Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 27-10-2019, 07:58   #9
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
Default Re: Mistet flyet fordi infotavla på OSL viste feil

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
At infotavlen viser feil er jo ikke akkurat noe nytt. Gudene skal vite det har blitt bannet mang en gang i innsjekkshallen mens man forsøker å få fatt i rett kontor for å fikse feil, selv når man har å gjøre med et selskap som "alltid" er på samme sted, og som også denne dagen befinner seg på samme sted som alltid ellers. Alikevel sier infotavla plutselig en dag noe helt annet, og muligens også bare for en enkelt flyvning. Og hjelpes for et rot dersom en hel innsjekksøy plutselig er ute av drift.

Og så har vi, som mann78 er inne på, reisende som i grunnen aldri burde fått sette sine ben på en flyplass, i alle fall ikke uten å bestille full UMNR-tjeneste. Var en gang med på ombordstigning for siste fly fra utland på OSL (før åpning av T2, mot slutten av anlegsperioden): vi er nesten ferdig, og med meget god tid til overs, men vi mangler en liten familie som har sjekket inn bagasje men ennå ikke gått ombord. Ettersom vi har tilstrekkelig folk på gate sjekker en i flyet, mens en annen (meg) gjennomsøker utland fra E8/E9 (med en liten avstikker til bussgate bare "i tilfelle") og videre opp til E18. Niks og nada. Opprop rundt gate er selvsagt resultatløst. Nuvel, god tid som sagt, og bagasjen blir funnet i god tid. Vi venter så lenge vi kan, men sender til slutt flyet avgårde i rute. På vei tilbake til kontoret oppdager vi en liten familie på en benk rett ved trappa til loungene (der Starbucks er nå), og av ren nysjerrighet spør vi om de trenger hjelp til noe: "Nei, vi bare venter på at avgangen vår skal bli ropt opp".
(og ja, det var akkurat dem vi manglet)

Tilbake til hovedsaken mener jeg det mest oppsiktsvekkende er at Flyklagenemda åpenbart (i følge artikkelen, har ikke lest selve vedtaket) mener at flyselskapene står ansvarlig for at de reisende ikke kan/vil/evner å spørre om hjelp i situasjoner der informasjonen på tavla er åpenbart feil...
Apropos noe annet. Opplever(de) du at folk bommet på avgangene som følge av overgang fra sommertid til vintertid?
OttoL is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flyforbindelse videre mistet pga teknisk feil på fly MD80 Reiseforum 26 06-05-2011 23:04
Hundrevis mistet flyet Jens W Flyforum 0 17-09-2010 00:29
Mistet flyet mens han sto i innsjekkingskøen sirpjalle Flyforum 46 24-10-2008 21:06
- Flyet landet i feil by! MountainDew Flyforum 1 24-02-2007 14:42
Mistet iPod - hvor dro flyet? anders320 Flyforum 2 20-02-2007 13:33


All times are GMT +2. The time now is 02:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.