![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har brukt denne regelen når de har avbestillt en reise med BA? Måtte gjøre dette selv for omtrent halvannen uke siden, og lurer på om andre her har erfaring med hvor lang tid det tar før pengene er tilbake på kortet. Ønsker kjapp tilbakebetaling, og helst før kredittkortregninga forfaller.
De som lurer på hva jeg prater om kan lese her under "cancelling reservations". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg benyttet den en gang, og tror jeg måtte vente et par måneder før jeg fikk pengene.
Det kan tenkes at det kan ha skyldtes at jeg hadde kjøpt ET med et kort, og oppgradert en veg til CE med et annet, og at det ble litt for komplisert for dem. Det var dog ikke mer enn en t/r OSL-LHR, så det var ingen kjempesum det var snakk om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bankene bruker uansett minst 5-10 arbeidsdager på å flytte pengene tilbake etter at man releaser refusjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis pengene ikke er trukket, men kun reservert (tar ofte en dag eller to før de faktisk trekkes), så vil jo reservasjonen bare oppheves, og ingen penger føres tilbake, så du vil ikke få noen kreditering, og det synes ofte ikke i nettbank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
I mitt tilfelle ble pengene reservert og trukket på vanlig måte, før de ble refundert et par måneder senere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Pengene blei trukket samtidig som pengene for erstatningsbookinga, så det er allerede "avklart" at de tydeligvis ikke bare kunne slette reservasjonen.
Edit: fikk denna på e-post tidligere i dag. "British Airways Booking Reference : xxxxxx 21 Jan 2014 Passenger(s) : xxxxxx CONFIRMATION OF REFUND Thank you for your request for refund. I can now advise you that a refund has been processed to the card details below, and the amount will appear in the account in the near future. Please note that British Airways can apply a service fee for processing a refund. If a fee has been charged this will appear below. ----------------------------------- TICKET INFORMATION ----------------------------------- Ticket Number(s) xxx-xxxxxxxxxx/xx Payment Type Visa card Card Holder Mr X Xxxxxxxx Card Number ************xxxx Billing Address N xxxx Oslo Flight ticket(s) issued by British Airways, Newcastle, UK IATA Number 60493672 ---------------------------------------- PAYMENT INFORMATION ---------------------------------------- Fare/Taxes NOK 14868.00 Penalty (deducted) NOK 0.00 Channel Fee NOK 0.00 Total amount refunded NOK 14868.00 Thank you for booking with British Airways. British Airways Plc is a public limited company registered in England and Wales. Registered number: 1777777. Registered office: Waterside, PO Box 365, Harmondsworth, West Drayton, Middlesex, England, UB7 0GB." Så da kommer vel penga tilbake på kortet innen en uke eller to hvis jeg har forstått Andreas riktig? Last edited by K3nn7; 21-01-2014 at 18:13. Reason: La til utdrag fra e-post. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Siste oppdatering her, tok 2 dager så var pengene med motsatt fortegn på utskriften.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Glemte å oppdatere, men samme resultat for min del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det har vært noen perioder med disruptions eller der det trengs manuell behandling hvor det tar tid. Men normalt er det et par dager.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avbestilling av Eurobonusreise | Skipskatta | Reiseforum | 34 | 16-06-2019 12:23 |
Avbestilling SK lavpris | VC-10 | Småprat | 3 | 09-10-2012 09:21 |
Avbestilling av full flex-billett hos SK | 737-405 | Reiseforum | 4 | 28-05-2012 10:18 |
KLM og endring/avbestilling | Utflyttet | Reiseforum | 2 | 12-08-2009 15:34 |
Avbestilling hos Norwegian | PW14 | Flyforum | 30 | 27-02-2009 01:30 |