Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2007, 10:57   #81
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Default Re: Sånn kler man seg ikke på et fly!

Quote:
Originally posted by ANX
Det dreier seg vel om å ta hensyn til sine medmennesker??? Og vise litt sunn fornuft? Mange synes visst de har rett til å plage andre uansett måte (f.eks parfyme).

....

Poden hadde tydeligvis planlagt med under 2 timer fra fly til konfirmasjonsmiddag, så da skulle dette kanskje vært antrekket der også?
Snakk om å dømme andre....og du snakker om å være medmenneske??
LN-BRK is offline  
Old 06-06-2007, 11:00   #82
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Alle vet jo at de kabinansatte i SAS stort sett består av besteforeldre, og da sier det jo seg selv at slike holdninger vil komme til syne. Hvor mange har ikke opplevd og fått kommentarer fra sine besteforeldre på sine yngre dager grunnet påkledning?
LN-BRK is offline  
Old 06-06-2007, 11:07   #83
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

BRK - egentlig ikke fordømmelse, bare en slutning pga utsagnet.

Men man bør jo unngå det, for man vet aldri bakgrunnen og hele historien.

Slik som mange de siste dager krasst har fordømt noen på grunnlag av en avisartikkel...
Old 06-06-2007, 11:10   #84
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Jeg forstår godt at man reagerer på den buksa der, men å agere var nok ikke helt riktig. Jeg hadde aldrig funnet på å gå rundt i den buksa der, med mindre jeg holdt på å pusse opp eller male, og jeg synes at dette tyder på manglende respekt for andre. Men har han lov å reise med buksa? Ja det har han vel, like mye som jeg har lov å synes at han er en dust som går kledd sånn.
Old 06-06-2007, 11:12   #85
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by ANX

Men man bør jo unngå det, for man vet aldri bakgrunnen og hele historien.
Så lenge SAS går så sterkt ut og beklager hendelsen, at slikt ikke skal forekomme, og tilbakeviser at de har kleskode, så kan man vel si at artikkelen gir et ganske godt bilde av virkeligheten? Hva mer trenger man å vite om bakgrunnen og hele historien når SAS reagerer som de gjør?
LN-BRK is offline  
Old 06-06-2007, 11:22   #86
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally posted by The Ticketor

Jeg forstår godt at man reagerer på den buksa der, men å agere var nok ikke helt riktig. Jeg hadde aldrig funnet på å gå rundt i den buksa der, med mindre jeg holdt på å pusse opp eller male, og jeg synes at dette tyder på manglende respekt for andre. Men har han lov å reise med buksa? Ja det har han vel, like mye som jeg har lov å synes at han er en dust som går kledd sånn.
Ja, dette synes jeg oppsummerer saken fortreffelig! Men ville kanskje brukt uttrykket "manglende omtanke" i stedet for "manglende respekt".
AirbusTrond is offline  
Old 06-06-2007, 11:45   #87
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Nettmøte på Dagbladet. no kl 13: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/06/502723.html
Concorde is offline  
Old 06-06-2007, 12:50   #88
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Ehh okay, dette har jo eskalert seg litt ut av dimensjonene...
For det første, så ser han rejecta typen ut som en boms - fakta!
For det andre, så må den purseren(?) bli straffet eller refset for unødvendig negativ omtale i media osv, gjerne med sparken spør du meg. Spesielt når arbeidgiveren prøver å gjøre ting bedre.
Og for det tredje, så har strengt tatt en fjær blitt til fem hønns. Hvem tror at media er nøytral i en slik sak? Her har man bevist gjort ALT for å få denne historien til å virke mer utrolig en den er, som dresskode og prestige og alt det tullet som ikke er sant.
Og helt tilslutt, det at SAS må stille opp i nettmøte og forklare for "reisevante" nordmenn som har to reisedager i året at SAS IKKE har dresskode?! Folk er ikke helt riktige oppi hodene sine..
:clap

Og ærligtalt, burde ikke VI vite bedre en å denge løs på hverandre her inne og ødelegge stemningen på dette forumet, pga en FA/P som mistet fattningen?
hehe

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline  
Old 06-06-2007, 15:33   #89
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by OJB

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by Stian

Du må da kle deg så pent du bare vil. Det er ikke det som er poenget. Poenget er at du eller andre ikke skal bestemme hva JEG (eller andre) skal ha på meg når jeg flyr. Hvis jeg vil ha på meg shorts, grilldress eller singlet på en flyreise er det min sak, og ikke noe en eller annen flyvert skal bry seg med.
Det er da ganske utrolig hvordan enkelte bryr seg med hva andre velger å ha på seg. Kanskje man heller skulle passe sine egne saker?
Dette handler ikke om å bestemme, men jeg, akkurat som deg, har den fulle rett til å mene hva jeg måtte mene om forskjellige menneskers klesstil (og alt mulig annet med dem). Det at enkelte da ikke tåler at man er uenige og har forskjellig synspunkter for da bli deres problem

Og selv om jeg mener shorts ikke hører hjemme på fly så har jeg da ikke argumentert for noe forbud.

Quote:
Originally posted by dc-8-63

vel det er dannet aa stille med pene shorts med dertil skjorte paa Ritz Carlton Kapalua...men det er visstnok ikke godt nok for aa reise med SAS fra Oslo til Koebenhavn....enkelt valg..jeg lar vaere aa fly med SAS, men nyter i steden en kopp Kona Espresso paa Kapalua.....
Nok engang så handler det om å kle seg etter forholdene og omgivelsene. Å sammenligne påkledning i Oslo og Kapalula blir å sammenligne epler og pærer og ikke epler og epler
Deler dine kommentarer her Someone.
Quote:
Originally posted by Someone

Shorts på fly er en uting uansett hvor man skal reise. Jeg har hullete bukser selv, men ville aldri finne på å ta dem på meg når jeg skal ut å reise og selv om jeg ofte har reist til varme strøk på ferie så har shorts aldri vært aktuellt. Men kan skifte når man kommer frem, men man behøver da ikke se ut som en dass når man reiser

Det var setningen om at Shorts paa fly er en uting UANSETT hvor man skal reise som aapnet for mine kommentarer....jeg synes du er alltfor generel naar du avskriver shorts....mitt peong at er man kler seg etter forholdene og det utelukker ikke shorts....

Old 06-06-2007, 15:33   #90
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

skal vi roe oss litt ned, mine herrer?
Vi kan vel væe enig om at dette er et tema der vi er uenige?

VOLARE NECESSE EST
CK is offline  
Old 06-06-2007, 15:38   #91
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

skal vi roe oss litt ned, mine herrer?
Vi kan vel væe enig om at dette er et tema der vi er uenige?
Jeg maa aerlig si at jeg ikke ser noen store boelger i denne debatten....har selv opplevd stoerre boelger paa fergen inn til Seattle enn dette
Old 06-06-2007, 15:39   #92
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Enig. Nå har vel de fleste av oss markert hvor vi står. Og vi kan vel også være enige om at dette ikke dreier seg om SAS?

Du verden, dette ble litt av en diskusjon! Det må være varmen som gjør det ...

Edit: Det var altså CK jeg var enig med!
Fly high is offline  
Old 06-06-2007, 16:35   #93
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Det var setningen om at Shorts paa fly er en uting UANSETT hvor man skal reise som aapnet for mine kommentarer....jeg synes du er alltfor generel naar du avskriver shorts....mitt peong at er man kler seg etter forholdene og det utelukker ikke shorts....

Tror egentlig vi er enige, men at jeg hadde tankene i det kalde nord når jeg skrev
Old 06-06-2007, 16:58   #94
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Her må jeg si meg fullstendig enig med EB og Someone. Det verste med å reise ekstremt ofte i USA er amerikanernes totale mangel på respekt for sine medpassasjerer. Nå er sommeren ankommet for full musikk og hva innebærer det?? Joda, amerikanske menn liker å sitte på Business og First i shorts som viser deres leverhvite ben. Etter de har satt seg ned tar de av seg skoene UTEN SOKKER selvsagt og voila! Et par gule føtter kommer til syne og blir synlige gjennom hele flighten og lunsjen..

Jeg kler meg ikke opp for å reise, men kler meg pen i tøyet fordi jeg ønsker det selv, samt av respekt for mine medpassasjerer. Det å reise i premium kabiner skal være en fest, man kler seg deretter..

Vår SAS venninne tok dog meget hardt i her... Vi snakker om en klasse flygninger på norsk innenriks. Jeg har selv dongeribukser som kom levert nye med mindre hull i. Vi snakker om både Evisu og Ben Sherman med bukser som koster masse penger (hullene er ikke den størrelsen den unge mannen hadde da han fikk kjeft av en SAS burugle, men dog). Jeg reiser gjerne i dongeri, men det må se skikkelig og rent ut, ville ikke gått i en slik dongeribukse med et slikt stort hull i.. det ser bare harry ut.. Og hvite sokker??? De skal kun brukes til å trene i..
Tommy777 is offline  
Old 06-06-2007, 19:13   #95
OEH
ScanFlyer Gold

Tommy777: Så hullete bukser er ok bare de er dyre nok og hullene ikke for store? Javel.

Min siste ord i denne saken er at jeg ikke begriper at denne buksa er noe å hisse seg opp for. Jeg synes selv ikke slike bukser er pent, og kunne aldri tenke meg å gå i en sånn selv. Men slike bukser ser man da overalt nå om dagen. Tydeligvis er det mote i noen ungdomsmiljøer. Slikt bør man da faktisk takle, også ombord i SAS-fly.
OEH is offline  
Old 06-06-2007, 19:45   #96
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Hjelpes, det er jo ikke grenser for hva som er uanstendig å gå kledd i... Fantastisk av SAS
Old 06-06-2007, 21:16   #97
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Morsomt å høre folk snakke om denne saken i dag kontra i går... Etter at fyren lot seg avbilde i dagens Dagbladet er ikke lenger SAS den store RENE, PENE ulven... Nå får plutselig SAS forståelse...men det burde ikke reaksjonen til den ansatte få.
EB is offline  
Old 06-06-2007, 22:27   #98
GFL
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Tommy777

Jeg reiser gjerne i dongeri, men det må se skikkelig og rent ut, ville ikke gått i en slik dongeribukse med et slikt stort hull i.. det ser bare harry ut..
For din del ja, men nå er vel du ingen moteløve kanskje... Merker det er mye + 30 folk her...
Old 06-06-2007, 22:35   #99
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by GFL

Quote:
Originally posted by Tommy777

Jeg reiser gjerne i dongeri, men det må se skikkelig og rent ut, ville ikke gått i en slik dongeribukse med et slikt stort hull i.. det ser bare harry ut..
For din del ja, men nå er vel du ingen moteløve kanskje... Merker det er mye + 30 folk her...
Jeg er litt av en moteløve. Vil også påstå at EB er ganske så mote bevisst
Tommy777 is offline  
Old 06-06-2007, 23:13   #100
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Ut fra hvordan han så ut på bildet, synes jeg ærlig talt - at han ikke var kledd for å fly med noen flyselskap. Det er jo tydelig at han også selv synes at klærne var litt "så som så", siden han hadde gjort visse justeringer (bl.a. at boxershortsen ikke skulle synes så godt gjennom buksa osv.)
Closed Thread

Posting Rules