![]() |
|
![]() |
#481 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Terminal vet jeg ikke noe om, men loungen i satellitten var åpen sist jeg var der. Og det er den eneste man trenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Newcomer
|
![]()
hei. Er det ikke lenger nå lounge på OSL for de som reiser business Lufthansa ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dog usikker på om de fortsatt har tilgang til Fax-maskinen, dog er det kanskje kun tyskere som fortsatt vet hvordan den brukes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De sier de har vært nødt til å endre setet mitt. Er det sete 07A jeg har fått. Hvis jeg skjønner rett.
Her er mailen. Your seat has changed Dear Mr. Eggen, Unfortunately we have changed your seat on flight LH2453 from Oslo to Munich. We have assigned you the best possible alternative seat. KJETIL EGGEN: 07A We are very sorry for any inconvenience. We wish you a pleasant flight. Your Lufthansa Team |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Newcomer
|
![]()
Jeg ville også også tolket det som sete 07A.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sånn det skal gjøres, re-seating informeres om. Uvant for SAS kunder som først ved innsjekk oppdager man har fått et midtsete uten varsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Si meg har de ikke bussgater fra sattelitten til Terminal 2 i Munchen? For da jeg skulle fly hjem i går kveld så hadde flyet vårt avgang fra K07 som er ute på sattelitten. Mens vi stod der og ventet på ombordstigning. Så kom det beskjed om tekniske problemer og vi måtte få nytt fly. Dette skulle gå fra G29, som ligger i hoveddelen av terminalen. Så da var det tilbake og ta t-banen over til hovedterminalen. Og så viste det seg at vi hadde bussgate fra G29, mitt spørsmål er så, når man skulle ha bussgate ville det ikke da vært bedre å skysse oss ut til busse fra satelitten, istedenfor at vi måtte ta oss tilbake til hoveddelen?
Forøvrig fikk jeg sete 05A på turen nedover. Like bra sete som 07A. God plass selv for meg som er stor og lang, men syntes setene var litt grunne for å si det slik på Air Baltics A220-300. Air baltic maskinen var wetleaset av Lufthansa. Tilbake beholdt jeg mitt bestilte sete, men så enkelte fikk printet ut en liten papirlapp i det de gikk gjennom sperren, hadde de fått endret setenummer der og da? Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 09-09-2024 at 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selv om de har testet litt ut båd emed gratis kaffe/ta og litt drikkevarer i sommer, ser det ikke ut som det er noen planen hos Lufthansa om å gå fra buy-on-board konseptet innen Europa for det.
https://flysmart24.no/2024/09/24/man...-de-ma-betale/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppdaget at Lufthansa faktisk ikke har fast track på TRD, i motsetning til på OSL, BGO, og SVG. Med kun to ukentlige avganger TRD-MUC i sommersesongen så er det vel for lite trafikk til at det lønner seg. Finnes det noe offentlig informasjon om hvordan kostnadsbildet typisk ser ut for flyselskapet for å gi tilgang til fast track hos Avinor? Er det f.eks. flat rate med påslag per passasjer som benytter seg av tjenesten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reiste MUC-OSL i går etter statusmatch til Senator. Ut spyttet maskinen ut en ny kvittering, nytt sete på rad 1 til både meg og min reisekamerat. Hadde booka billigst mulig economy. Ikke så verst det. Purser omtalte meg til og med med navn også og var generelt veldig på. Men med lite minus da, i economy har de tre forskjellige øl man kan kjøpe. Mens i business tilbyr de bare Becks gratis, alt annet må du kjøpe fra economy tralla. Synes de burde kunne tilby iallefall drikkeutvalget gratis i business. Jeg hadde lyst på den pale alen de selger i economy, men det kunne kun la seg gjøre hvis jeg kjøpte den. Så jeg nøyde meg bare med becks og litt sprudlevin underveis (men hvorfor et selskap som Lufthansa kjører på med Becks som sin standardpils kan man jo lure på, altså savnet etter at de fjerna Warsteiner for en del år siden er stort altså). Litt respekt burde Lufthansa ha for sitt eget land med så mye bedre øl enn Becks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dyrere med setereservasjoner hos Lufthansa og søstselskap fremover. Innen Europa er det ingen økning, men interkontinentalt går prisene opp i economy, premium economy og business, for å kunne velge seter.
https://aviation.direct/en/Lufthansa...-significantly Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Og det er en av grunnen til at vi bestilte og flyr BGO-FRA/MUC med LH, og NH videre til TYO (primært HND) - gratis setevalg uansett klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Tenk om SAS kunne lært litt av Lufthansa i situasjoner med seteflytting. Dette er klokkereint.
![]() Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
![]() |
#497 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Men pluss for kommunikasjonen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
I tillegg har de forandret flytype én gang og tidene to ganger. Änderungen muß sein! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
PS: Hva mener Lufthansa med «Classic seat»? Er det vanlige standard biz-klasse seter ;som riktignok kan sies å være Classic, eller er det noe annet?
Har som sagt fått endring flere ganger og dette uttrykket har blitt brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lufthansa har hatt Preferred og Classic seter på short haul i en del år, Preferred det er kort og godt de fremste setene i både business (rad 1-2) og economy (varierer, f.eks. 5 fremste rader + nødutgang) som de tar betalt for å velge med mindre man er SEN eller HON status.
Merk at alt åpnes ved innsjekk, så trikset er å ta de gratis her for alle andre hvis ønskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |