![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg ser heller at mine medpassasjerer er sjuskete kledd enn at de lukter vondt, tar opp HELE overhead til sine mange kolli, prater i mobiltelefonen så høyt at hele kabinen hører det når flyet er på bakken, eller at de er så feite at de stjeler plass fra medpassasjerene.
Shorts er ok å gå i, det er jo bissniss casual i sørstatene:wink (jeg har aldri gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller, med mindre det er øyhopping i karibien!) Sandaler uten sokker kan jeg derimot styre meg for. |
![]() |
![]() |
#102 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() ...og ellers så driter jeg igrunn i hva folk har på seg ombord i fly, bare de har noe mer enn ei underbukse på seg... |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Bedre at naboen har en hvit sokk enn å se rett på gule tær hvis man skal prøve å innta en eller annen form for mat eller drikke.' Å ta på seg et par sandaler/tøfler når man har satt seg vel ned i setet på en langtur er ikke den verste følelsen. De er alltid med i carry-on på langtur. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#105 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#106 | |||
N/A
|
![]() Quote:
Nå som været er nydelig, så er det langt mer artig å irritere seg over hvor latterlig overbeskyttet syklister er i trafikken... Det burde vært skuddpremie på syklister i tights på veien når det er en sykkelsti rett ved siden av... ...og bonus for å ta de som sykler flere i bredden... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#107 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå er det sjelden man ser nakne tær på fly i Skandinavia. Dag og jeg kjenner veldig godt til de gule føttene her i USA. Hadde du reist mye her tror jeg du hadde ombestemt deg.. |
||||
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
#109 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ble litt latter hjemme i stua når vi så en ny SAS reklame på TV i går, hvor 4-5 (SASdamer?), ga en annen dame beskjed om å kle seg litt mer moderne
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Touché!
|
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter min mening handler dette mye om alder. Selvfølgelig kan en ungdom reise i shorts eller hullete jeans, men når man er over 25 år må man kle seg penere. Ingenting er mer latterlig enn mennesker som forsøker å se yngre ut enn det de er ved å kle seg ungdommelig.
|
![]() |
![]() |
#113 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med å lage en poll her?
Shorts på fly er OK! Shorts på fly er IKKE OK! Så ser vi hva som får flertall, og så sender vi SAS resultatet av avstemmingen slik at de kan tilpasse sine kleskoder i henhold til dette! Enkelt? BF ![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er bemerkelsesverdig at den kabinansatte har sagt at dette antrekket passet for togreise, ikke for flyreise. Hva er den prinsippielle forskjellen? Ikke skjønner jeg. IMM
![]() |
#115 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En annen bemerkelsesverdig ting her er at både denne flyverten og purseren insisterte på at det er dresscode ombord i SAS-fly, men SAS-ledelsen sier at noe sånt ikke eksisterer.
Vet ikke de ansatte hva som er praksis i det selskapet de jobber? Eller snakker de mot bedre vitende? |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg setter de samme kravene ombord på tog, på restauranter og andre steder der man møter ulike mennesker som du kjenner og/eller ikke kjenner.
Har ingen ting med status å gjøre...det er lenge siden det å være ren og pen var noe som var styrt av klasse... |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du setter altså krav til hvordan mennesker du omgåes skal kle seg?
|
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Du missforstår meg nok litt. Poenget er at i dette tilfellet mente den kabinansatte at passasjeren var kledd for å kunne dra på tog, men ikke til å dra på fly. Og for meg (og deg) er dette akkurat likestilt. Men ikke for flyverten/flyvertinnen. Og det er det jeg mener med er forskjellen i status: De ansatte ser på det å fly som noe glamorøst, og at man bør kle seg deretter, mens å ta tog ikke er glamorøst, og man derfor kan komme som man vil. Skjønner du bedre hva jeg mener nå? For meg er det likegyldig om det er fly, tog, buss eller båt. Jeg kler meg likt uansett. Og for meg er det også likegyldig hvordan andre kler seg. Innen rimelighetens grenser. Man kommer ikke i speedo badebukas på flyet, ei heller i butikken eller på toget. IMM
![]() |
#119 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis alle tenkte litt selv, så seg i speilet før de gikk ut ville det vel ikke være nødvendig med en slik debatt...
|
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det er sikkert riktig at denne mannen ikke burde vært behnaldet slik han ble, men jeg kan altså ikke unngå å ha betydelig sympati med SAS/mannskapet her. Jeg antar at han var flere hakk verre under flyturen enn da han hadde pyntet seg.
Det dreier seg, som det blir sagt av flere her, om respekt for sine medpassasjerer osv. Selvsagt skal man heller ikke blande seg så veldig borti hva andre synes, men det går grenser. Å høre skrekkhistoriene fra USA virker skremmende! Sånn skal ikke skje!
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly man ikke ser hverdag #TRF | barteki | Bilder & foto | 3 | 10-07-2015 08:24 |
Når man IKKE ønsker seg oppgradering #firstworldproblems | petter380 | Reiseforum | 19 | 14-05-2013 23:03 |
Sånn gjør man det i Angola... | F35Landing | Flyforum | 14 | 15-10-2008 15:56 |
Sterling sjefen interesserer seg ikke for fly.....? | MartinL | Flyforum | 9 | 25-09-2008 15:46 |
Snart får man ikke med seg lighter og fyrstikker ombord i fly i USA | Arrow | Flyforum | 10 | 17-02-2005 13:37 |