Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-08-2005, 12:20   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Langruter fra OSL


Hei!

Langruter fra OSL taes stadig opp her inne. Men trenger vi egentlig dette fra OSL?

Til US har vi FI som trafikkerer onestop til US: NYC, WAS, MSP, BOS og SFO.
CO nonstop til NYC.

Til Syd Amerika har vi SK/RG via CPH.
Og til Asia er jo det beste AY via HEL ev TG fra ARN.

Og husk, KL tar fra alle de største byene i Norge med svært attraktive priser.

De eneste destinasjoner jeg kan tenke meg er liv laga fra OSL nå som EWR er "tatt" av CO må være MSP og BKK. MSP trafikkerte NW med stor suksess etter det jeg vet. Men de trengte 10'ern til Japan.

DY med B767 til BKK??
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 12:39   #2
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Langruter fra OSL

DY med 767 til BKK. Det hadde vært saker. Kanskje i samarbeid med SWEFLY!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 12:51   #3
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
Default Re: Langruter fra OSL

Hva vi trenger av langruter er en ting , men hva som er lønnsomt å drive med spinkle trafikk grunnlaget vi har i fedrelandet på årsbasis er en annen ting. Jeg tror vi skal være fornøyde med gode gjennomgangsruter via ARN og CPH her og til dels AMS.
Jeg tror ikke noen tør å risikere pengene sine i en satsing på langruter fra Norge med det første.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 14:22   #4
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Langruter fra OSL

Det ser ut som Sterling har kommet på bedre tanker også nå....
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 14:54   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Godt spørsmål MD11!!! Langruter fra OSL har mest med nasjonens stolthet å gjøre... Uansett så vil jo mange av de som velger en langrute fra Oslo også bytte fly for videre flyvning. Om det skjer i København, Stockholm eller Newark er vel ikke så nøye?
EB is online now   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 18:07   #6
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by MD11

Hei!

Langruter fra OSL taes stadig opp her inne. Men trenger vi egentlig dette fra OSL?

Til US har vi FI som trafikkerer onestop til US: NYC, WAS, MSP, BOS og SFO.
CO nonstop til NYC.

Til Syd Amerika har vi SK/RG via CPH.
Og til Asia er jo det beste AY via HEL ev TG fra ARN.

Og husk, KL tar fra alle de største byene i Norge med svært attraktive priser.

De eneste destinasjoner jeg kan tenke meg er liv laga fra OSL nå som EWR er "tatt" av CO må være MSP og BKK. MSP trafikkerte NW med stor suksess etter det jeg vet. Men de trengte 10'ern til Japan.

DY med B767 til BKK??
Er vel stort sett til BKK og en destinasjon til i USA som de fleste her inne mener det er marked for fra Oslo.Så det var vel egentlig ikke noe nytt i denne tråden..Men med veksten i reisende fra Norge til store deler av verden begynner det vel å bli marked til visse destinasjoner utenfor Europa..Bla BKK,da slipper vi unna med et flybytte til bla Australia
amatør is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 18:26   #7
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by MD11

Hei!

Langruter fra OSL taes stadig opp her inne. Men trenger vi egentlig dette fra OSL?

Til US har vi FI som trafikkerer onestop til US: NYC, WAS, MSP, BOS og SFO.
CO nonstop til NYC.

Til Syd Amerika har vi SK/RG via CPH.
Og til Asia er jo det beste AY via HEL ev TG fra ARN.

Og husk, KL tar fra alle de største byene i Norge med svært attraktive priser.

De eneste destinasjoner jeg kan tenke meg er liv laga fra OSL nå som EWR er "tatt" av CO må være MSP og BKK. MSP trafikkerte NW med stor suksess etter det jeg vet. Men de trengte 10'ern til Japan.

DY med B767 til BKK??
Lista di skjønner jeg ikke helt. "FI som trafikkerer onestop til US: NYC, WAS, MSP, BOS og SFO" Det er fra Reykjavik det, ikke OSL.

Langrutene fra OSL er vel bare EWR og Pakistan nå for tida. Sett bort fra en charter i ny og ned. Ellers er jeg enig med deg at vi neppe trenger flere ruter i og med at det finnes bra forbindelser via andre stasjoner i våre naboland. Men det hadde jo vært artig.

Hilsen,
Laurenz
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 19:45   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Onestop fra Oslo - nonstop fra Reykjavik...
EB is online now   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 19:50   #9
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by EB
Onestop fra Oslo - nonstop fra Reykjavik...

Korrekt, takk skal du ha FI har jeg flydd til både MSP og NYC. Herlig selskap, og stoppen på en drøy time på KEF er helt flott synes jeg
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 19:52   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Synes nok at 757`n (noe også passasjerer på CO`s 757 melder om)er litt i trangeste laget... Men tilbudet til FI kan man ikke si noe negativt om!!!
EB is online now   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 19:54   #11
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by EB
Synes nok at 757`n (noe også passasjerer på CO`s 757 melder om)er litt i trangeste laget... Men tilbudet til FI kan man ikke si noe negativt om!!!
Vet du hva slags pitch CO opererer med?
FI har iallefall 189 seter på sine B757 inkludert C klasse. Ikke verdens mest romslige men det går fint
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 20:06   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Med våre 1,90 m.o.h var det ikke behagelig å fly hjem i slutten av mai. Men på vei over satt vi på c-klasse stoler og det var mye bedre - selv om det er trangt mellom radene der også...
EB is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 00:43   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
Default Re: Langruter fra OSL

Hvis SAS virkelig skal 'tenke nytt' og satse friskt boer de kanskje droppe tyskerne og Star Alliance, og istedet gaa inn i Skyteam med DL, CO og NW/KL .. la CO faa NYC, etablere ruter fra OSL/CPH/ARN inn til DL's mektige hub i ATL og samtidig gi meg jobb som stasjonssjef i ATL! (Hei, Joergen - hvis du leser forumet!! )

Seriously .. if you can't beat them, join them. Det vil bli en formidabel allianse ut fra Scandinavia med nonstopruter til EWR og ATL i tillegg til KL/NW/CO fra AMS til diverse destinasjoner. Da vil skandinaver kunne komme til omtrent hver eneste lille krok i USA samt store deler av resten av verden med kun ett flybytte.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 06:11   #14
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Hvorfor bytte til en mindre allianse? Star Alliance har vel gitt store besparelser... Pluss at SkyTeam er vel ikke like store i Østen...(...der pengene jo tjenes)
EB is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 11:13   #15
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by EB
Hvorfor bytte til en mindre allianse? Star Alliance har vel gitt store besparelser... Pluss at SkyTeam er vel ikke like store i Østen...(...der pengene jo tjenes)
Tankene til MOW var artig og interessant lesning. SkyTeam er ikke så sterke på Østen, men et ville ikke det også føre til at SAS får større markedsandel innen alliansen på de østenrutene de har - samt muligheten til å opprette flere? Bare noen tanker, har ikke noen tall hvor scenarioet kan settes inn i.

Men apropos SkyTeam i Østen, når ser vi Malaysia Airlines i SkyTeam?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 12:04   #16
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Langruter fra OSL

Ask The Ticketor!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 12:16   #17
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by MartinL
Ask The Ticketor!
Det var underforstått dithen spørsmålet var sendt. Men med full forståelse dersom Billettøren ikke ønsker å svare.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 12:34   #18
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,410
Default Re: Langruter fra OSL

Men SAS var jo faktisk "nytenkende" (som jo er etterspurt her på forumet) i dannelsen av allianser... SAS er med 4 andre "Founding member of..."
EB is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 22:04   #19
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by EB
Onestop fra Oslo - nonstop fra Reykjavik...
Æh..... ah.... Dumt å lese forumet når man er overtrøtt. Lest nonstop jeg..... Beklager.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 22:07   #20
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Langruter fra OSL

Quote:
Originally posted by MD11
Quote:
Originally posted by EB
Synes nok at 757`n (noe også passasjerer på CO`s 757 melder om)er litt i trangeste laget... Men tilbudet til FI kan man ikke si noe negativt om!!!
Vet du hva slags pitch CO opererer med?
FI har iallefall 189 seter på sine B757 inkludert C klasse. Ikke verdens mest romslige men det går fint
Vet ikke pitchen men de har vel en config på 15/153. Har ikke FI like seter i hele flyet? CO har store seter i C så de opptar mye plass. Hele seksjonen foran dør 2 er C-klasse. Bak er det trangt. De som har prøvd sier man har bedre benplass hos FI.

Hilsen,
Laurenz
laurenz is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL jakter nye langruter Cockpitview Flyforum 498 22-01-2025 20:30
Avinor vil ha fler langruter fra Gardermoen imm Flyforum 42 08-03-2014 12:07
Norwegian: Vil droppe nye langruter fra OSL ENGM RAMP Flyforum 60 23-03-2013 02:32
SAS ledelsen om langruter fra OSL (..igjen) SQ321 Flyforum 21 26-10-2007 19:11


All times are GMT +2. The time now is 09:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.