![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Posts: 357
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
-400 er maskinen med de mest behagelige setene. De blir å se til 'neste generasjon' narrowbody blir innkjøpt og innfaset. Når det blir? Det vet vi ikke ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Er aldri ordet du leter etter Andreas?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Håper virkelig ikke at -400 fases ut med det første.
Det er en av de mest beste maskinene til SK etter min mening! Gode seter! ![]() Selv om de er litt slitte innvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
-400 er definitivt de beste flyene SAS har i dag når en snakker passasjerkomfort. Ingen andre er i nærheten. Spesielt på de første radene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det er fortsatt fire 737-400-maskiner i drift.
Hva skjer med 737-500? I følge airfleets.net er det bare seks maskiner i drift, men jeg ser at flere av de syv maskinene som i følge denne siden er tatt ut av drift, likevel var i trafikk i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Sjekket http://data.flight24.com/airplanes/ og her er dataene derfra (registreringer fra siste uke):
BUC - Flyr i dag. BUD - Siste flight 27.03 BUE - 22.03 BUG - 27.03 BRH - 26.03 BRJ - Finner ikke, men min siste flight med denne var 24.02 BRK - Finner ikke. BRM - Finner ikke. BRO - Finner ikke, men min siste flight med denne var 15.02 BRV - 27.03 BRX - 25.03 Noen andre kan kanskje fylle inn det som mangler her? EDIT: Fylte inn de jeg fant oppsatt i dag. Last edited by Hickok; 28-03-2010 at 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Iflg. Wikipedia skal både 737-400 og 737-500 ut hos SAS i Norge, alle 737 Classic mao.
Så vidt jeg vet har SAS nå 4 av -400, og en del mer -500. Er det noen som har en oversikt over maskiner som har forlatt flyparken, og skal ut i nærmeste fremtid? Takk for alle svar. ![]() Last edited by Glenn; 16-05-2010 at 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 586
|
![]()
Det blir vel alle 737-400: (4 stk)
LN-BRE LN-BRI LN-BRQ LN-BUF Og 737-500 er følgende: (12 stk) LN-BRH LN-BRJ LN-BRK LN-BRM LN-BRO LN-BRS LN-BRV LN-BRX LN-BUC LN-BUD LN-BUE LN-BUG Er vertfall det jeg har i mine dokumenter, kan være feil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Har 17 turer i LN-BUC, satser på 20 før den forsvinner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Leasingkontraktene på mange av disse flyene går vel ut i år og neste år, men jeg tror SAS kommer til å forlenge dem ytterligere noen år. Reduksjonen på 20 prosent i flyflåten i Core SAS-programmet er så å si fullført og de to-tre maskinene som gjenstår er vel MD-80-maskiner. Ingen nye maskiner er på vei heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Var det ikke en -500 som nylig ble hentet tilbake og inn i operativ tjeneste igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
Location: Frederiksværk
Posts: 217
|
![]()
-BRS er i følge Planspotters.net, stored i BOH dec/09 med reg N139MN
/T |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Med den setekomforten -500'ene til SAS har så kommer jeg iallefall ikke til å savne dem når de forsvinner...
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Men -400 maskinene vil jeg savne. Takke seg til å sitte med rimelig god plass langt bak i forhold til torturen i -800 serien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Posts: 357
|
![]()
Kommer ikke til å savne -400! Bråkebøtter med vonde seter :P Sorry! (vet mange liker de!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
Under gitte omstendigheter:
1. Flåtereduksjonen i Core SAS er gjennomført 2. Leasingkontraktene til 400/500 maskinene utløper snart 3. Den kapasiteten disse flyene medfører, har SAS har behov for Er det ikke bedre å la leasingkontraktene på 400/500 løpe ut, levere flyene tilbake til leasingselskapet, og tegne nye leasingavtaler på NG varianter av 700/800 maskiner. Det vil kunne gi SAS mer drivstoffeffisiente fly, og en mer enhetlig flåte. Med dagens markedssituasjon, burde det være mulig å gjøre en god deal her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
Det er i tilfelle -800 som er aktuelle - og de er svaert populaere saa leasingratene er hoeye. Derimot vil SAS trolig faa -400 og -500'ene svaert billig naar kontraktene utloeper, saa regn med at CL blir aa se en stund til ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Tenkte nøyaktig samme tanken, ellers hadde man kanskje også hatt en bestillinger inne på nye maskiner. Dessuten har jeg inntrykk av at spesielt -500 også går mest på kortere ruter hvor det spiller litt mindre rolle med det økte drivstofforbruket.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Forøvrig vil jeg mane til en viss skepsis mot det som står på Wikipedia..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og utfasingen av 737-800 | Someone | Flyforum | 273 | 02-03-2025 16:17 |
SAS og utfasingen av 737-700 | DC 10-30 | Flyforum | 302 | 13-07-2024 20:54 |
SAS og utfasingen av 737-600 | Someone | Flyforum | 437 | 01-08-2020 22:37 |
Aviation200 SAS B 737-500 LN-BUG/Inflight200 SAS Braathens B 737-500 LN-BRO | Frje | Samlerhjørnet | 5 | 30-04-2015 13:17 |
SAS 737-500 | Dash | Småprat | 6 | 26-05-2012 14:41 |