![]() |
|
![]() |
#101 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]() Quote:
Det blir samma som att attackera bankanställda för att dessa betalar mindre för sina bolån på bekostnad av mig som kund i banken eller bilförsäljaren som får rabatt på sin bil på min bekostnad. ![]() Last edited by Savipix; 26-08-2024 at 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
Det var ikke meningen å «angripe» ordningen. Spørsmålet jeg bare stilte/prøvde å stille var om det er «rett» at f.eks utflyttede barn/stebarn (eller mer fjerne slektninger hvis de har tilgang) skal få tilgang til ID-biletter når de er ute og reiser alene uten den som er ansatt i selskapet. Det er noe annet at en som er ansatt i selskapet skal få tilgang til dette, med evt samboer/kjæreste eller hjemmeboende barn når de sammen skal på tur. Og hvis det er slik at denne ordningen er verdt lite lenger, kan den da kuttes ned på til f.eks kun ID-biletter for en selv mot f.eks 1-2% ekstra i lønn?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,389
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,705
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
Foruten det vil jeg vel tro at det koster noe i adm kostnader å holde styr på ulike former for ID. Før, mange år siden, reiste jeg jo mye med en kompis i SK og jeg husker ikke hvor mange navn han hadde på ulike typer ID billetter - det var ihvertfall en kat. Som så og si sikret deg plass(en ID pluss)for å evt trumphe de som var på vanlige ID billetter. Så var det ID biz - litt dyrere men dog kun en fraksjon av hva det egentlig koster. Og så var det ansienitet - dvs at ved ledig ID plass på flyet men for mange ID pax så går frontdekket foran kabinen og utover det så går det på hvor lenge du har jobbet. Slik var det før. Denne adm må jo om ikke annet ta endel årsverk vekk fra det som egentlig skulle bety noe - tjene penger.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,902
|
![]() Quote:
![]() Hva som skjedde med deg skal aldri skje, aldri, men LN-MOW er ikke lengre i SAS - and shit deep shit will happen, men i det det store og det veldig hele har Semmern 100% rett (ok muligens 98.5% rett).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Det er fortsatt enkelte kapteiner som tror de er Gud og kan sette seg over instrukser og reglement .. Men med dagens systemer skal det ikke gå an. Ikke uten å skape bølger i etterkant ihvertfall.
Dagens ID-billetter administreres bortimot helautomagisk, kun med en beskjeden Helpdesk, og krever lite ressurser. De begynner også å bli kostbare. Du finner ofte billigere billetter på salg. Men verdien ligger i fleksibiliteten, som er verdifull for de personalgruppene som ikke kan planlegge sin fritid ….. Samt de som pendler til baser og arbeidsplasser unna bostedet .. Flybransjen er som dop. Vanskelig å komme ut når man er inne …. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,902
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Streiken er over
https://www.nettavisen.no/nyheter/sa...s/5-95-1982659 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 346
|
![]()
Lurer spesielt på hva pauser på bakken vil innebære i praksis. 40 min turnarounds blir umulig når samme crew skal ut som inn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Og jeg tok heldigvis feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Aldri hørt en arbeidsgiverorganisasjon som skryter så mye av arbeidstakerene sine:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]()
Godt streiken er slutt, en lengre streik kunne virkelig blitt ødeleggende for SAS. De kabinansatte fortjener bedre vilkår også.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Jeg forstår disse punktene:
https://www.vg.no/nyheter/i/EybJ63/e...orisk-oppgjoer Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Newcomer
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
|
![]()
Man kan si hva man vil, men de tjener fremdeles altfor lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,705
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Newcomer
Join Date: Jul 2008
Posts: 41
|
![]()
Dette er ikke noe nytt. Matpause er noe de mistet i forbindelse med effektivisering og innsparing lengre bak i løypa. Så de har ikke fått noe nytt, bare tilbake det «gamle». Matpauser er regulert med minimumstid mellom flyginger og vil naturligvis medføre at man ikke kan ha matpause under en kort turnaround.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Hvor lenge varer denne avtalen som nå er inngått? 2 år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyprat avdeling Nord-Norge-treff i Juli/August | Polaris | Flyforum | 13 | 01-07-2011 21:45 |
Ny reklamefilm fra SAS i Norge | CK | Småprat | 58 | 01-04-2011 00:12 |
Doble grunnpoeng fra SAS!! Faa status dobbelt saa fort til 31. august | Tommy777 | Reiseforum | 29 | 09-06-2009 09:49 |
Fly til Dubai med SAS t/r fra Norge , fra 3980,- | sail4fun | Reiseforum | 2 | 26-02-2009 20:21 |
SAS Norge tallene for August | MartinL | Flyforum | 1 | 05-09-2008 21:30 |