![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
BA anskaffer to 32-seters A318'er for to daglige Business Only-flghts mellom London City og New York. Det kan man vel si kom som en liten overraskelse....
http://www.guardian.co.uk/business/2...rwaysbusiness1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Veldig spennende! Dette lukter det fugl av!
Årets mest spenstige satsning, men ikke en del av Open Skies... hm Tipper en og annen sjef dunker hodet i veggen hos SilverJet og EOS i dag. På den annen side har de et år på seg til å komme med mottrekk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Det går kraftige rykter om store økonomiske problemer i SilverJet. Businessonlykonkuransen begynner nok å merkes nå. Maxjet blir nok ikke siste mann ut av ringen....
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Har virkelig en 318 (elite) nok power/range til å klare LCY-JFK med de begrensninger som finnes på LCY?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Uten problem. Med den konfigurasjonen kan den ta av paa tvers. (...nesten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
|
![]()
Kjempetøfft!!! BA satser og ikke minst de satser på Airbus!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Tenk at BA starter denne ruta uten å ha tenkt på materiell, range, MTOW, banlengde o l? Det er jo ikke til å tro!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Det sa jeg nå ikke, men det kan tenkes at det blir som med JetBlue på flightene deres mellom østkysten og vestkysten - en A320 kan greie det, men må på noen av flightene gjennom året ta en mellomlanding for å få med seg litt mer suppe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
En A318 Elite har en rekkevidde paa nesten 9000km, saa den vil nok normalt klare NYC uten spesielle begrensninger. Den trenger tross alt bare litt over halv fuelload. Og payload vil jo vaere lav ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
BA sier nå at de VIL komme til å ha en fuelstop på turen vestover, selskapet snakker med en rekke flyplasser, men Shannon (Irland) ser ut til å være den mest aktuelle. Dette blir jo helt som i gode, gamle dager - hehe.
Årsaken til fulstopen på veien over til USA er ikke range (den skal ikke engang ha ekstra fueltanker), men lengden på rullebanen (1199m) og flyplassens “obstacle environment”, som gjør at BA ikke kan toppe tankene. Forøvrig det samme som gjør at man ikke kan fly BGO/SVG/OSL-LCY med Q400, for å komme hjem igjen måtte man blocke så mage seter at økonomien ville bli vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,632
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det spekuleres i at paa Shannon stoppet vil immigrasjon unnagjoeres slik at man kan gaa rett i tolla ved ankomst USA og droppe hele immigrasjon koeen.
For de som ikke kjenner til dette, en del irske flyplasser har amerikansk immigrasjon uten koeer. Har testet dette ut flere ganger DUB-ORD. Dersom du har haandbaggasje er det genialt (noe sikkert mange av disse paxene vil ha). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Aj aj aj.. 32 seter i A318 ja, det høres meget
behagelig ut - men dyrt...
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Joda, men gutta i City kan betale for seg....er jo ikke akurat charter pax det er snakk om her
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
...og jeg der ellers helst ikke flyver single aisle aircraft på longhaul - her kunne jeg måske gøre en undtagelse
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.p...ight=privatair ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel.. Har ikke tatt turen med 318, men storebroren er ganske saa braakete aa fly langt med. Foretrekker faktisk widebody foran disse BBJ/LRs
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LCY/LHR-HEL-OSL i J/F | JonV | TripReports | 2 | 19-04-2014 15:48 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
LCY-JFK med A318? | Magnus | Flyforum | 16 | 07-12-2010 02:02 |
BABY: LCY till JFK med BA all biz A318 | Petrus | TripReports | 10 | 18-12-2009 18:48 |
BA utsetter LCY-JFK | LN-MOW | Flyforum | 11 | 18-06-2009 21:21 |