![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal reise til KRS neste uke, og har lyst til å teste innenlandsloungen på OSL.
Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe tilgang til denne loungen, slik som på utland? Enten via SAS EB American Express kort, eller ordinært via SAS ved ankomst til loungen? Siden den er automatisert med bom, tipper jeg at det kan by på noen praktiske utfordringer? Eller er den kun tilgjengelig for reisende med status og/eller plusbillett? Alternativet er jo OT, 30 EUR for en (mulig) oppgradering der ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan kjøpe tilgang ved innsjekking på sas.no, men ville vel heller satset på OT som jeg tror ikke er så mye dyrere (og da får du jo ekstra opptjening i tillegg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Ok, takk for tips.
"Problemet" med OT denne gangen, er at jeg reiser sammen med noen som jeg helst vil sitte sammen med på flyet. Hun har imidlertid litt dårlig tid den dagen, og skal derfor ikke benytte lounge, så OT for henne er litt bortkastet. Det er heller ikke samme booking, så muligheten er vel tilstede for at bare den ene av oss blir oppgradert med OT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du kan kjøpe tilgang til innenlands-lounge via web-innsjekk eller på SAS egne automater (de blå).
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Ifølge American Express medlemsservice, gir SAS EB AmEx kortet tilgang også til innenrikslounge for NOK 109,- (SAS tar NOK 179,- ved forhåndsbestilling på nett).
Men jeg er fortsatt skeptisk til om informasjonen vedr. AmEx tilgangen er korrekt, siden loungen er ubetjent. Ingen som har brukt AmEx her? (Absolutt ikke liv om å gjøre med de 70,- i forskjell, men kjekt å vite) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hvor skal man betale dette? Rabatt om en betaler med Amex ved internett insjekk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Helt ærlig, så er vel innenriksloungen neppe verdt særlig mer enn 100 kr I inngang.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Om det er tilgang på slikt kan jeg tendensere til å være enig i at det er verdt pengene, ellers er det på ingen som helst måte verdt å betale seg inn..
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Samt vin av type rød og hvit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Stort sett fult, lite plass for avslapping. Den nye på utland derimot er ganske så bra, tommel opp. Bra utvalg av mat/pålegg, flere kroker en kan gjemme seg litt bort i og godt med sitteplasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rød og hvitvin på kran også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På SAS Greet and meet i går ble det sagt at ny innenrikslounge på OSL åpner rett ved den nye SAS fast tracken til høsten. Målet er visstnok september, men Roald antydet det trolig ville gå mot oktober.
SAS innrømmet at dagens lounge er for liten og dårlig, men som de sa: Det var det OSL tilbydde da den ble startet. Av litt spennende nyheter er egen kaffebar med barista og treningsrom, og dermed dusjer (6 eller 7 stykker) I tillegg kommer det er slags teknologihjørne, som er litt gimmick, men som diverse techselskaper eller andre kan vise frem produktene sine. Ryktes om 3D-scanner så man kan få en statue av seg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det der med dusj og trimrom er egentlig genialt med mitt reisemønster. Kjapp joggetur om morgenen, litt styrke og dusj, så svosj frokost på flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet når den nye innlandsloungen på OSL forventes å åpne? Det henger et digert banner i vinduet hvor det står "Coming Soon", men ingen spesifikk måned/dato.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryktes 13.september på insideflyer.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det står faktisk 13. September på SAS sine hjemmesider også nå sammen med bilde at Adidas Ultra boost løpesko, så for stole på den datoen.
Og dette ble jammen meg post nummer 4000. Kona kommer definitivt til å be meg gjøre noe seriøst med livet mitt fremfor å sitte å skrive på flyforum dersom jeg forteller henne det. Ergo: ikke fortell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Den bedre 2/3 her i heimen har fått med seg galskapen og ser jo at jeg snoker på tapatalk i tide og utide, så hu lurer på hvordan det står til med flyene i ny og ne..
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
SAS åpnet vel den nye loungen idag. Noen som har vært der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Lounge OSL (utland) | SingaporeAirflyer | Reiseforum | 314 | 16-12-2021 19:12 |
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL | Bacardi | Flyforum | 243 | 26-01-2016 19:44 |
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett | morr | Småprat | 17 | 29-01-2013 07:18 |
Åpningstider SAS lounge OSL i romjulen | MD-79 | Reiseforum | 6 | 25-12-2009 15:42 |
SAS lounge på OSL | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 19-05-2009 21:34 |