![]() |
|
![]() |
#221 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2017
|
![]()
Hjem til svigers og julefeiring med sk2305 OSL-KSU i går ettermiddag. Mye bagasje, inkludert min koffert, ble stående igjen på OSL. Da mangler jeg dress, sko, turtøy +++ . Neste fly hit kommer andre juledag. Er det bare å kjøre på med lokal shopping og be SAS kompensere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, men kan ofte lønne seg gå via reiseforsikringen. De er ofte litt raskere enn flyselskapene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#225 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Jeg booket en companion ticket i fjor, for en reise til Bangkok i Februar i år. Denne billetten kan nå ikke endres fordi companion ticket gikk ut 31.12.23. Turen går til Bangkok via Frankfurt og Munchen. Ser det er mye streik i Tyskland for tiden, noe som virker til å være vanlig på denne tiden av året. Jeg bekymrer meg litt, for hva vil skje med turen hvis det blir streik på dagen for avreise? (29.02.24). Jeg kan jo ikke endre billetten nå. Er det SAS som da står ansvarlig for å få oss frem til Bangkok, siden billetten er booket gjennom de? Eller er det Lufthansa, siden det er Lufthansa flights som blir truffet av streikene der nede? Vet dere hva rettigheter det er ved slike scenario? |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
For 6 år siden opplevde vi streik med LH i Muc. Vi fikk da booket om utreisen til kvelden før ned til muc. Mulig det var ledige bonusplasser på den avgangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi befinner oss i nydelige Verona og skulle fly hjem tirsdag 20. feb VRN-MUC-OSL med Air Dolomiti og LH. Nå har LH cnl MUC-OSL og jeg leste at det er 36 timers streik i fagforeningen Verdi 20.-21. feb. som gjør at vi må booke om til noe annet enn LH.
Kom ikke gjennom til LH i kveld. Hvilke rettigheter har vi her, kan jeg booke en hjemreise selv og få refundert i ettertid? Eller må vi vente på å få snakket med LH først? Mest sannsynlig må vi fly fra en annen by som Milano så det påløper andre transportkostnader. Er det noe begrensning evt, som hvor mye nye flybilletter kan koste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Forløpig er det ikke ut til at EN8211 VRN-MUC i morgen kl. 17:00 er kansellert, men alle MUC-OSL fligher er det. Ser mange folk rundt om ikke nødvendigvis får booket om på lufthansa.com og må ringe inn (noen har t.o.m. kommet gjennom), men LH sier selv du skal kunne booke om på hjemmesidene: Quote:
https://www.lufthansa.com/us/en/flight-information Ender du opp med å måtte bo ekstra netter på hotell så skal dette dekkes av Lufthansa og streik hos egne ansatte utløser vel også EU kompensasjon. Last edited by Trent600; 19-02-2024 at 07:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hva ble du ombooket til? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kom gjennom rundt midnatt samme kveld. Spurte om jeg kunne booke retur selv, han sa da med konsekvensene av streiken kunne det gå en dag eller to før de fant alternativer så det sa han jeg kunne. Men jeg spurte om han kunne booke om med retur fra Milano da jeg så det var ledig med Brussels Airlines med avgang senere enn vår retur fra VRN, han fikset det så alt i boks. Boarding på LIN nå, får sende claim på tog og Uber samt EU komp. etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hei igjen fra Sørstatane.. noen (repetitive) spørsmål om "krav" til vår kansellering.
- Er denne streiken noe som "tikker av" for erstatning? - Er 600 Euro bankers? (Kommer hjem 30 timer senere) - Dekker de hotellet? Svindyrt her nå med 5000 for tre stjerners? - Dekker de ekstra dag med leiebil? - Dekker de de tre måltidene vi har? Mener ikke å være grisk men man tar jo i mot de man får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå etter 7 uker fikk jeg en mail av Vishay Nathrphhrbrmansantanan hvor han/hun stiller mange basic spørsmål som alt ble klart oversendt i første claim. Da vippet jeg alt over på nytt og venter spent på neste svar om 7 uker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Kjæresten min skal til CDG i morgen kveld og har i dag fått beskjed om at hun er satt på standby. Reiser på vanlig billett. Er det så at flighten er overbooket og hun må håpe på et ledig sete i gaten? Hva kan man gjøre for å unngå at man står igjen og hvilke rettigheter har man? Edit: Et kjapt søk viser at det ikke er planlagt et flyindivid på denne flighten i morgen. Til sammenligning har alle andre flighter jeg har søkt på i morgen, planlagt individ. Kan det ha en sammenheng? Planlagt kansellering? Last edited by Styrmann; 24-04-2024 at 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det skal streikes litt i morgen, så regn med kansellering .. #våryrefranskmenn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Newcomer
|
![]()
Streik avverget, fortsatt på standby. Hvorfor blir en helt vanlig pax satt på standby?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
https://www.whitehouse.gov/briefing-...in-air-travel/
Amerikanerne innfører nye regler, hvor de krever at flyselskap automatisk gir cash refund på forsinkede flyvninger. Noe for EU å følge etter med?
![]() |
#240 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
For et herlig opplegg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |