![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Jeg ser ikke helt realiteten i én 777 for NAX - kjedelig om kjerra får tech. og 300 pax blir stranda fordi de ikke har noe annet fly å sette inn. Dog, longhaul iform av øst/vest tipper/håper jeg kommer nokså snart. ![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Kommer 1.april tidlig i år eller?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
det finnes både 767-400 og A330-200 på markedet, så det er førstemann som har klart å lukte på morrakaffen som kan gjøre noe med de. personlig tror jeg ikke det blir SK ettersom de nylig har uttalt seg om at langruter fra OSL ikke lønner seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Ingenting på OSL er lønnsomt i SK sine øyne - det må bare ett annet selskap til for å motbevise det.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
Brasil via LPA var det ei flyvertinne som leier leilighet hos en kollega av meg hadde nevnt.. Blir vel uansett litt langt for en 738, ser ikke for meg avstanden på den ruta i farta...
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Husk at ordren til Boeing ikke er på 737, men på 7.7 som det heter. Det betyr at Norwegian kan bytte til 787 fks. Men norwegian har jo vært fast bestemt på 738, men det kanskje endres nå?
![]() De har vel New York i siktet også. 738 med 150 pax skal være mulig å fly med, så vi får vente å se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() "Nothing to see here people... Move along..." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
Jeg tror ogsaa at DY kommer til aa slaa SAS med aa aapne "langruter" fra Norge....ser for meg en variant av opplegget MyTravel har kjoert, og da blir 777 eller A330 ikke utenkelig lenger....se hva Lauda gjorde i Oesterrike...er ikke i tvil om at noen sitter aa regner paa dette, og har gjort saa i lengre tid hos DY.....forhaapentligvis har de ikke studert "Laeren om hvorfor ting ikke lar seg gjoere" slik som kollegaene i SAS har gjort ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Jeg har ingen problemer med å tro at noen av disse ryktene kommer til å bli til virkelighet.
Norwegian har motbevist skeptikere i mange år og kommer til å fortsette med det .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Men skal de satse må det vel bli med mer enn et fly og da blir dette meget dyrt og risikabelt. Etter min mening burde DY konsolidere litt først. Markedet til longhaul fra OSL, ARN og WAW er ikke umettelig.
Men jeg lurer også litt på om planen er å fly til DXB med noe annet enn 737...?
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Hvor mange A330 har/hadde MyTravel ? Ser vel DY med omtrent det sammen antalet til aa begynne med
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Jeg synes også det er veldig spennende å se på utviklingen i DY, og kan ikke annet enn å tenke at dette er godt for Nordisk luftfart ved at her kommer det en aktør som faktisk SER muligheter der andre stort sett ser problemer. DY er heller ikke belemret med så mye gammelt tankegods i noen deler av organisasjonen som konkurrenten(e), noe som også gjør det enklere å handle rett og ambisiøst. Det viktigste nå er vel å finne modeller som er levedyktiger fra første stund for å hindre at det brennes for mye penger på oppstart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Hadde jeg lest ryktene for et år eller halvannet siden hadde jeg nok ledd godt. Men nå er det ingenting som overrasker meg med DY lengre. De har hatt guts og fått betalt for det, og det står respekt av det de har oppnådd.
Jeg tviler ikke et sekund på at DY kan komme til å åpne langruter, men kanskje primært med 737 i den grad det lar seg gjøre (DXB er et eksempel). 777 tror jeg ikke på, men for eksempel A330 eller 767 er mindre utenkelig. Og dersom DY skulle begynne med widebody-operasjoner er det ikke bare for OSL, men da også fra ARN.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Om prisen er riktig, tror jeg 777 kan bli en bra arbeidshest for DY. Nonstop uten vekt restriksjoner til BKK, Brasil etc. og jeg tror ikke at DY vl ha problemer med aa fylle en 777 om de legger seg paa et MyTravel konsept.....767 ligger vel i grenseland til BKK med full last (SAS hadde vekt problemer spesiellt fra BKK)...litt avhengig av hvor i Brasil kan det vel bli begrensninger der ogsaa....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Som det blir sagt, så har nok SAS for mye gammel og tungrodd historikk i ryggsekken til å klare å holde tritt med DY. Og skulle nå DY start opp med langruter ut fra OSL, da synes jeg virkelig synd på SAS og jeg er redd det kan få en del konsekvenser for SAS i det lange løp. Det virker ikke som de ennå er klare til å snu seg rundt til å ta opp kampen på en skikkelig måte. SAS Norge skulle hatt frie tøyler og fått lov til å ta opp kampen direkte med DY. Da tror jeg vi kunne sett en skikkelig kamp, men det kommer dessverre aldri til å skje ![]() Ellers tror jeg nok ikke på innføring av 777/787/757/767 i DY. Det blir nok heller 737-900 slik at crew og fly kan utnyttes effektivt nok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Jeg tror at SAS sin modell med CPH, ARN og OSL som "hjemmebaser" vil forbli et stort problem for SAS i det lange loep....og at dagens virkelighet nok ville bli bedre med et langt mere fristillt SAS Norge inkludert en IC operasjon. DY har vel tatt vel saa mye fra charter operatoerenes marked som fra SAS, og mange av DY's ruter ligner mere paa Charter en noe annet...dermed er det lettere aa tenke seg at DY ogsaa har tanker om de lengre tradisjonelle Charter rutene....og om du faar solgt 65-75% av et bredbuksfly gjennom tur operatorere, boer det friste.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Det kan jo være mulig. Langdistanse blir jo bare fabling. Det å få tak i to stk. brukte 777 er ganske så vanskelig.. De kan jo bestille nye, da.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,115
|
![]()
Hva sier du Tommy.....tur med DY over dammen med 28" benplass og buy-on-board uten muligheter til oppgradering da C-klasse ikke finnes, eller uten tilgang til lounge, fast track og egen innsjekk på flyplassen....noe som måtte friste?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Mitt prinsipp da jeg reiste utrolig mye i Europa når det gjaldt DY var at makstid ombord i et DY fly er OSL-ALF. Etter jeg leste om vår venns (tor)tur fra Istanbul, tror jeg mitt prinsipp er greit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ni obskure langruter | LN-MOW | Reiseforum | 3 | 08-12-2017 08:51 |
Norwegian: Vil droppe nye langruter fra OSL | ENGM RAMP | Flyforum | 60 | 23-03-2013 02:32 |
Norwegian bekrefter eget selskap med base i BKK for langruter | Twin Otter | Flyforum | 14 | 26-04-2012 15:58 |
Norwegian teknisk Sola (rykter) | fokkeren | Småprat | 7 | 23-05-2011 05:53 |
Langruter fra OSL | MD11 | Flyforum | 22 | 20-08-2005 15:06 |