Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-01-2024, 10:17   #81
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
Default Re: Thai Airways på Oslo

Da skal ruten være åpnet for salg, fra i dag av.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2024, 10:24   #82
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,286
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da skal ruten være åpnet for salg, fra i dag av.
Ligger inne daglig fra 1 juli.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 07:36   #83
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: Thai Airways på Oslo

Det som er litt interessant er hvordan de går rett på daglige med B773. Man vet jo fra tidligere at de har hatt utfordringer med å fylle opp alle setene med så stor kapasitet. De kunne ha startet med 3 eller 4 ukentlige og/eller et mindre fly og så økt kapasiteten gradvis.

For eksempel sender de B788 (84 færre seter) og B789 (50 færre seter) til det man skulle tro var større markeder, for eksempel Perth. Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 07:49   #84
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Det som er litt interessant er hvordan de går rett på daglige med B773. Man vet jo fra tidligere at de har hatt utfordringer med å fylle opp alle setene med så stor kapasitet. De kunne ha startet med 3 eller 4 ukentlige og/eller et mindre fly og så økt kapasiteten gradvis.

For eksempel sender de B788 (84 færre seter) og B789 (50 færre seter) til det man skulle tro var større markeder, for eksempel Perth. Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
Et aspekt her er nok at de kun har 2 787-9 i flåten. Mens deres 787-8 er i en mer regional konfigurasjon, og derfor ikke brukes til Europa. Dermed blir det jo å bruke det man har tilgjengelig.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 02:19   #85
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,577
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
Du har nok svaret her … TG har (hadde før Covid) ingen problem med å klare å stappe buken full av fisk, også med ledige seter i kabinen uten at det var et problem.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 13:18   #86
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
…forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
I følge internettet har 773 28 kbm større lasterom enn 789 og 62 kbm mer enn 788. I prosent blir det hhv 17 og 47 mer.

Last edited by KnutW; 11-01-2024 at 13:21.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 13:51   #87
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
I følge internettet har 773 28 kbm større lasterom enn 789 og 62 kbm mer enn 788. I prosent blir det hhv 17 og 47 mer.

Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 13:56   #88
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
Definitivt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 14:00   #89
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Definitivt.
Men fisken er vel steindau når den blir sendt avgårde, så den lager vel ikke noe lyd.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 15:11   #90
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Definitivt.
Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 15:18   #91
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,021
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)
I allefall blir det mindre og mindre vekt til fisk ettersom befolkningen blir tykkere og tykkere.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-OSL (jun 25)
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 15:27   #92
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,203
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Et aspekt her er nok at de kun har 2 787-9 i flåten. Mens deres 787-8 er i en mer regional konfigurasjon, og derfor ikke brukes til Europa. Dermed blir det jo å bruke det man har tilgjengelig.
788 har vel gått til VIE før pandemien, og skal nå gå til MXP fra 1. juli: https://www.aeroroutes.com/eng/240111-tgnw24mxp
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 15:28   #93
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
788 har vel gått til VIE før pandemien, og skal nå gå til MXP fra 1. juli: https://www.aeroroutes.com/eng/240111-tgnw24mxp

Jepp, så det nettopp ble endret på MXP. Men det har fortsatt en «regional» business class
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2024, 15:28   #94
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)
Det hjelper på, men utenom pandemiene er nok fraktratene for lave til å kompensere helt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2024, 08:11   #95
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,577
Default Re: Thai Airways på Oslo

Fra 1. juli 2024 er det TG codeshare rutenummer på følgende SAS-flighter:
Quote:
THAI operated by SAS
Oslo – Bergen
Oslo – Haugesund
Oslo – Kristiansand
Oslo – Stavanger
Oslo – Trondheim
https://www.aeroroutes.com/eng/240115-tgskcodeshare
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2024, 08:54   #96
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post
Fra 1. juli 2024 er det TG codeshare rutenummer på følgende SAS-flighter:

https://www.aeroroutes.com/eng/240115-tgskcodeshare

Noen som vet hvorfor ingenting i nord?
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2024, 10:02   #97
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
I allefall blir det mindre og mindre vekt til fisk ettersom befolkningen blir tykkere og tykkere.
Men 100.000 danskere på Wegovy, og sikkert et forholdsmæssigt tilsvarende antal i Norge, så går det vel langsomt i den modsatte retning? 😎
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2024, 00:08   #98
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,577
Default Re: Thai Airways på Oslo

Thai bytter fra 77W til 359.
Quote:
Thai Airways International in recent schedule update filed aircraft changes to its planned service resumption on Bangkok Suvarnabhumi – Oslo route. From 01JUL24 to 26OCT24, THAI will operate this route with 321-seater Airbus A350-900XWB aircraft, instead of initially planned 777-300ER.

TG954 BKK0055 – 0725OSL 359 D
TG955 OSL1415 – 0615+1BKK 359 D
https://www.aeroroutes.com/eng/240429-tgjul24osl
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2024, 21:41   #99
tdb
ScanFlyer Silver
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
Default Thai Airways på Oslo

De har også en «non standard» sete config på noen 350 bl.a på ARN. Kommer disse fra et annet selskap?

Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[

Last edited by tdb; 02-05-2024 at 21:44.
tdb is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2024, 22:38   #100
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
Default Re: Thai Airways på Oslo

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
De har også en «non standard» sete config på noen 350 bl.a på ARN. Kommer disse fra et annet selskap?
Ja, det har overtatt flere maskin som kommer fra Hainan/Hong Kong Airlines, blant annet.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Thai Airways legger ned kontoret i Oslo TriStar Reiseforum 0 23-01-2022 09:04
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways SNSK TripReports 54 25-04-2013 22:03
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 SNSK TripReports 13 17-02-2010 20:52
Thai Airways Oslo - Singapore , juleferie 2009 basejumper TripReports 12 06-01-2010 22:01
Thai Airways TG923 Flyforum 7 27-10-2005 12:12


All times are GMT +2. The time now is 08:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.