![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://e24.no/boers-og-finans/i/a7p...ene-i-desember |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det var 1 tur og 6 retur daglig, men nå er TRD også nede på fredag og søndag så det er nok pågående oppdateringer.
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
For noen godt brukte 737-800 er det jo ikke leasingkostnadene som er det største |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan er CASK til Flyr vs. Norwegian? Siden Flyr konkurrerer direkte med Norwegian på nærmest hver eneste rute blir det vanskelig å legge seg under dem på pris og samtidig tjene penger.
Så har man også frekvens, hvor Norwegian dominerer jevnt over. Litt anekdotisk - Reiste selv med Flyr i vinter. Ville fly Norwegian, men ble nedstemt av det ganske store reisefølget som ville reise med Flyr for å spare noen kroner, på tross av dårligere utnyttelse av feriedager. Endte med at datoen for hjemreise ble forflytta av flyselskapet en dag bakover og en dag ble kutta av ferien. Ville ikke skjedd med Norwegian med sin mye høyere frekvens til denne spanske destinasjonen. På tross av alt dette var jeg fornøyd med Flyr og villig til å fly dem igjen, men når jeg og samboer skulle på storbytur til Praha så passet ikke datoene Flyr opererte på. Norwegian ble valgt pga deres daglige frekvens, på tross av høyere pris. Tror dessverre ikke Flyr overlever. Om det ikke var vanskelig nok fra før så opplever vi nå at den ene krise avløser den neste. Og de er sikkert gode unnskyldninger for hvorfor man ikke tjener penger, men på et eller annet tidspunkt må forretningen gå rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Huffda, får håpe det ikke blir en dødsspiral dette her, synkende tillit og inntekter som forsterker seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var svært drastisk, mer enn vel noen hadde sett for seg. Jeg ser ikke helt hvordan de skal komme seg ut på den andre siden, bare et par ukentlige til BGO og TRD er liksom bare symbolsk i forhold til konkurrentenes 13-15 daglige. Selv ikke studenter som elsker å ta med seg et flyttelass opp og ned kan benytte seg av et slikt tilbud.
Prisene hos både DY og SK kommer nok til å sprette opp en hundrelapp eller to imorgen. Det blir vel emisjon straks, men må da også være grenser for hvor mye penger Spetalen og co vil dytte inn gang på gang. Jeg er redd det blir konkurs en gang i vinter, og at DY plukker opp rundt 6 av maskinene de får billigst leasing på. At SK på et eller annet vis også kommer ut av konkursprosessen, om det er med en arm eller et bein mindre, gjør det jo heller ikke lettere for Flyr.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På fredag kommer trafikktall for september… kan bli stygge tall
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
TOS/OSL har alltid vært attraktiv, med godt belegg og aldri de største rabattene, men Flyr dropper TOS totalt. Og utenom jul- og nyttårshelg så flyr de ikke i det hele tatt.
Første av flere spiker i kista dessverre. Mulig de lader opp til sommer 2023, men tviler på at de eksisterer da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vinteren er jo høysesong for TOS. Det betyr vel at de ikke har klart å tiltrekke seg utenlandske reisende. Det har jo også vært merkverdig hvor dårlige connections de har hatt fra potensielle vinterturisters områder til TOS. For eksempel har BRU-OSL-TOS bare vært til salgs om sommeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er alltid vanskelig å være den tredje aktøren i et marked, og Flyr har jo ikke gjort noe for å skille seg vesentlig fra SAS og Norwegian verken når det gjelder ruter, produkt eller til dels priser. Den store forskjellen er jo at de to andre flyr mye oftere, og både SAS og Norwegian har stadig mye oppspart lojalitet hos folk. Wizz Air hadde også store problemer med å få folk om bord på sine innenriksruter selv om prisen var dumpet til et minimum.
Om vinteren er det mange som reiser til Kanariøyene, derfor er det litt rart at Flyr bare har fire ukentlige avganger hit? Kanskje burde de planlagt vinteren med en kombinasjon av charterturer hit og noen vintersportssteder, supplert av noen ruteavganger. Problemet har kanskje vært at da de planla vinteren hadde de bundet opp store deler av flyflåten på innenriksruter som de nå altså ser ut til å kutte. Selv flyr jeg med SAS og Norwegian så godt som hver uke, men prøver å ta Flyr i ny og ne - men har opplevd kanselleringer/endringer på flertallet av mine bookinger, og da mister man jo litt lysten selv om jeg synes personalet hos dem er veldig dedikerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Fikk nettopp inn melding fra Flyr for vinterprogrammet.
OSL til BOO , EVE og TOS ved jul og nyttår er satt opp forøvrig rimelig bra utvalg på Europa ruter. Jeg vil tro at noen av maskinene også vil bli tilgjengelig på ad-hoc markedet fremover vinteren til de kommer sterkere tilbake på vårparten med mer innlandsruter og når man ser hvordan strammere økonomiske tider virker inn på folks reiselyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når det blir så voldsomme oppslag at de må spare 300-400 millioner, kun ha noen få fly i luften, så bidrar dette til en vond spiral nedover dessverre. Folk tør rett og slett ikke booke med Flyr, og pengene bokstavligen FLYR ut av vinduet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flyr har egentlig ikke noe segment som kan være deres. SAS har business og DY har lavpris og fritid (selv om de flyter over i hverandre). Charterselskapene har, vel, charter. WF har smalere regionalruter. Hva har Flyr, utover å håpe å høvle av en flis av hovedrutene til DY? Kunne det tenkes et segment som er deres "blue ocean", eller noe de kunne spesialisere seg på?
Last edited by Isbamse; 05-10-2022 at 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
De kunne selvsagt gått for skikkelige seter foran og bedre benplass bak, samt nat og drikke. Men markedet har en ufattelig dårlig betalingsvilje og kvalitet pluss service koster. Folk og firma gniter på hundrelappene når de kjøper flybilletter, men blåser gladelig av de samme hundrelappene på dobbel pris hos Flytoget og ågerpriser på flyplassmaten de må kjøpe fordi det ikke er servering på flyet… Nuvel. Flyr ble grunnlagt på en realistisk forventning om at Norwegian skulle gå konk, da dét utrolig nok ikke skjedde sto de igjen med skjegget i postkassa og må prøve å gjøre det beste ut av det. Det skal sies at de har hatt en jækla bra kundeservice, men det i seg selv holder ikke til å få nok kroner i kassa. Det er heller ikke mulig å presse prisene ytterligere uten særs store subsidier, som de realistisk ikke vil kunne klare å hanke inn igjen senere. Det smerter å si det, og jeg håper inderlig jeg tar feil, men halvliteren står på styrt avvikling ila. vinteren/våren. Last edited by KnutW; 05-10-2022 at 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Innenriks er problematisk uten frekvens. Man har visse grupper som studenter som er villige til å være fleksible, men det er også de som betaler minst... Direktefly OSL-utland, evt. W med OSL-utland-BGO/TRD/SVG/BOO/AES-utland-OSL kan gi muligheter til å overleve analyserer jeg (uten å påstå å være ekspert!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en booking til Barcelona 2-5 november som ikke ligger for salg lenger. Hvis ikke Flyr gir oss beskjed tidsnok (14 dager før) så blir den vel EU261 kompensert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tipper de flytter deg til den 3. og 6. Og det blir nok gjort i god tid før den magiske grensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Man gikk ut begynnelsen av SEP med stor satsing mot BCD, AMEX og Co. 50% rabatt for å tiltrekke seg forretnings-reisende. Uten at man hadde alle brikkene på plass. Man annonserte man skulle fly opp til 7 daglige. Nå kutter man ned nesten alt på innenriks og samtidlig postulerer at man skål komme tilbake i vår. Vennligst hjelp meg å forstå: Hva vil da være såpåss annenleders på innenlandsmarket? Hvordan vil man overbevise de viktige TMC*s å booke med dem ettersom man just nå har skapt en del trøbbel for dem? Failed 2 times, og forsatt komme tilbake??? Jeg anser dette kuttene som operativ nødvendig for å holde cash til brysta. Men all dette er ingen strategi og det hele "Team-of-Experts" klarer ikke å formidle meg en sunn levedyktig strategi for 1-3 års horisonten. Kanskje jeg sitter alt for mye sør, at jeg ikke klarer å forstå dette.
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mens noen har troen på when in trouble, double, ser det ut til at Flyr heller velger å spare seg til fant.
Halvlitere som satses kan nok heller spares til gravøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qantas kutter kraftig | ENGM 911 | Flyforum | 2 | 27-02-2014 09:14 |
AF kutter kraftig på ruten til Bangkok | Glenn | Flyforum | 18 | 27-10-2011 20:40 |
Lufthansa kutter kraftig i BMI | Someone | Flyforum | 10 | 25-11-2009 21:50 |
DL og CO kutter kraftig i Skandinavia for vinteren | SQ321 | Flyforum | 27 | 04-09-2009 23:39 |
CO kutter kraftig innenriks USA | Tommy777 | Flyforum | 2 | 15-11-2008 16:39 |