Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-08-2024, 18:41   #621
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Ja, mange ganger. Men teksten dukker ofte opp lenge før innsjekk åpner og da går det ikke. Funksjonen aktiveres når innsjekk åpner. I appen trykker du da på ekstra sete knappen som kommer under navnet ditt når du er i velg sete funksjonen. Da kan du kjøpe feks midtsetet om det er ledig ved innsjekk.
Noe håp/erfaring på om det funker i plus på longhaul? Må jo ha plass til "baren" et sted.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2024, 11:13   #622
Polaris
Free Luigi

Hjelp - har onde tunger i SAS kødda med bookingen min? Når jeg prøver å sjekke inn får jeg beskjed om at jeg må sjekke inn på flyplassen??? Mens dattera mi blir innsjekket?? Vi er på samme booking. I tillegg fungerer ikke 21896400 overhodet, står bare «anrop mislyktes». Hvorfor skjer dette og har noen noen gode tips?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2024, 11:47   #623
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hvorfor skjer dette og har noen noen gode tips?
La meg gjette: Infant?
Old 01-10-2024, 11:48   #624
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Ser SAS nå kopierer Norwegian, og sikkert mange andre, og lanserer SAS Transfer, hvor man kan booke transport fra flyplassen og videre. Brukte dette selv med Norwegian i sommer i Split, og om ikke annet så praktisk å samle det sammen med flybillettene og slippe lete rundt etter bakketransport.
Old 19-10-2024, 13:41   #625
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen som vet om jeg får boardingkort i app når jeg sjekker in online med SAS fra ATL? Det er litt ulik praksis fra ulike USA-destinasjoner.
Old 29-10-2024, 09:16   #626
LN-FAB
ScanFlyer Blue

Spørsmål om fast track. I følge SAS.no kan jeg som EBG;

"...ta med en venn eller opptil 4 av dine nærmeste familiemedlemmer gjennom fast track (hvis tilgjengelig) i Skandinavia. Gjelder for reiser med SAS hvis gjesten eller familiemedlemmene reiser på samme flygning." (https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/)

Har aldri fått dette til å fungere i praksis, i alle fall ikke på OSL. Hva er egentlig "trikset" her? Må jeg gå gjennom først (som ved adgang i lounge), eller er det andre triks?
LN-FAB is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2024, 08:25   #627
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-FAB View Post
Spørsmål om fast track. I følge SAS.no kan jeg som EBG;

"...ta med en venn eller opptil 4 av dine nærmeste familiemedlemmer gjennom fast track (hvis tilgjengelig) i Skandinavia. Gjelder for reiser med SAS hvis gjesten eller familiemedlemmene reiser på samme flygning." (https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/)

Har aldri fått dette til å fungere i praksis, i alle fall ikke på OSL. Hva er egentlig "trikset" her? Må jeg gå gjennom først (som ved adgang i lounge), eller er det andre triks?
Gå gjennom først, og så scanner venn eller familiemedlemmer eget BP på samme sluse etter deg.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2024, 18:55   #628
SBT
ScanFlyer Silver

SAS skriver 30% rabatt i en setning , og i neste 25% poengbonus på USA/Asia, og litt nedenfor " i Go", altså enten 25 eller 30% rabatt på bonusreiser, men bare i Go.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2025, 13:19   #629
Eirik
Livsnyter

Gjelder 30% bonusrabatt for Diamant alle strekninger, eller bare utvalgte ?
Er det i hele tatt prioritering på telefonen hos kundeservice for øverste medlemsnivåene? Laang ventetid siste døgnet før en får noen i tale.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2025, 20:36   #630
eisa01
ScanFlyer Blue

Prøvde å booke barnebillett til et spedbarn på innenriks, siden vi har ønske om en hel rad

Det gikk ikke, fordi barnebilletten ber om fødselsdato, og spedbarnet da ikke er gammelt nok.

Noen som har erfaring med det? Man må kanskje ringe?

Man må kanskje ringe inn? Tenker og kanskje reise med bilsete som er godkjent for fly
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2025, 21:35   #631
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Prøvde å booke barnebillett til et spedbarn på innenriks, siden vi har ønske om en hel rad

Det gikk ikke, fordi barnebilletten ber om fødselsdato, og spedbarnet da ikke er gammelt nok.

Noen som har erfaring med det? Man må kanskje ringe?

Man må kanskje ringe inn? Tenker og kanskje reise med bilsete som er godkjent for fly
Du måtte iallfall ringe før i tiden. Barna mine ble veldig raskt to år da jeg skulle booke.
Old 04-01-2025, 21:38   #632
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Gjelder 30% bonusrabatt for Diamant alle strekninger, eller bare utvalgte ?
Er det i hele tatt prioritering på telefonen hos kundeservice for øverste medlemsnivåene? Laang ventetid siste døgnet før en får noen i tale.
Gjelder alle strekninger. Må vel booke tre uker frem i tid for å gå rabatten på vanlige billetter betalt med poeng. Du får også rabatt om du bestiller etter at du har logget inn.

Du skal prioriteres i køen, men det er bare dedikert personale man-fre 08.00-17.00.
Old 11-01-2025, 11:23   #633
C-klasse
ScanFlyer Blue

Har problemer med og få overført poeng fra EBD til EBB. Prøvd i 3 dager nå men bare står og “spinner”. Noen andre med samme problemer?
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2025, 16:23   #634
LN-AND
ScanFlyer Blue

I fjor, nærmere bestemt 16. januar 2024, booket familiemedlemmer flybilletter hos sas direkte fra Bergen til Las Palmas for julen 2024 (21-28 desember), altså nesten et år før avreise. Nå ønsker de å bestille på nytt for julen 2025, men når jeg søker for de finner jeg ikke noe direkte på sas.no? Jeg regner med at vinterprogrammet 2025 ikke ligger ute enda, men at direkteruten ikke ligger inne i systemet enda, betyr det at de ikke vil fly direkte Bergen-Las Palmas, eller bør de bare smøre seg med litt tålmodighet?
Old 15-01-2025, 11:33   #635
Klgn
ScanFlyer Blue

Jeg lurer på diamant-fordelen med å ombooke billetter i Sas Go til annen avgang samme dag. Jeg har aldri brukt den før. Ser på nettsiden at den kun kan brukes på flyplassen, men det er jo ikke særlig nyttig hvis man vil ha senere avgang for å bli lenger i byen man er. Samtidig virker det som mange har booket om i appen, slik man kan med Sas plus Pro billetter. Spørsmålet mitt er: Går det an å booke om en Go-billett til senere avgang i appen hvis man er EBD. Og gjelder det alle i reisefølget i så fall? Er det noe som ekskluderer reisefølge med barn?

På forhånd takk for hjelp!
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2025, 14:34   #636
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Jeg lurer på diamant-fordelen med å ombooke billetter i Sas Go til annen avgang samme dag. Jeg har aldri brukt den før. Ser på nettsiden at den kun kan brukes på flyplassen, men det er jo ikke særlig nyttig hvis man vil ha senere avgang for å bli lenger i byen man er. Samtidig virker det som mange har booket om i appen, slik man kan med Sas plus Pro billetter. Spørsmålet mitt er: Går det an å booke om en Go-billett til senere avgang i appen hvis man er EBD. Og gjelder det alle i reisefølget i så fall? Er det noe som ekskluderer reisefølge med barn?

På forhånd takk for hjelp!
Mener det skal gjelde for inntil fire personer (mulig de må være i familie) og på samme PNR. Da skal du kunne booke om i appen om det er nok tilgjengelige seter (noen regler for hvor mange seter som må være tilgjenelig). Ikke alltid jeg får opp alternativer.
Old 19-02-2025, 15:10   #637
Tjab
Upgrade me....

Når jeg forsøker å booke reiser hos SAS (og andre Sky Team selskaper) så er det plent umulig å få til mer enn 2 stopp/3 legs.

Andre som opplever det samme?

Feks lurer jeg på en reise som er KSU -> OSL -> CPH -> ATL -> BHM. Helt plent umulig i deres systemer, men om jeg starter reisen fra AES og flyr direkte til AMS går det fin fint med mellomlanding i ATL og videre ut..

Lurer på om SAS i det hele tatt er klar over dette da "hele" Norge er tenkt en eller annen by -> OSL -> CPH og så slutt destinasjon.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2025, 21:30   #638
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Lurer på om SAS i det hele tatt er klar over dette da "hele" Norge er tenkt en eller annen by -> OSL -> CPH og så slutt destinasjon.
Det ligger nok noen restriksjoner i prisene de har lagt inn og hva de selger på egne sider ifht SK-nummer vs andre/codeshare. Det er ofte det kommer opp underlige ting som at 60% av returflightene står som "utsolgt" eller at man ikke får booket business til tross for at det er ledig etc.

Posting Rules