![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Etter å ha blitt litt fast klientell i sjappa så har jeg en liten positiv og en liten negativ kommentar.
Positiv; Hun ene baristaen som jobber der svært ofte (virker kreolsk ca 50) er en fantastisk dame. Utrolig positiv og effektiv og nesten bader i yrkesstolthet. Får alltid lyst til å gi henne klekkelig med tips, men det blir stort set bare kleint. Negativt; Unisex toaletter.. fysj så guffent. Stakkars de damene som skal bruke disse toalettene hvor det stort sette bærer preg av slurv fra de mannlige gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ellers synes jeg det er et problem at det er så fullt i loungen i rushtiden. Riktignok er det mange som reiser SAS Plus innenlands, og også mange med reelle statuskort (altså folk som virkelig reiser mye på fleksible billetter), så jeg er litt usikker på hvordan det skal løses. Tror ikke innstramminger i EuroBonus nødvendigvis vil hjelpe så mye på akkurat dette problemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
En ting jeg har observert er at mange som skal reise til utlandet sitter i loungen, i tillegg til at folk med gullkort kan dra med seg både 4 og 5 stykker (riktignok bare observert det en gang). Begrens gjestemuligheten for statuskort til 1 person og tilgang til kun å gjelde innenriksreiser tror jeg vil hjelpe på trengselen. Jeg synes i tillegg at det ikke hadde skadet å ha holdt den gamle loungen åpen, ettersom det ikke ser ut som om noe annet skal inn der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS kunne for eksempel gjort den gamle loungen om til en Café Lounge. Eller så kunne Widerøe brukt den som lounge - ligger jo perfekt til for Widerøe-avgangene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Så var det kostnadene da. Lokaler på OSL er svindyrt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da forsto de at unisex toaletter kun er guffent og har laget normale toaletter.
I overkant stappfullt i dag, men meget god den enkle frokosten. Yasmin i kaffebaren er en herlig dame og gjør hele stedet. Ser fremdeles ingen som tipser og lurer fremdeles på om det er innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Free Luigi
|
![]()
Var innom loungen for første gang i midten av Desember, og da var det heller ikke unisextoaletter.
![]() |
#68 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er dyrt, men nå er innenlandsloungen stort sett mer stappa enn butikkene og andre spisesteder på flyplassen. Da jeg var der på fredag var det ingen ledige plasser bortsett fra rundt den techhuben eller hva nå det er. Det var det for øvrig heller ikke på Café Lounge på Værnes på søndag - jeg tok med meg en kaffe og satt meg utenfor.
Det er nødvendig å ta noen grep. Og jeg synes det hadde vært positivt om Widerøe hadde investert i en lounge på Oslo lufthavn, f.eks. den gamle innenlandsloungen som ligger rett ved Widerøes egne avganger. Men Widerøe er jo kjent for å kjøre et absolutt minimum hva gjelder service og tilbud til passasjerer, deres tilnærming må jo være minst mulig er best mulig. Så det skjer nok neppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Tipsing hører ikke hjemme i siviliserte land og iallfall ikke i en lounge, betal heller eiendomsskatten med glede. (En Konfekteske til å ha på "dragenes" pauserom og en til kjøkkenets pauserom er lov). Segregerte toaletter er greit når en reiser med jentene, men et helvete om en deler toalettene 50-50. Det er mange flere menn som reiser. Last edited by Chriscross; 23-01-2019 at 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I yrker der tipsing ikke er kutyme, kan en jo gi positive tilbakemeldinger til selskapet når en opplever uvanlig god service. Det blir satt pris på, og kan jo over tid føre til bonuser/høyere lønn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har transit fra innland - utland på OSL i neste uke. Skal prøve å delta i et kort telefonmøte mens jeg er der. Hvilken av SAS' lounger har best fasiliteter for dette? Vet det er noen enkle "telefonrom" på utenlandsloungen, men kjenner ikke fasilitetene på innland.
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg husker da de innfærte unisex toaletter på noen "trendye" utesteder i Oslo.. Ubehagelig, og spesielt for jentene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Upgrade me....
|
![]()
Noen andre som får litt følesen av at SAS gir litt mer f i denne nå? Syns renholdet er dårligere. Både på toaletter og rundt om på bord osv.
Trenger litt ny spirit der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Edit: ev. å nekte (oss) utenrikspassasjerer adgang. ![]() Last edited by Eirik; 12-04-2019 at 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
For gutta har det sikkert ikke hjulpet det er halvparten så mange toaletter for oss som tidligere. (Betdelig mye mer enn 50% som er menn). For damene må det jo være himmelen når det har blitt såpass rent hos dem at de kan sette seg. Loungen er for øvrig betjent for at folk skal rydde bordene selv, men jeg er vel eneste gjest som faktisk gjør dette tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ryktes at trimrommet på innenlandsloungen forsvinner til fordel for flere sitteplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det fortsatt adgang for Star Alliance utenrikspassasjerer etter at utenlandsloungen gjenåpnet? Trimrommet frister.
Synd hvis treningen forsvinner. Mine barn likte å leke der under strengt oppsyn ved et lengre besøk i sommer (det var få andre der, kun en annen familie med småtasser). Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Lounge OSL (utland) | SingaporeAirflyer | Reiseforum | 314 | 16-12-2021 19:12 |
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL | Bacardi | Flyforum | 243 | 26-01-2016 19:44 |
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett | morr | Småprat | 17 | 29-01-2013 07:18 |
Åpningstider SAS lounge OSL i romjulen | MD-79 | Reiseforum | 6 | 25-12-2009 15:42 |
SAS lounge på OSL | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 19-05-2009 21:34 |