![]() |
|
![]() |
#361 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ringte lh igjen i dag. Og riktig nok så måtte vi sjekke inn på nytt på osl. Greit nok, men undres over hvorfor de gjør dette da jeg sjekket billetter hos sas nå, og det er en avgang 0700 vi fint kunne tatt.
Lh kjøper altså billetter utenfor alliansen for å sende passasjerer? Har de mistet troen på at sas overlever?
![]() |
#363 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Det er helt normalt. SAS bruker f.eks. AA mye innenlands i USA. Så lenge man har en interlineavtale er dette problemfritt og har mest med pris og policies å gjøre. Men meg bekjent har ikke DY og LH interlineavtale. Det er i tilfelle noe helt nytt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel vel, dem styrer fælt nå. Tikket inn kansellering av dy flighten på mail i morges. Ringte lufthansa og dem booket oss om til sas flighten klokka 7. så får vi se om det står seg denne gangen eller om det blir endringer igjen😅
![]() |
#365 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser Germanske myndigheter har forlenget maskepåbud til over vinteren.
Ikke nok med maske, men det må være type N95 "kaffefilter" Da utgår Lufthansa ihvertfall fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har booket en gjennomgående reise OSL-MUC-HKG-AKL den 29. des.
Ved forsøk på å bestille en ny billett på strekningen er denne rutingen ikke lenger tilgjengelig, verken hos LH eller hos reisebyråer. Det ser ut til at det er LH730 som ikke er mulig å booke lenger. Er det mulig å finne ut om denne avgangen er kansellert, eller om den er fullbooket? Den står fremdeles som "Status Confirmed" i bookingen inne på lufthansa.com. Det ser i det hele tatt ikke ut til å være mulig å reise denne strekningen direkte i dagene rundt jeg har tenkt å reise, det dukker bare opp rutinger via FRA (som ikke fungerer med den avgangen jeg har fra OSL). Har forsøkt å ringe til LH kundeservice, men gadd ikke sitte i kø.... Om MUC-HKG skulle vise seg å være kansellert, er det bare å forutsette at LH ordner en ny reiserute? Det er kurante alternativer via ICN eller SIN (men til en helt annen kostnad enn jeg har betalt).
![]() |
#367 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvis du har noen ønsker så vil jeg anbefale å ringe dem med forslaget ditt. Det gjør ikke noe om din pris ikke er tilgjengelig lenger så lenge i samme kabin. Men som nevnt antar de vil ønske å putte deg på egne flyvninger så langt som mulig, men her finnes det jo flere muligheter til FRA i løpet av dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men får smøre meg med tålmodighet et par dager og prøve igjen da. Ser jo at av de reiserutene som selges nå er ruting om MUC og SIN vesentlig mer effektivt enn om ICN, så det er kanskje lurt å be om den som er mest gunstig. Opplevde automagisk omruting i Europa i sommer som ga noen ganske lange opphold på FRA og MUC, selv om det fantes langt mer effektive ruter tilgjengelig.
![]() |
![]() |
#369 |
Flyklapper
|
![]()
Den er stengt for booking. Et typisk tegn på at den skal kanselleres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Setevalgene på utreisen ble selvsagt kansellert, og lar seg ikke velge på nytt. Antar at billetten må utstedes på nytt (nye flights står i bookingen, men alle tilleggsvalg er utilgjengelige).
![]() |
![]() |
#371 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Opplevde det samme for et par uker siden, gikk en ukes tid før billetten ble utstedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Da kan man konkludere med at Covid er over hos Lufthansa også. Som det har ryktes en stund, så melder nå selskapet selv at de avskaffer det generelle påbudet fra i morgen 1. Oktober.
Da kan man jo vurdere å reise med dem igjen. I september så var de aktuelle for 2 turer, men begge gangene ble Luftie valgt bort pga påbudet! Gute Reise! Last edited by Discus; 01-10-2022 at 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Slowbird
|
![]()
Reiste med LH i juni. Ble et kaos der vi endte opp med overnatting i FRA og masse styr. Sendte klage. Etter null svar, purret jeg. Fikk da svar med bekreftelse på at jeg hadde krav på EU-kompensasjon. 400 EUR pr pax. Send bank detaljer. Så ble det tyst. Ingen penger. Ingen svar. Er det noen som har noen triks. LH svarer ikke på
mailer. Siste var 8. aug. Har purret 3 ganger siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Generelle diskusjoner rundt COVID: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150803 reiserelaterte spørsmål rundt COVID: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=153253 </mod>
![]() |
#375 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å reise med Air Dolomiti / Lufthansa -skuffer aldri, hvis man ønsker høy puls.
Landet nettop på Frankfurt terminal A med LH fra OSL. To timer til neste flight til Torino, fra C1. Trasket avgårde og fulgte skilting mot C. Pri1 var å komme seg på en lounge for å tømme tanken og fylle på med litt rødvin før avgang. Begynte å ane uråd da skiltingen tok meg gjennom en sikkerhetsutgang. Tenkte jaja man får tåle en ny security hvis det vanker noe god vin. Rotet meg inn i noen køer som viste seg å være en helvetes lang kø til innsjekk før jeg fikk kastet om og peilet en ny kurs mot C. Passerte et skilt til C1 men der var det bare en serviceskranke til Flyghafen Frankfurt. Ombygging, tenkte jeg, og halset videre. Kom til en ny security, men bare for C2 og oppover. Spurte en dame i skranken WTF men hun bare lo og dirigerte meg tilbake mot C1. Der satt det en hyggelig dame som forklarte meg at «gaten» var stengt enn så lenge, og at det var ingenting bak security når den først åpnet. Gjorde et et tappert forsøk på å komme inn igjen i terminal B, i et håp om at der var noen lounger, men de viste seg å ligge bak passkontrollen. Ga til slutt opp og satte meg hos en barista ved C1 og fikk den siste ølen han hadde på kjøling. Fikk knapt drukket den før han stengte (16:00) og nå står jeg her i gangen og skriver på forumet. Bare for å gni det inn så tikket det inn en 30 min forsinkelse på avgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter mye om og men med kanselleringer og flybytter ser det ut som billettene til juleferien har begynt å "sette seg". Det jeg undres over er at alle legs nå står som confirmed, men trip value er satt til 0.00EUR i lh appen. Burde jeg være bekymret eller er dette vanlig etter mange bytter?
![]() |
#378 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Planlegger en tur med LH over dammen i påsken, med avreise 1/4. Finner en fornuftig reiserute på ITA Matrix, med avreise fra OSL 06.40 (i den grad det er fornuftig...). Jeg vil gjerne ha denne avreisen for å få lengre connection i FRA. Når jeg booker på Lufthansa.com får jeg kun opp avgang OSL 09.50 på den samme reiseruta.
Hvis jeg søker kun på OSL-FRA dukker 06.40 opp som alternativ. Noen tips? Vil nødig bestille gjennom Supersaver etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har du søkt med multi-city?
![]() |
#380 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, har søkt med multi-city.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |