![]() |
|
![]() |
#581 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,932
|
![]()
Ifølge FR24 har den ikke fløyet etter 13/2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
|
![]()
Den står fortsatt godt parkert i CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,666
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
SE-RYA og SE-RYB er DYs 13 og 14ende MAX og jeg antar grunnen til at akkurat RYA var motor donor, er at de er eid av samme leasingselskap. Alle de andre er eid av AAA, så vidt jeg har forstått. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
...og nå har United utsatt oppstarten med MAX til 4. juni i følge Seattle Times.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]()
Mens Ryanair halt malt 737-8200 på sine fly, så ser det ut som Xiamen Airlines bare kaller flyet 737-8
https://mobile.twitter.com/mdtaero/s...19%3Fpage%3D75 |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
...skal vel mer enn et navnebytte til for at myndighetsroller passasjerer skal få tiltro til maskinen igjen. Dagen etter at sjefen fikk sparken kom jo Boeing selv med nye nedslående opplysninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
https://e24.no/naeringsliv/i/kJLBRQ/...m-737-max-feil
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Boeing er inne i en litt skummel loop.
- Mange passasjerer kommer aldri til å ønske å fly en max igjen. Uansett om boeing sier det er fixa. - De må nå gjøre jobben med å lage et nytt fly fra bunnen, og det er dyrt og tar tid. Litt catch 22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Jeg er litt usikker på hvor mye sannhet det er i punkt nummer én. Folk flest vet knapt om det er en Airbus eller Boeing de sitter i, og i hvert fall ikke hvilken modell det er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Og skulle noen bry seg, velger de nok ruten med MAX hvis den er billigst. Det kryr av 'aldri mer'-folk der ute. Har det sånn selv med tequila og dyre restauranter ![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Det er nok sikkert riktig at de ikke vet, men fester det seg et inntrykk at en flytype er en dødsmaskin, og at hverken flyfabrikken eller det amerikanske kontrollorganet har fortalt sannheten, og satset på at det går bra, kan det være forbrukermakta gjør sitt.
Hadde vært til pass for boeing og FAA. Første hode har rullet, og det kommer mange flere før denne saken er over!! Man skal ikke sjanse med livene til kundene sine, det bør straffe seg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Både DC-10 og Comet fløy videre og det vil MAX også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,676
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]() Quote:
MAX'en blir uansett trolig den mest gjennomtestede flytypen ever når den kommer tilbake i trafikk, og jeg vil ihvertfall ikke ha noen betenkligheter med å fly i den. Så lenge operatøren og dens piloter har gjennomgått nødvendig prosedyrehåndtering, kan ikke se noen grunn til at typen er utrygg. Boeing har da også satt igang sin sjarmoffensiv ... https://www.smh.com.au/business/comp...QyieNW-DY9CmX8 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og Concorde sin statistikk er nesten 4 ganger så ille som MAX sin. Selv om Concorde ikke ble noen suksess etter ulykken, så var det andre grunner til det enn sikkerheten. Det er vel ingen her som hadde sagt nei til en tur med Concorde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Når man ser på bilder fra oppsamlingsplassene, slår det meg at noe annet enn "first in - last out"-prosedyren blir vanskelig å få til? Det blir eventuelt litt av en rokade å skulle lirke frem de(n) bakre maskinen(ene) som kom inn til lagring først og vel egentlig skulle vært først ut til kunde når leveransene kommer i gang igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]() Quote:
Forstår at Boeing fans vil snakke MAX opp, men på dette tidspunktet er det bare flaut. Boeing har leket "fast and loose" med kultur, sikkerhet og sertifiseringer i lang tid. Brenningen brast og nå må Boeing (og FAA) slite med konsekvensene i lang tid fremover. Og det er vel fortjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 221 | 09-06-2025 09:37 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |