![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisann! Vet ikke helt om dette var rette plassen, men jeg skal ut å reise i februar. Jeg skal fra Oslo til København, og har bestilt Business med SAS ut fra Oslo. Er det noen som har erfaringen med loungen til SAS på Gardermoen? Ros, kritikk...? Er heller ikke Eurobonus medlem, men Krisflyer medlem for Singapore Airlines. Påvirker det om jeg får komme inn eller ikke? De er jo begge i Star Alliance. Bilder og kommentarer hadde jeg satt pris på!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Om du evt. har Star Gold-status på Krisflyer-kortet kan du bruke det til å slippe inn i Scandinavian Lounge, men i businessloungne er det kun billettklasse som gjelder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis ikke du har gullkort hos Krisflyer, kommer du ikke inn med mindre du fly på businessclass billett. Om du har gullkort, kommer du lenger inn, i Scandinavian Lounge som er reservert for de med gullkort.
SAS loungen er grei nok den. Enkel mat og drikke, og greie sitte og jobbeforhold. God tur! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Har aldri blitt sjekket for gullkort inn i Scandinavian Lounge heller, og jeg er der 20-30 ganger i året. Så det er bare å sjekke ut begge.
Det er bedre drikke helt innerst. Selv syns jeg Double Cappuchinoen er god på automatene, brusevannet i dispenseren er god. Maten er også fersk og fin, men ikke så variert. Maten er som regel lik i begge. Internet er raskt og fint, og loungene er generelt veldig ryddige og fine. Innslipp får du pga billettklassen.
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Så hvis jeg forstår det rett:
SAS Scandinavian Lounge = De som har Gold SAS Business Lounge = De som har Business billett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vet ikke hva slags evt. større booking denne flighten er en del av, Men jeg ser at Business Flex koster 2678 kroner en veg mellom OSL og CPH. For ca. samme pris kunne du f.eks. fått business tur/retur OSL-LHR med BA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Business loungen til SAS syns jeg er ganske trist. Litt OL på Lillehammer-tiden preg med masse farger og i tillegg mye mas med folk ut og inn. Har ikke vært forunt å prøve "Gullstuen" men mistenker at den er betydelig hyggeligere.
Stort sett reiser jeg som FBG og bruker OSL loungen som jeg trives riktig godt i. Deilige sofaer og stoler og ikke all verdens til trafikk. SAS Business lounge og OSL lounge leverer stort sett likt med tanke på mat og drikke. Verdt å tenke på er at det går an å kjøpe seg inn på loungene om det ikke er andre insentiver til en grisedyr billett. Uansett; Enjoy og god tur ![]()
![]() |
#16 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Maten kan oftest være bedre i OSL lounge enn i SAS Business lounge etter min mening. Kan ha mange typer forskjellige kald retter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flysitter
|
![]()
null utsikt fra loungene dessverre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
SAS business loungen mener jeg ikke har utsikt til annet enn avgangshallen (correct me if wrong...) "Gullstuen" har jeg aldri besøkt, men skulle det være noe utsikt derifra, er det mot innland og gløtt av vestre rullebane vil jeg tro. Vi får satse på betydelige spotterforbedringer når terminalutbyggingen er ferdig. Fire år går fort ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Selv har jeg bare hatt morgen- og formiddagsavganger ved besøk i SAS lounge, så jeg er uvitende i så henseende.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Lounge OSL innland | Erlingni | Reiseforum | 86 | 08-07-2022 21:40 |
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL | Bacardi | Flyforum | 243 | 26-01-2016 19:44 |
Møte venner på OSL Utland | Sjabby | Småprat | 5 | 30-06-2015 10:58 |
Åpningstider SAS lounge OSL i romjulen | MD-79 | Reiseforum | 6 | 25-12-2009 15:42 |
SAS lounge på OSL | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 19-05-2009 21:34 |