![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Mine bilder på Airliners Last edited by Utflyttet; 22-10-2008 at 10:29. Reason: Ingress only |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette skjer jo fra tid til annen, men ikke alle får sin historie i avisen.
Er alltid litt skeptisk når kun den ene parten presenterer hva som faktisk har skjedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vanlig fornuft tilsier vel at man tar kontakt med personalet hvis man ser at man kanskje ikke rekker det?
Men at SAS-personale opptrådte aggressivt og uvennlig er det ingen unnskydning for. Dersom det stemmer, er det svært skuffende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I'm only the messenger.... Men husk uansett, så er det alltid to sider av en sak, det er ikke sikkert at SAS personellet mener at de var agressive og kan har nok vært på sin side, svært stresset, og det er ofte da slike misforståelser oppstår. På den annen side, så mener jeg at han burde bevisst henvendt seg i skranken og hintet frampå at han også skulle med Austrian.
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vel, Austrian betalte og hun sier de skal ta opp dette med SGS.
Dette minner meg om behandlingen jeg fikk av SAS i Amsterdam da SAS ikke klarte å få fram min bagasje på en direkteflight dit i høst. SAS-damen opptrådte arrogant og aggresivt da jeg spurte om hun kunne hjelpe meg å spore min bagasje før jeg skulle fly videre. Svaret var at dette ikke var hennes problem siden de hadde en ground handling agent. Det skulle hun kanskje ikke gjort. Jeg fortalte henne at det var meg helt uvedkommende og uinteressant hvordan SAS valgte å løse det. Jeg var kunde av SAS og hadde inngått en avtale med SAS om å frakte meg og min bagasje til Amsterdam. SAS hadde ikke levert i henhold til avtale og da forholder jeg meg til SAS [punktum]. Det hører med til historien at jeg traff igjen bagasjen min to dager senere i Manchester og der fikk jeg utsøkt hjelp av SAS' lokale representant som virkelig sto på for å finne ut hvor bagasjen var. Egentlig var det vel SGS i begge tilfeller. Moralen: Det er mennesker i alle tilfeller og alle gjør feil. Jeg går definitivt i vranglås når noen jeg har kontrakt med fraskriver seg ansvar og sender meg på en ørkenvandring. Det finner jeg meg bare ikke i. Så var jeg ikke perfekt likvel - å fillern!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis alt han sier stemmer, synes jeg innsjekkingen kunne opptrådt litt fleksibelt og latt ham sjekke inn, han var kun 5 minutter for sent ute, og køen hadde vært svært lang. Det er ikke alle som skjønner at de bør si ifra til personalet. Jeg er også enig i at enhver ansvarsfraskrivelse fra selskapene tar seg dårlig ut.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette minner meg om i fjor sommer da jeg nesten mistet flyet til STN.
Jeg var der 2 timer før, men køen rakk til utenfor terminal-bygget. Da jeg skjønet at jeg ikke kom til å rekke det, tok jeg kontakt med personalet, men ble regel rett kjeftet på og ble fortalt at sniking i køen ikke var godtatt,og at jeg ikke var alene om å ha dårlig tid etc. Da jeg endelig kom fram til skranken var det 15 min. til avgang, men fikk aller nådigst lov til å sjekke inn. Jeg ble fortalt at den enste grunnen til at jeg fikk lov til å sjekke inn var at flyet var 20 min. forsinket, og at han gjorde meg en STOR tjeneste som lot meg sjekke inn. Egentlig burde han ikke ha gitt meg boardingkort engang. Snakk om infleksibilet system og elendig kundebehandling. Skjønner ikke disse menneskene at de representerer selskapet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Han burde selvsgat bedt om å få "snike i køen". men selskapene bør også ha et ansvar for at det faktisk er mulig å sjekke inn om man møter opp innenfor de tidsrammene de har satt. Å bare skrive "ekstra god tid" i høysesong blir en blankofullmakt til ansvarsfraskrivelse fra flyselskapets side.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne diskusjonen har vi hatt noen ganger tidligere...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har vel litt å gjøre med bemanningssituasjonen. Flyselskapene er ikke villig til å betale for nok folk ved skrankene ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Nemlig! Det er dette som er kjernen. Men det åpner samtidig for en annen diskusjon, vi er ikke villig til å betale flyselskapene for å betale handlingselskapene for å ha tilstrekkelig bemanning. Det blir fort til at en biter seg selv i halen her.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tar han ingen selvkritikk??
"Men da vi omsider, etter å ha stått en time og ventet på tur endelig kom frem til innsjekkingen, fikk vi beskjed om at vi var fem minutter for sent ute og at ingen flere ble sjekket inn." Er det ikke mulig å ta litt ansvar å gå foran og spørre om hjelp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jo absurd at man på en relativt liten flyplass som OSL skal være nødt til å møte opp 2 timer før avgang, og mer enn det, for å være sikret innsjekk.
Selv på LHR er jo dette som regel mer enn god nok tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sånn er det vel om man flyr småselskaper med bare en eller 2 skranker. Men hvor mange fly har Austrian egentlig fra OSL i døgnet? Er det virkelig så mange avganger at det er en blanding av passasjerer til forskjellige avganger i køen? Eller bruker Austrian SAS sin innsjekk og bagdrop?
I TRD ser jeg KLM bare har 2 skranker, det er knapt når mange skal videre til USA, og må få registrert Hotell opplysninger etc. Har ofte sett at det er folk i kø kl 0600, men alle disse skal jo med 06:20 avgangen så jeg regner med at flyet venter, og prøver å fly inn forsinkelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes uansett ikke synd på denne mannen. Det er tross alt voskne folk vi har å gjøre med her? Hva med å spørre andre i køen, SGS-ansatte etc? Det må være mulig å være litt "frempå".
Og det at de kalte folk fra andre avganger er vel som regel de som er sjekket inn og har gått vilse i Taxfree-butikken? ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Japan TransOcean landet mens ANA fortsatt sto midt på rullebanen | Trdfly | Flyforum | 1 | 04-06-2015 07:38 |
Satt i bussen mens flyet fløy over - tomt | imm | Flyforum | 6 | 26-03-2012 14:31 |
Dette skjer mens flyet står på bakken (VGTV) | Novair | Flyforum | 28 | 06-10-2009 01:13 |
Sto i bagasjekø da flyet lettet | sirpjalle | Flyforum | 28 | 02-07-2007 09:16 |
Propell reversert mens flyet var i lufta..... | SpotOn | Flyforum | 1 | 11-04-2006 17:10 |