![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 643
|
![]()
Harbour Air har et passende navn, de opererer sjøfly. Er det ikke strøm nok til å komme til destinasjonen så er det relativt uproblematisk å klaske flyet ned i ei bukt uten fare for liv og helse. Det er også svært korte turer. Så i noen ekstreme caser (som superkorte turer med sjøfly) så kan elektrisk funke med dagens teknologi. Men for alt annet er det håpløst. Og man trenger ikke særlig gode fysikkunnskaper heller. Energitetthet på de beste batteriene etter over 220 år med utvikling: Oppmot 500 Wh per kg. A1 jet fuel: 12000. I tillegg blir fossilflyet lettere og forbrenner mindre drivstoff jo lengre det flyr. Elflyet er like tungt med tomt batteri som med fullt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,369
|
![]()
I tillegg til norske kortbaner og behov for avising og langt mellom alternates.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Elfly AS bestiller 18 elfly - Bye eFlyer2 | Someone | Flyforum | 1 | 05-05-2019 22:52 |
Wright Electric - Elfly | Radiv | Flyteknisk forum | 6 | 24-05-2018 09:08 |
Håndholdt Garmin GPS, redningen ? | ENTO | Flyforum | 8 | 17-08-2009 12:26 |
Redningen ved forsinkelser og lange layovers! | LN-MOW | Flyforum | 5 | 17-09-2008 15:01 |
Widerøe ble redningen.. | Hurum | Flyforum | 0 | 14-02-2007 16:26 |