![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
….ikke en god torsdag, eller ikke god noe som helst fra oss i vest. Var i bunn og grunn på vei “hjem” til Norge - fant billetter med Lufthansa til USD 541 tur retur Seattle Oslo - noe som jeg ikke sett siden 2009, var klar med bestillingsfingeren…Lufthansa har ofte, veldig ofte gode upgrade tilbud i app’en stort sett USD 5-600 til Business en vei….men veldig tidlig (2 timer før italienerinner normalt spør om espresso (og som gode ektemenn alltid bringer) kom det - you cannot go out of the country - read what I shared….. og ja som Green Card Holder (er litt etter pga jobb i Norge 2010-2014 med god pensjons inntekt) er jeg ennå ikke D-class Resident i Trump systemet. Uansett hva vi leser om en helt normal tysker med Green card siden 2007 opplevde - er det absolutely no fucking way jeg beveger med utenfor USA, er i grunn tvilsom til å ta fergen eller krysse broen inn i Trump Land !!
Så her er en komplett innelåst i USA - det er som Cnausen med familie var begrenset til L1 til Majorstuen og aldri lenger !! (Og L1 går kanskje ikke til Majorstuen engang)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Bedre morgen her enn hos vår venn i Seattle. Men trøtt som fy. Skal på dagstur til Paris for å supe vin og diskutere business. Satser hardt på å sove litt på vei ned.
Ha en bedre torsdag
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Her er dagen absolutt bedre etter at sjefen på ortopedisk avdeling på Diakonhjemmet «friskmeldte» benet mitt etter bruddet i februar…så nå slipper jeg operasjon og skrue. Skal feires med bobler i kveld. Nyhetene/virkeligheten fra/i USA er ikke til å tro…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Tønsberg. Her skal det etterhvert pakkes bil for en langhelg på Gautefall, så får vi se om det er noe skiføre igjen der oppe. Før det må noen barn fôres og én av de sendes en liten tur i barnehagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen fra Fornebu. Litt usikker på om Eb skal på jobb i tåkehavet eller kontoret ligger akkurat over tåken. Ser iallfall tryvannstårnet, men ikke så mye mer der oppe. Møter i dag og pakking til Kent-konsert i morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godmorgen på denne dejlige og højhellige torsdag. Skyfrit over Malmö og generalt bare en dejlig morgen med sol og blå himmel. Klokken er blevet 7.47, som alle jo også ved er verdens bedste flytype. Hvad betyder 7.47. Det er også dagens bedste tidspunkt, og derfor også minuttet der er valgt for dagens morgenhilsen.
Må i få en dejlig torsdag <3
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra kontoret. Ferdig med en ganske hard økt i treningsstudioet og klar for en hektisk dag frem til lunsj og deretter tur med junior og FruSud ned til Grønland for å fornye pass - veldig hyggelig tradisjon.
I dag tidlig var Knausen over tåkegrensen og suppen begynte ca halvveis ned mot EB og jernanelinja. Følte litt at man satt i en MD80 ned gjennom skylaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Lais fra EU. Enn så lenge susler og går ting videre, i dag skal det jobbes med Autobahn-krysninger i form av geotekniske undersøkelser.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra L1. Startet dragen som trafikk vakt på skolen, i litt for tynne sko, så da ble jeg kald. Litt løping timer vel de opp. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
*gjesp* fra Forus. Yngste arvingen våknet i natt med vondt i øret, så da ble det mye trøst og en stikkpille. Men når stikkpillen godtas uten protest vet jeg i alle fall at det ikke er tull.
Det kommer til å bli en dag i kaffens tegn.... ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Får ikke akkurat tempel i olabuksene av å fly AF short haul i economy. Det er nesten så man tror de prioriterer transport fra A til B fremfor alt det nødvendige.
Men så har vi prøvd det også.
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
G ‘morgen, ja .. Ser ut til å bli en brukbar dag her i SC. Fikk selvangivelsen tilbake fra regnskapsfører i går, og det blir en solid refund, på både føderal- og statsskatt. Selv svigerbeistet får noen kroner. Så nå får vi bare håpe at det er noen igjen hos IRS til å trykke på de rette knappene.
Allerede nesten midtveis i arbeidsuken, og kun en drøy uke fra en ny begynnelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Forus Vest. På kontoret for ukas eneste arbeidsdag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God torsdag fra Chile. Her har en vært litt nede for telling med noe influensalignende greier. Går heldigvis riktig vei. Sensommeren melder 28 grader i dag. Ha en bra dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God kveld fra Turkish mot Istanbul. Economy cateringen er ikke så ille, selv om köften var litt tørr så hadde det faktisk noe smak i seg. Jeg får se hvordan jeg skal overleve natten i Ist. Har ikke rett på de hvilerommene i loungen siden min videreforbindelse er under 8 timer. Erbil venter i morgen tidlig . Helst vil jeg jo i fremre kabin men det var såpass dyrt å oppgradere (4500 kroner til Ist) at jeg ikke synes det var helt verdt det. Men Turkish har gratis øl i economy så klarer meg fint. Måtte krype til de minibankene på Osl som gir en ræva usd kurs men Irak er en cash only økonomi i stor grad så USD er det som er anbefalt å ta med. Hvorfor jeg ikke tenkte på å ta ut dette i USA mens jeg var der var jo litt dumt. Jeg kommer til å lage en tripreport! Ja jeg fikk kjøpt en utvida forsikring , tok maks dekning så endte på 58 euro. Tror nok 3 millioner euro i dekning av sykehusutgifter holder om jeg trenger det.
![]() Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Best torsdag:-) | EB | Flyforum | 16 | 19-12-2024 18:36 |
Best torsdag:-) | EB | Flyforum | 12 | 21-07-2023 00:35 |
Torsdag:-) | EB | Flyforum | 13 | 19-04-2018 22:41 |