![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 414
|
![]()
Jeg ble litt nysgjerrig på hvordan det kunne ha seg at det ikke var angrefrist på flybilletter, ettersom angrefristen etter loven "gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted", og dette burde jo passe bra for flybilletter kjøpt på internett.
I følge http://www.forbrukerombudet.no/?id=1562 gjelder angrefristen ikke i dette tilfellet som en følge av §19 i angrefristloven "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for a) spille- og lotteritjenester b) enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom." Men jeg synes nå at selskapene (også Norwegian) kunne ha spandert på seg noen timers angrefrist, f.eks. slik at kunden har en mulighet til å oppdage at han/hun gjorde en liten feil i bestillingsdialogen. Men det er vel bare en ønskedrøm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avbestilling hos BA (24-timersregelen) | K3nn7 | Reiseforum | 8 | 13-02-2014 12:36 |
Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian og hos andre | Hpkris | Småprat | 62 | 05-01-2014 19:48 |
Avbestilling SK lavpris | VC-10 | Småprat | 3 | 09-10-2012 09:21 |
Avbestilling av full flex-billett hos SK | 737-405 | Reiseforum | 4 | 28-05-2012 10:18 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |