![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, jeg skal fly med Lufthansa i morgen og har som jeg har skrevet tidligere ekstrem flyskrekk. Jeg fløy for første gang på 5 år i påsken, da med sas. Jeg fikk da hilse på pilotene før avgang noe som var ekstremt nyttig for meg. Det var flyvertinnene som tok meg inn i cockpiten pga at de så jeg var redd, men er det frekt å spørre om dette? Jeg forstår jo at pilotene har bedre ting å gjøre liksom☺️
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare spør. De fleste er veldig hyggelige og er bare glade for å kunne hjelpe deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk da skal jeg spørre pent☺️
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var så heldig at jeg fikk hilse på pilotene på første flyturen som gikk til Frankfurt. Neste fly var det verre men det hadde jeg regnet med siden det var en 747-400
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er sjekket inn med et sete som ikke finnes i følge både seatguru og lufthansas oversikt over flyene sine. Skal sitte på 27j på 747-400. Noen som har peiling på om denne plassen eksisterer eller om det er feil i systemet? Vi har bestilt plasser for å sitte så langt fremme som mulig(økonomi).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Kanskje det er endret til 747-8?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
http://www.seatmaestro.com/airplanes...-8-340pax.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står 747-400 på innsjekkingen, men det kan jo være. Får fnatt av tanken at vi blir spredt rundt på flyet (familie på 5)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Er mulig å velge 27J når jeg gjør en dummy-booking neste uke.
Seatmapen er identisk med de som har E+ , men hvor E+ radene er erstattet med vanlig økonomi (og 10 istedet for 8 seter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, vi la inn setevalg når vi booket. Hvis e+ er erstatter med E vil det jo være seter der. Takk for at du sjekket😀
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Skal om 2 uker fly ut av Frankfurt til Houston i F med LH... Det står mellom 2 ruter: Frankfurt - Munich i Y med 1time på FCT i FRA. deretter Munich - Toronto i F med 4.5timer på FCL i Munich. A330. deretter Toronto - Houston i Y med United. Eller: Frankfurt - Houston i F med 4timer i FCT. A380. Kan noen komme med gode poeng her for en avgjørelse ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har reisetiden noen betydning så er jo svaret klart! Er du derimot blant dem av oss sin synes det er artig å fly så mye som mulig og tiden ikke spiller noen rolle, er svaret osp klart. Har du aldri flydd A380 og ønsker å prøve det, er svaret også klart.
Det vil si at dette kommer helt an på dine egne preferanser! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Toronto - Houston er vel en lang tur i Y? Ville helt klart tatt direkte fra Fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes ikke det var nevneverdig forskjell på FCL og FCT (i FRA), men av valgene ovenfor her ville jeg gått for FRA - IAH direkte med A380 i F.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det er sagt, sist jeg var i MUC var det god mat, meget bra champagne, men dessverre veldig fullt. Det er et rush av IC ettermiddagsavganger fra MUC mellom 15 og ca 16 (YVR, EWR, HND, IAD,BOS, ORD, SFO, YUL), så mellom 14 og 15:30 kan det være noe overfyllt. FRA har typisk et formiddagsrush og MUC ettermiddagsrush til USA. Last edited by Dag Viking; 21-09-2015 at 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hadde helt klart tatt direkteflighten fra FRA. Det er også flere timer ombord i luksus.
En no-brainer i min bok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Jeg takker for svar her, og er forøvrig helt enig med gode poeng... Jeg anker på dette fordi det er en poengtur... Dermed føler jeg på en måte at jeg får mer valuta for poengene når jeg presser inn mer reisetid, med mer F lounge og mer flyplasser... Jeg vet det høre helt sykt ut... Jeg har flydd LH F i 380 på to turer før, så det er ikke så stort mål i seg selv... Jeg skal egentlig også ha leiebil i Houston, så hvis jeg dropper drikkingen på vei inn mot Toronto så kan jeg vurdere om det ordner seg når jeg er komt til Houston... Flyr jeg derimot direkte og skal nyte turen så er jo bil helt uaktuelt.... Ikke enkelt dette her |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Jo dette er enkelt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |