![]() |
|
![]() |
#601 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Trodde LH hadde tatt dette til retten og tapt, eller husker jeg feil? Her vil det vel typisk være felles regler i hele EØS i tilfelle?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det har vært noen saker i USA også, men de har endt med forlik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan et klokt hode forklare enkelt hvorfor det noen ganger er slik at det blir billigere å bestille reise «ett steg lenger»? Istedenfor å måtte advare om det virker det mer naturlig å bare gjøre det sånn at flyvningen videre minst koster 0kr ekstra, som hadde fjernet insentivet til å bestille lenger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
Utrolig nok er (var i vår) det billigere å kjøpe billett OSL-FRA-JNB/DEL enn bare FRA-JNB/DEL. Mulig noe valutagreier og markedsposisjonering eller forsøk kapring av betalingsvillige kunder har noe med saken å gjøre. Til sist blir det en avveiing flyselskapet selv må gjøre; lønner det seg for oss totalt, selv om noen misbruker ordningen eller skal vi slutte med det? Juridisk tror jeg neppe argumentet mot å "hoppe av" holder i noe sivilisert rettsvesen dersom ikke bestillingsklausulene i kontrakten mellom passasjer og flyselskap endres drastisk. Last edited by KnutW; 16-07-2024 at 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå er det gjerne en ekstra betalingsvillighet for å fly nonstop, som jo ikke er uvanlig eller rart. Så da blir ting ut fra endel store hubber ofte dyrt. Dessuten selges ikke flyreiser som terrassebord og prises per meter. En tur fra A til B eller et annet produkt og vare enn enn tur fra A til C, selv om den tar deg via C. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
I tillegg har selskapene oftere tilnærmet monopol, i hvert fall på visse tider, på direkte flyvninger, så da er det lettere å ta ut høye priser. På connections er det nesten alltid høy konkurranse og dermed markedspris som gjelder. Fenomenet var også vanlig på short haul før, men opptrer i dag i liten grad pga konkurransen og enveis-prising. Dog, eksempelvis Flying Blue gjør dette mye på award prising. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Loss of revenue? de har allerede fått betalt for strekket som ikke ble fløyet, alt annet er teoretisk. Begynne å kalle kunder for bedragere, jeg vet ikke om dette er veien å gå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Newcomer
|
![]()
Charter med SAS:
Reiser via Apollo med charterfly. Er det noen som helst mulighet for å få lagt denne bestillingen inn i appen/min side, så flight lagres under «my trips»? Fikk til dette i 2016, og den charter-flighten ligger der. Ref. nr. som står på bestillingen lar seg ikke legge til i appen/min side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Newcomer
|
![]()
Har det vært noen endring i det siste, eller tar jeg helt feil?
Sas brukte ikke å ta noe ekstra betaling til enveis biletter, men nå ser det vel ut som de gjør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Var i Munchen i våres og da var det dyrere med to enveis enn å kjøpe t/r. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Tyskland er litt spesielt. Muligens det eneste markedet i Europa hvor man fortsatt holder på dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Jeg har ofte kjøpt enveis biletter, og mener det har alltid vært like dyrt å kjøpe 2 enveis, som en tur retur. Denne gangen, på datoen jeg sjekket, så var den 1700kr på tur leggen (av t/r bestilling), og 2000kr hvis jeg kjøper det som enveis. Hadde tenkt å kjøpe returen som bonusbillett, siden det var ledig, mens første del hadde ikke bonus ledig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Det her ble jo ganske dyrt, en vei til Madrid i april 2025
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Upgrade me....
|
![]()
Sykt bra kundeservice siste dagene hos SAS.
Først. Vår tur til Atlanta ble booket på noen separate bookinger etter avtale med SAS kundeservice for en god stund siden da hjemmesidene hadde problemer. OSL - ATL - OSL sas pluss for poeng. KSU - OSL Poeng og OSL-KSU Cash. Litt jalla booking, men alt i alt en booking. Så ringte jeg de her i går for å høre om de da greide å slå sammen bookingene ettersom om, viss og men. Nei, det gikk ikke. Men hold an. Vi skal hjelpe deg. Og vipps, der ordnet de gjennomgående fra KSU til ATL og hjem for de poengene som var i bruk på OSL-ATL-OSL bookingen. Returnert poengene og redundert deler av cash billetten. Konge! Så i dag, ettersom at jeg måtte booke til Las Vegas, og ble litt vettaskremt av @someones`s bekreftelse av Delta Comfort +på hjemveien fikk jeg igjen hjelp av kundeservice med følgende klin umulige booking; KSU-OSL-CPH-LAX-LAS-SFO-CPH-OSL-KSU som gjennomgående booking i SAS Pluss til en helt vanvittig(!) bra pris. Om SAS nå topper det med en hjemmeside som fungerer, og en forretningsmodell som tjener penger trenger jeg strengt tatt ikke andre selskap... |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva ble den vanvittig bra prisen i Plus? Er det Alaska connections på vestkysten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Upgrade me....
|
![]()
Veeel, vanvittig bra var vel å ta i litt for dere som har OSL/BGO som hjemmeflyplass
![]() Men jeg ble veldig fornøyd. 12K. Det går fint å finne det selv fra/til Oslo. Men jeg må altså ha gjennomgående fra grislendte strøk. Ja, Alaska helt der borte. E175 Horizon Air as Alaskahorizon fra LAX til LAS. Og så 737-900 fra Alaska Air ser det ut til. Last edited by Tjab; 17-08-2024 at 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
Hva har skjedd med setevalg? Blir avkrevd 219 kroner for pr sete i Plus Pro. Er EBG. Noe jeg ikke har fått med meg? Dette kom i dag.
Da jeg forsøkte å booke i går (som kræsjet) var det ikke gebyr på seter |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sjekk at ebgnummer ligger inne og prøv på nytt. Akkurat seter klarer de vel til og med fikse på chat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
I det siste har jeg fått opp i bookingene mine: "Ekstra sete. Unn deg ekstra privatliv og komfort ved å bestille setet ved siden av deg".
Det vil jeg jo svært gjerne. Men det går aldri å faktisk gjøre det. Trykker man på linken kommer man bare til vanlige setekartet og kan flytte seg selv rundt om kring. Noen som har fått til dette?
![]() |
#620 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 157 | 09-03-2025 11:23 |
SAS - kansellert booking | Evander | Reiseforum | 5 | 14-03-2012 16:04 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |