Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-12-2020, 11:19   #121
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da forsvant SE-RJR til huggern i går.
Fikk da temmelig nøyaktig 6 år i nordisk klima, en ganske skarp kontrast til oppholdet hos Ethiopian de første 10 årene.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2021, 19:35   #122
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Noen som har kjennskap til hvilken maskin som er neste ut?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 16:53   #123
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

LN-RRM er neste ut.
Quote:
SK9229 OSL1000 - 1130BGR 02FEB21
SK9229 BGR0500 - 0900MZJ 03FEB21
(Alt LT)
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 19:51   #124
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post
LN-RRM er neste ut.
Som med sine i skrivende stund 21,1 år for øvrig er den eldste 737 SAS har nå, om jeg ikke har oversett noe.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 14:05   #125
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

SE-RJT som ble fløyet over til OSL fra SVG i dag, er etter sigende også på farten tilbake til utleier.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 14:28   #126
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,619
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Hva er status på SE-RJX nå?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 18:09   #127
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Hva er status på SE-RJX nå?
SE-RJX er på NWI for vedlikehold hos KLM UK Engineering, som SAS har inngått vedlikeholdsavtale med.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 17:01   #128
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
SE-RJT som ble fløyet over til OSL fra SVG i dag, er etter sigende også på farten tilbake til utleier.

Den skal ha «mistet» SAS logoen på halen, så da er det nok snarlig ut
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 20:07   #129
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Jeg så på flightradar at SE-RES var ute og luftet seg fra og til OSL tidligere i dag. Kanskje den skal inn i steden? Med såpass lav trafikk det er for tiden, så er kanskje 737-700 en mer markedstilpasset maskin.
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2021, 11:10   #130
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Med utgangspunkt i den seneste tidens utfasinger og kjente nærstående kan man undre seg over hvorvidt 700-serien blir beholdt lenger enn 800-serien. 700-serien har vel noen fortrinn rent bruksmessig internt i Sverige og på enkelte ruter/flyplasser i Norge.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2021, 14:14   #131
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Med utgangspunkt i den seneste tidens utfasinger og kjente nærstående kan man undre seg over hvorvidt 700-serien blir beholdt lenger enn 800-serien. 700-serien har vel noen fortrinn rent bruksmessig internt i Sverige og på enkelte ruter/flyplasser i Norge.

Fast problemet är väl att Stockholmsbasen redan är på Airbus och behövs storleken finns ju redan A319 i flottan?
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2021, 14:28   #132
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Med utgangspunkt i den seneste tidens utfasinger og kjente nærstående kan man undre seg over hvorvidt 700-serien blir beholdt lenger enn 800-serien. 700-serien har vel noen fortrinn rent bruksmessig internt i Sverige og på enkelte ruter/flyplasser i Norge.
Det handler jo mye om hvem som eier de forskjellige maskinene og om det er etterspørsel etter 737-700 eller 737-800, akkurat nå går 737-800 unna som hakka møkk. Da både til pax/frakt.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2021, 14:36   #133
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Det er nok lettere å komme seg ut av leasingkomtraktene for -800 enn -700 nå, så vil tippe at -700'ene nå blir sist ut døra. De funker jo greit på kystrutene, så vil nok se dem der til siste slutt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2021, 15:06   #134
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post
(...) akkurat nå går 737-800 unna som hakka møkk. Da både til pax/frakt.
Det begynner å bli en del år siden 700-serien var ettertraktet, hvilket vel sikkert også gjenspeiles i hva SAS betaler for de 700-maskinene som leases.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2021, 18:58   #135
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Ellers er vel trip-cost på en -700 noe lavere enn for en 320neo, mens en -800 er dyrere i drift. All den tid man ikke trenger kapasiteten er det jo fornuftig å bytte -800 først.
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2021, 23:26   #136
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by RolfL View Post
Vad jag förstår så flög LN-RRN "last service" 21 mars 2020 OSL-ARN som SK488 , ferry 30 juni ARN-OSL som SK9115 och så ferry 21 augusti till MME som SK9212.


LN-RRN i Teeside idag …. Foto Andrew Shaw.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2021, 10:56   #137
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

SE-RJT er neste maskin ut...
Quote:
SK9229 OSL1000 - 1130BGR 14JUN21
SK9229 BGR0500 - 0800MZJ 15JUN21
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2021, 10:56   #138
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Mulig at SE-RJU fyker ut den også..(?)
Quote:
SK9215 OSL0815 - 0930QLA 14JUN21
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2021, 23:11   #139
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Er det bare jeg som finner dette ufattelig vemodig? 700'erne har liksom vært det særegne ved SAS, har ørten tusen turer på klappsete med de (i følge statistikken min er 1/3 av alle flightene mine med 737-700 hos SAS (105 stk) på klapp ), de føltes alltid "ekstra sikre" i vinterstormene inn til Tromsø. Så gammel man begynner å bli når man gladelig senker seg nedi den der "alt var bedre før" sirupen. Her må det jobbes med nostalgibekjemping.
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 13-06-2021 at 23:13.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2021, 23:35   #140
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Nei. Men da DC9 og MD80 ble pensjonert, følte jeg nok litt av det samme …. #generasjonskløftforavgeeks
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS og utfasingen av 737-800 Someone Flyforum 273 02-03-2025 16:17
SAS og utfasingen av 737-400/-500 vstenhjem Flyforum 449 19-08-2024 10:44
SAS og utfasingen av 737-600 Someone Flyforum 437 01-08-2020 22:37
KLM starter utfasingen av 737-700 Someone Flyforum 14 23-07-2019 06:41
Setekonfig SAS 737-700 ToreD Reiseforum 16 08-11-2011 08:38


All times are GMT +2. The time now is 21:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.