![]() |
|
![]() |
#461 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Renton spytter dem ut så fort de kan, er ingen langtidsparkerte maskiner der, annet enn en eller to som krever litt spesialbehandling.
På Everett står det ca 30 stk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,197
|
![]() Quote:
Ikke bra ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Ja, pluss de 44 som er lagret på Boeing Field. Og produksjonen fortsetter, så det kommer til ca havannen maskin i døgnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,197
|
![]() Quote:
![]() Og det kommer til ca havannen maskin i døgnet... De må vel stoppe/redusere produksjonen snart, eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
Med så mange 'bevegelige deler' er det umulig å stoppe prosessen på kort sikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,197
|
![]()
Veldig interessant!
LN-MOW har en fantastisk kunnskap! Tusen takk LN-MOW ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
«Navnebytte» på vei? Ser i flere av nyhetssakene vedrørende IAG sin bestilling så refereres det til 737-8 og 737-10, uten å nevne MAX
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
IAG bruker selv ikke ordet MAX i sin pressemelding. Media bruker det de er vant til ..
Willie sier også at de gjerne tar de første før 2023, og det kan jo bety mulighet for Boeing til å fylle hull etter Jet Airways og andre som av ulike årsaker kansellerer. https://www.londonstockexchange.com/.../14115495.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
At MAX-serien har en aldri så liten utfordring omdømmemessig, er det vel liten tvil om. Således ikke overraskende om det tas grep gjennom endring av navn, selv om det vel er det enkleste trikset i boken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Verken AF447 eller AF358 skapte store skraper for AF, selv om det tidlig ble klart at det var dårlig håndverk av pilotene. Jeg synes det er rart det ikke er mer fokus på selskapene som er involvert i Max-ulykkene. Jeg hadde mye heller fløyet om bord Max hos et seriøst flyselskap enn hvilken som helst flymodell operert av Lion Air og Ethiopian, da det er rimelig klart at pilotene i begge ulykkene ikke klarte å følge sjekklistene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Den enkleste og simpleste løsningen vil være å følge IAG i navngivingen; 737-8, 737-9, 737-10... problem løst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Per i dag står det 135 MAX på lager .... de fordeler seg slik:
- Boeing Field 50 (I tillegg kommer ca 25 som er i forskjellige stadier av testing før de parkeres) - Moses Lake 14 - San Antonio/Kelly Field 41 - Everett 29 - Zhouzan 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Flyadeal, et saudisk lavprisselskap eiet av Saudi Arabian Airlines kaster sin MoU/LoI på 30 737MAX (+20 opsjoner) i søpla, og går heller for Airbus A320 for deres fremtidige flåte
https://www.bbc.com/news/business-48899588 Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Etterhvert begynner vel enkelte å bli nervøse for at de ikke får fly i det hele tatt, så da går de heller for annetvalget og sikrer seg slots før andre får samme ide ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Newcomer
Join Date: Jan 2014
Posts: 37
|
![]()
Hvis det er sånn at flyene er "grounded". Hvorfor får man flytte rundt på de da?
Selv om de er uten pax, så kan de jo styrte i en by allikevel. Sånn hypotetisk mener jeg. Ser Norwegian flytter litt på hvertfall ett fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Som nevnt flere ganger, testflyvninger og overføringer er tillatt. For ‘øket sikkerhet’ har man muligheten til å fly med flapsen ute i 1 grad. Da vil ikke MCAS aktiviseres.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
MAX sjefen byttes ut. Men er neppe siste hos Boeing som beholder jobben fremover
https://www.dn.no/luftfart/boeing/ke...-ut/2-1-637352 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Ser ut som Ryanair har døpt om 737-MAX 200 til 737-8200.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |