | 19 | 13-07-2008 19:49 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |
Coast Air «snuser på» Rygge | LN-KGL | Flyforum | 8 | 21-11-2004 02:31 |