Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2016, 07:50   #21
MisteriX
Newcomer

Default Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Du skal ha tilgang til LH Loungen på LHR med SAS Plus. Det er en del for "business" reisende og en for Gull kundene.
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2016, 17:53   #22
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hm, trodde dette bare var for gullkort. Brukte ikke UA osl loungen? Og har reisende i sas plus tilgang på lh loungen på lhr?

Uansett ikke store omveien om en går feil på Osl.
Fra
SAS.no

Reise med SAS-partnere i business klasse. Om du reiser med Wideroe, en Star Alliance-partner eller annen SAS samarbeidspartner i business klasse, og har et boardingkort for avreise fra den lokale flyplassen, så har du tilgang til SAS lounge.
FBU is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2016, 18:14   #23
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Noen som vet når Aegean slipper billetter for juli 2017?
Medio Oktober
Old 31-10-2016, 13:16   #24
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Er det noen som helst grunn utover noen oppgraderings kuponger med A3 til å kreditere til A3 fremfor sas dersom jeg flyr i fullprisbilletter innenlands i Norge?. Det vil vel gi 1200 poeng med A3, men er det noe sweet spots i programmet deres mtp uttak. De har vel uansett bare småfly så oppgraderinger ikke viktig.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 14:51   #25
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Hvis du oppnår gull status hos SAS er det vel egentlig ikke noe stor vits. Tilgjengelighet for bonusbilletter ville være betydelig bedre hos SAS dersom du har gull status hos dem, i stedet for A3.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 17:52   #26
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Hvis du oppnår gull status hos SAS er det vel egentlig ikke noe stor vits. Tilgjengelighet for bonusbilletter ville være betydelig bedre hos SAS dersom du har gull status hos dem, i stedet for A3.
Det spørs helt hva du skal bruke bonuspoengene til og hvor mye du skal fly kommende inntjeningsår. Skal du ta ut poengene på SAS innenriks, så lønner det seg og spare poeng hos EB. Skal du ta ut poengene i resten av verden, så er det billigere via A3 (25000 t/r i Europa i M, og 90 000 t/r Nord amerika i C)
I tillegg, så trenger du kun og opptjene 24 000 poeng pr år for og beholde kortet.
Old 28-07-2018, 16:54   #27
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

Default Aegean og Eurobonus

Heisann!

Er det noen som vet hvordan jeg kan legge inn Eurobonus nr til en Aegean booking? Under min bestilling er det kun mulig å legge til noen få andre program enn Aegean sitt eget, og ingen av de er Eurobonus.

Mp jeg vente til innsjekk for å legge det til?
Old 28-07-2018, 17:08   #28
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Default Re: Aegean og Eurobonus

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Heisann!

Er det noen som vet hvordan jeg kan legge inn Eurobonus nr til en Aegean booking? Under min bestilling er det kun mulig å legge til noen få andre program enn Aegean sitt eget, og ingen av de er Eurobonus.

Mp jeg vente til innsjekk for å legge det til?
Flyr du en Olympic Air flygning med OA kode eller operert av Agean men med OA kode så går dette ikke. Innenriks Hellas er her utfordringen etter min erfaring.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2018, 17:13   #29
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

Det er OA flightnummer operert av A3. Får vente til innsjekk og se hva som skjer da.
Old 28-07-2018, 17:16   #30
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Det er OA flightnummer operert av A3. Får vente til innsjekk og se hva som skjer da.
Jeg har virkelig gått runde med Agean på det, så jeg tror ikke du har mulighet. Satt apparatet på OSL og en nordensjef i sving... men svaret var alt det ikke gikk. Lykke til.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2018, 19:04   #31
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen her inne som bruker a3 sitt program og har gull status?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 17:19   #32
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen her inne som bruker a3 sitt program og har gull status?
Jeg har, og sikkert mange fler
Old 18-02-2025, 15:41   #33
k_f_1987
ScanFlyer Blue

Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Hadde en t/r med Aegean i desember (dog booket på SAS flightnummer og utstedt med 117-billettnummer). Fikk ikke Eurobonuspoeng på denne. Noen vits i å klage eller er det gone? Synes det var litt snodig, til tross for overgangen, siden billetten er tatt ut på SAS-dokument
k_f_1987 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2025, 15:46   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by k_f_1987 View Post
Hadde en t/r med Aegean i desember (dog booket på SAS flightnummer og utstedt med 117-billettnummer). Fikk ikke Eurobonuspoeng på denne. Noen vits i å klage eller er det gone? Synes det var litt snodig, til tross for overgangen, siden billetten er tatt ut på SAS-dokument

Spiller ingen rolle hvem som utsteder billetten. Ingen poeng hos Aegean etter overgangen til Skyteam,
Old 19-02-2025, 06:30   #35
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Spiller ingen rolle hvem som utsteder billetten. Ingen poeng hos Aegean etter overgangen til Skyteam,
Hmm.. stemmer det? Reiser til Athen om noen uker og der er alt booket som SAS med SK nummer osv, men "operated by Aegean"

Skjønner heller ikke hvor man sitter i kabinen da man kan ikke velge seter, men har Pluss.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2025, 06:43   #36
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hmm.. stemmer det? Reiser til Athen om noen uker og der er alt booket som SAS med SK nummer osv, men "operated by Aegean"
Ja, null poeng. Sånn har det i grunn alltid vært, men mindre noe annet har vært spesifisert som f.eks mellom SAS og Etihad.
Old 19-02-2025, 08:37   #37
k_f_1987
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Skjønner heller ikke hvor man sitter i kabinen da man kan ikke velge seter, men har Pluss.
Hadde også SAS Plus, det gir vanlig økonomi, men med 2 kolli innsjekket. Jeg fikk tildelt nødutgang begge veier, vet ikke om det var tilfeldig eller pga SAS Plus. For å skifte sete kostet det 6EUR.
Old 19-02-2025, 10:51   #38
k_f_1987
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, null poeng. Sånn har det i grunn alltid vært, men mindre noe annet har vært spesifisert som f.eks mellom SAS og Etihad.

Det har vel ikke alltid vært slik at ved å booke en billett på SK8422 OSL-ATHSAS.no, utstedes med 117-eticket og alt sendes ut fra SAS, det er jo litt villedende når det gir null EB-poeng ettersom det er codeshare. Jeg kan forstå at en A3-flight bestilt hos Aegan ikke får poeng, det blir jo litt annerledes.

I vilkårene skriver SAS "In exceptional cases, you receive no points at all. This applies to travels with a tour operator that has chartered a SAS aircraft. When flying on a chartered flight you are also not able to use your EuroBonus benefits."

Last edited by k_f_1987; 19-02-2025 at 10:53.
Old 24-02-2025, 09:37   #39
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Quote:
Originally Posted by k_f_1987 View Post
Jeg hadde samme problemstilling i januar. Det har endt opp med poeng inn på Miles & More kontoen ved etteregistrering av A3-flightene der. Det er litt knotete prosess og de må manuelt godkjenne med kopi av boardingkort. De brukte vel gode to uker før jeg så poengene på MM-kontoen.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2025, 11:57   #40
jb1
ScanFlyer Rusty

Om det er ikke er for sent kan du gaa med i Aegeans Miles+Bonus program. et veldig bra program. Du maa fly 4 flyvninger i aaret med Aegean for aa en realistisk sjanse til gull i Star Alliance.
Reply

Posting Rules