![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har nå gjort to forsøk med Optiontown, begge uten hell, og fra Economy Extra til Business.
BKK-CPH 7/10, viste 9 ledige i Business på seatcounter dagen før. Ingen problem med poengoppgradering i BKK. CPH-BKK 28/11, viste 12 tilgjengelige seter på sas.no dummy-booking. Skal oppdatere om poengoppgradering går greitt. Noen som har info om policy for når oppgradering med Optiontown skjer? Så min "rate of success" er 0/2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har forsåvidt samme erfaring. Forsøkte meg på oppgradering via Optiontown fra Eco til Extra på tur til Beijing forrige uke med retur denne uke.
Sjekket seatcounter dagen før på både utreise og hjemreise. Ut 2 plasser ledige, hjem 0 så det var ikke noe å si på at vi ikke ble oppgradert. Beskjed gitt pr sms ca 8 timer før avgang, policy sier inntil 4 timer før. Oppgradering på poeng til business mulig på hjemreise. 1 timer før avgang masse plasser ledige, ved gate kun 4. (off topic) Kan dette skyldes Id pax med fortrinn foran poengoppgradering ? Forsøket med Optiontown kostet med 12 Euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Ser flighten fullbooket ut, eller man forventer mange betalende, kan jo ikke Optiontown selge oppgraderinger, og først når innsjekk er stengt vet man jo om det er ledig og kan evt. oppgradere med poeng i gate. Fra ORD til ARN spurte jeg en gang, der var det 27 no-show pga. fleksible billetter og forsinkelser inn for connectiong pax. I SEA fortalte SK at de ofte fikk en del pax i siste liten fordi SK hadde siste flight om kvelden til Europa.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager at dette blir litt off topic og er samtidig klar over at temaet har vært diskutert før, men... Dagen før utreise undersøkte jeg plasser i biz for muligheter for oppgradering poeng. Det var 14-15 plasser ledige. Serviceskranken ARN samt loungen i CPH bekreftet også dette inntil 1 time før avgang. I gate var det 4 plasser ledige. Når da samtidig jeg hører purseren orienterer crew om at det mange Id pax på Biz, er kanskje spørsmålet relevant..
Last edited by Gemo; 29-11-2009 at 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Är inte säkert att det fanns mat nog till att ha en full C-klass och därför fick ID pax dessa platser framför att erbjuda en undermålig produkt till betalande (mot pts/cash) pax .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oppdatering:
Hadde ingen problemer med å oppgradere familien på 5 til business med poeng fra CPH-BKK. Både EcoExtra og Business kabinine ble fulle, så det var en del poengoppgraderinger, vi frigjorde 5 plasser i EcoExtra som vel i utgangspunktet var rimelig full. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger) | Hawkboy | Reiseforum | 1736 | 14-11-2016 08:46 |
Optiontown spørsmål | Spanair | Reiseforum | 2 | 31-08-2014 12:10 |
Oppgraderinger BA | Tommy777 | Reiseforum | 17 | 21-03-2011 16:57 |
Optiontown Europa | S. Holberg | Reiseforum | 2 | 14-09-2010 22:32 |
Optiontown | Gemo | Reiseforum | 3 | 18-10-2009 16:09 |