![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]()
Nå er den jo også fjernet fra vinterprogrammet, så ser da ganske dårlig ut for denne fremover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]()
Ser ut som BA nå har returnert den ene A318 maskinen til utleier, så da kommer den andre daglige avgangen neppe tilbake med det første
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]()
Da er den siste av A318 maskinene til BA sendt til huggeren, så kan da fastslå at LCY-JFK ikke kommer tilbake post-Korona
https://www.aviation24.be/airlines/i...r-dismantling/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
Vil være spennende om BA nå tenker å droppe LCY-JFK permanent eller om de velger å se på alternativene etterhvert. A220-300 kan f.eks. muligens fly samme ruten med betraktelig større passasjertall... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]() Quote:
Men som du er inne på så var jo dette en veldig nisjerute, og kapasiteten ble jo halvert for noen år siden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
Åpningstidene på pre-clearance ble redusert så om jeg husker korrekt så mistet de den muligheten på ettermiddagsflighten vestover. Men de måtte jo uansett nedom for refueling så da mistet den jo en del av gevinsten. Og første flighten vestover gikk nok noe for tidlig for at den var så attraktiv for næringslivet som ettermiddagen. Den store fordelen var nok at det var veldig "privat-jet-følelse" og setene var veldig greie ifht å kunne sitte og jobbe. Reiste man to i følge (evt med ledig sete ved siden av seg) så kunne man nok få utført mye jobb ombord uten å tenke på diskresjon for mye.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
Ikke at jeg tror de gjør det men om man først skal fortsette LCY-JFK på et tidspunkt så var vel poenget at det finnes mer effektive måter å gjøre det på enn en gammel 32-seters A318… Største argumentet for å gjøre det er vel å hindre lekkasje til KLM via AMS, spesielt om AMS får preclearance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,212
|
![]()
Ai hadde gleden av å teste denne ruta en gang - litt morsomt med preclearence i SNN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
De bygger om nå for tiden -- vet ikke om de har lagt inn noe slikt i planene, vet det har vært diskutert -300 på et tidspunkt, muligens vedr. Swiss, husker ikke. Finner relativt lite på nett om ombyggingen, men her er noe: https://www.bechtel.com/projects/london-city-airport/ Poenget mitt (som var et relativt lite poeng) var vel helst også det at det finnes andre flytyper som vil gi mer mening på sikt enn A318 for en slik rute, om BA skulle ønske å videreføre den på et senere tidspunkt. 220-300 var den første jeg kom på som kunne ha range nok til det, men kan kanskje også være noe slikt som en LR-versjon av E190-E2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
E190-E2 med Max MTOW ville klart en slik rute greit. Spesielt med tanke på antall pax ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,394
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
2,850 nmi (5,280 km) ... og LCY-JFK er 5587 km.
Så nei på rekkevidde samt aldri i livet om de får MTOW på 1508m bane ..... Selv med færre seter/redusert vekt ville de slitt med maks fuel ombord. Østover ville det muligens gått. Last edited by LN-MOW; 20-02-2021 at 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
Husk at den mellomlander i SNN, så det er SNN-JFK man må regne på. Hadde ikke vært noe problem med 40pax å fly SNN-JFK med E190-E2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,394
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,908
|
![]()
A221 vil vel kunne fly LCY-JFK direkte i en C-konfigurasjon, man må riktignok gjennom immigration i New York, men det veies jo opp av at man slipper mellomlandingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]() Quote:
Ja, det har vel testet det Og mellomlanding spiser jo egentlig opp fordelen med pre-clearance |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
Og hvorfor i all verden skal de kjøre færre passasjerer enn de må? Jeg ser hovedargumentet for ny flytype å være flere seter (C, men likevel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LCY/LHR-HEL-OSL i J/F | JonV | TripReports | 2 | 19-04-2014 15:48 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
LCY-JFK med A318? | Magnus | Flyforum | 16 | 07-12-2010 02:02 |
BABY: LCY till JFK med BA all biz A318 | Petrus | TripReports | 10 | 18-12-2009 18:48 |
BA utsetter LCY-JFK | LN-MOW | Flyforum | 11 | 18-06-2009 21:21 |