Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2007, 21:12   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Continental gjør store oppgraderinger

For de som liker å trekke over atlanteren i en 757, har jeg gode nyheter. Nå blir det full, individuell underholdning også på kjip klasse. Her snakker vi om skikkelig AVOD

Bra jobba, Dag! Jeg vet du gjorde dette for å vinne meg som kunde

Continental pressemelding
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 21:18   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Kunne vi bare fått en 767-200 på Oslo ruten og det hadde blitt en favoritt!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 21:43   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by EB

Kunne vi bare fått en 767-200 på Oslo ruten og det hadde blitt en favoritt!!!
Helt klart, 2+1+2 i business på en 767 RULER. Vet ikke hvor mange de har av disse veteranflyene i flåten sin.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 21:50   #4
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Godt at flere og flere selskaper ikke bare ser på oss bak gardina som cattle. Men faktisk vil gi oss underholdning, flott Continental :clap
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 22:15   #5
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Nå er vel CO's 762'ere av temmelig ny dato, da, de ble bygget i 2001/2002 omtrent samtidig med deres 764'ere.
Og da har jeg et spørsmål til Dag: Stemmer det at alle CO's 767 har den "nye" cockpit'en (777-lookalike) som vel er standard på 767-400?

Når det gjelder 762 til OSL er det vel slik at setekapasiteten på disse 762 er svært nær 752'en, så det er vel muligens fraktmengden som kan telle inn...
Stone is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 22:36   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by EB

Kunne vi bare fått en 767-200 på Oslo ruten og det hadde blitt en favoritt!!!
Helt klart, 2+1+2 i business på en 767 RULER. Vet ikke hvor mange de har av disse veteranflyene i flåten sin.
Veteranfly ? ... CO's 767-200 er vel alle nyere enn UA's 777 !!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 22:59   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by EB

Kunne vi bare fått en 767-200 på Oslo ruten og det hadde blitt en favoritt!!!
Helt klart, 2+1+2 i business på en 767 RULER. Vet ikke hvor mange de har av disse veteranflyene i flåten sin.
Veteranfly ? ... CO's 767-200 er vel alle nyere enn UA's 777 !!
Trodde alle 762 levert etter 1990 var til frakt og airforce 762.
Men når jeg kikker er det faktisk et flyselskap, CO som har kjøpt en del pax 762er og de er fra 2000! De fleste, inkludert UA har jo pensjonert alle 762ene fordi de begynner å trekke på åra.

Så du har rett, man lærer noe nytt hver dag!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:25   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Dag har da sagt dette? Men om det var i SEA eller ved en annen anledning husker jeg rett og slett ikke.. Det har jo ligget i kortene uansett. Jeg håper neste oppgradering blir på setefronten i 752, for de er ikke spesielt gode.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:27   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Stone

Nå er vel CO's 762'ere av temmelig ny dato, da, de ble bygget i 2001/2002 omtrent samtidig med deres 764'ere.
Og da har jeg et spørsmål til Dag: Stemmer det at alle CO's 767 har den "nye" cockpit'en (777-lookalike) som vel er standard på 767-400?

Når det gjelder 762 til OSL er det vel slik at setekapasiteten på disse 762 er svært nær 752'en, så det er vel muligens fraktmengden som kan telle inn...
767-400 cockpit

767-200 cockpit
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:29   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Dag Viking

Dag har da sagt dette? Men om det var i SEA eller ved en annen anledning husker jeg rett og slett ikke.. Det har jo ligget i kortene uansett. Jeg håper neste oppgradering blir på setefronten i 752, for de er ikke spesielt gode.
Setene må vel skiftes når det skal TV i ryggen?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:40   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Stone

Når det gjelder 762 til OSL er det vel slik at setekapasiteten på disse 762 er svært nær 752'en, så det er vel muligens fraktmengden som kan telle inn...
Og faktum at CO stort sett selger ut alle de 16 Business First setene 757en har på OSL ruta, med en 762 øker kapasiteten i C til 25 mens setekapasiteten i Y reduseres med 10 seter.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:42   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Jeg tror valget av 757 har like mye aa gjoere med at den har kortest rekkevidde ... CO har manko paa widebody og 762'ene trengs steder 757'en ikke kan naa.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 06:49   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Synd... For 757 velger jeg ikke frivillig transatlantisk!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 10:45   #14
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

757 er jo den vakreste Boeingen i trafikk.

Blir tur til TPA i mars, og da blir det 95% sikkert med CO.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 11:24   #15
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

:clap
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 12:38   #16
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Heisann!

Ja, som Dag (Viking) nevner så har dette ligget i kortene en stund, og AVOD bak kommer med de nye setene.

Quote:
Og da har jeg et spørsmål til Dag: Stemmer det at alle CO's 767 har den "nye" cockpit'en (777-lookalike) som vel er standard på 767-400?
B767-200 har den "gamle" flight deck layout og B767-400 ligner mere på et B777 flight deck. Det er kun 10 B767-200 i flåten og selv om vi sårt kunne trenge flere BusinessFirst seter på OSL tror jeg ikke det blir noen B767 i dag...

Tommy777, ja jeg prøver å dra deg over til EWR-OSL flighten... Som andre har nevnt her før (Dag Viking...?) så foretrekker jeg å ha den lange turen som siste legg. Med andre ord så drar jeg fra IAH til EWR og OSL østover, men tar OSL-AMS-IAH på tilbaketuren...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 16:48   #17
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Stemmer det at alle CO's 767 har den "nye" cockpit'en (777-lookalike) som vel er standard på 767-400?
Boeing 767-200 ER cockpit

Boeing 767-400 ER cockpit
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 17:27   #18
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by LTH

[
Boeing 767-200 ER cockpit

Boeing 767-400 ER cockpit
Hadde du linket til samme 400 cockpiten som Mountain Dew, så hadde dere hatt identiske poster.

767-200 er forresten favoritten blandt CO-pilotene, selvfølgelig i tillegg til T7.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 18:03   #19
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Dag Viking

Quote:
Originally posted by LTH

[
Boeing 767-200 ER cockpit

Boeing 767-400 ER cockpit
Hadde du linket til samme 400 cockpiten som Mountain Dew, så hadde dere hatt identiske poster.

767-200 er forresten favoritten blandt CO-pilotene, selvfølgelig i tillegg til T7.

Ouuppps!! Så ikke den jeg. Sorry! :huh:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 19:28   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental gjør store oppgraderinger

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

Ja, som Dag (Viking) nevner så har dette ligget i kortene en stund, og AVOD bak kommer med de nye setene.

Quote:
Og da har jeg et spørsmål til Dag: Stemmer det at alle CO's 767 har den "nye" cockpit'en (777-lookalike) som vel er standard på 767-400?
B767-200 har den "gamle" flight deck layout og B767-400 ligner mere på et B777 flight deck. Det er kun 10 B767-200 i flåten og selv om vi sårt kunne trenge flere BusinessFirst seter på OSL tror jeg ikke det blir noen B767 i dag...


Tommy777, ja jeg prøver å dra deg over til EWR-OSL flighten... Som andre har nevnt her før (Dag Viking...?) så foretrekker jeg å ha den lange turen som siste legg. Med andre ord så drar jeg fra IAH til EWR og OSL østover, men tar OSL-AMS-IAH på tilbaketuren...

Dag

Dette er en meget bra forbedring i forhold til de andre amerikanske flyselskapene i økonomi. Det som fortsatt får meg til å holde UA tett til brystet er Economy Plus. Det er ikke alltid man klarer å oppgradere når man reiser privat selv om man er super elite medlem. Av og til er det bare rett og slett fullt framme med betalende passasjerer..

Men når firmaet betaler, er det jo selvsagt en annen historie. Da kjøper man jo et sete foran. Og jeg er fullstendig enig med argumentet å lande på bestemmelsesstedet på morran. Men så var det dette med å komme seg hjem igjen. Å lande på Newark kl 1400 og få 2 timer og 45 minutter ventetid der, svinger rimelig dårlig. Ifølge tidtabellen til CO, ville jeg ikke lande i Chicago før 1830. Så om du, Dag kunne flytte CO 1885 til å gå kl. 1515, hadde det vært strålende.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian: Plusgrade / oppgraderinger FamilyGuy Reiseforum 5 30-08-2017 20:18
Oppgraderinger BA Tommy777 Reiseforum 17 21-03-2011 16:57
Optiontown - status på oppgraderinger? TOS_EBG Reiseforum 5 30-11-2009 05:27
Continental gjør det dårlig på CPH-EWR? Herlov Flyforum 24 21-08-2006 15:59


All times are GMT +2. The time now is 11:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.