![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var vel på Rimi at Color Air solgte billetter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Gjesp... Håper ikke de har kastet bort mange kroner og arbeidstimer på dette "fantastiske" konseptet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvorfor skulle ikke SAS kunne selge her hvis Norwegian klarer det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Personlig har jeg bare veldig liten tro på dette konseptet, uansett om det er DY eller SK som gjør det. Hvor mye selger egentlig DY gjennom denne salgskanalen? Er dette salg de ellers ikke ville fått gjennom de andre salgskanalene? Jeg tror ikke det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kaffe, bolle, avis og en reise for 4 til Paris takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flyklapper
|
![]()
Det er nok snakk om automater og ikke kassasalg .... Det er fult mulig aa faa dette til aa bli en suksess, men da maa de gjoere en bedre jobb enn de gjoer med nettsidene sine ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Melder meg på i rekken av skeptikere. Som det nevnes her har jo ikke Norwegian eller Color Air hatt videre suksess med dette. Dessuten ville jeg bli temmelig irritert dersom jeg stod i Rema-køen og måtte vente på at kassadama skulle finne fram riktig reise.
Det største spørsmålet må jo stilles ved om den vanlige kassadama (inkludert en masse deltids studenter) har kompetanse til å kunne bestille riktige (f.eks. billigste) reise. Jeg ville ikke for alt i verden tiltro min lokale Rema-butikk å ordne flybilletter i hvert fall. Hvis det skal være skjermer etc ville jeg uansett foretrekke å bestille på nettet fra sofaen i stedet for i en støyete butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skal det utplasseres automater? Har ikke alle som er på nettet en automat hjemme allerede?
Nei, det blir enda et gjesp fra meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette kan jo ha noe med den nye konversielle satsingen fra SAS som skal innplementeres i löpet av februar 2007. Tror det kommer til å skje mye med SAS det neste halvår...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ikke helt hva som er så "breaking news" med dette. Noen betydning tror jeg heller ikke det vil få av hverken positiv eller negativ betydning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er også skeptisk til dette.... Slik jeg forstår det, skal det plasseres terminaler ut i Rema-butikker og Narvesen-kiosker, så det er jo egentlig bare det som er nytt. Jeg tror ikke at folk synes det er enklere å handle en flybillett på kiosken enn hjemme eller på jobb.
Det nevnes noe om mobil-satsing, og det kan jeg ha litt mere tro på.... Mobiler er jo ettehvert blitt bærbare pc'er, så prinsippet er jo det samme som å bestille på nett... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OK - så et norsk navn er kanskje ikke så fornuftig, men de skandinaviske språkene er vel tilstrekkelig like til å finne noe mer "lokalt" enn GO. Man har jo hatt flyselskapet GO, man har GoToGate, osv. , men navnet er sannsynligvis det minste problemet her....
Det kan tenkes at dette er nye tanker, men hvor smarte tanker er nå egentlig dette? PS! Jeg har hatt min første oppgradering til business class på SAS i dag! Hurra - da kan jeg ikke lenger klage over at det aldri har skjedd meg på reise med SAS.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er vel ingen stor nyhet i en tid hvor de fleste bestiller reiser hjemme på sin egen PC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har blårussen i SAS fått solstikk i sommer? Hvem er egentlig SAS sin målgruppe når de kommer med en slik satsning?
Min godt gjennomtenkte teori: Yngre folk (under 45 år) handler billettene sine på internett. Eldre folk (45+) gjør det enten via intnernett, over telefon (de med internettskrekk) eller går til et reisebyrå (folk med stokk som aldri har hørt om internett). Så da må jo de eldre være målgruppen, men hvordan skal man få denne gruppen, som ikke tør handle noenting på internett, til å plutselig kjøpe billetter hos kassadama i sjappa på hjørnet? Og hvis det er snakk om terminaler som utplasseres, hvem vil bruke dem fremfor å bruke internett hjemmenfra? Den eldre garde vil i hvert fall ikke tørre å bruke en slik offentlig terminal dersom de ikke tør å handle på internett. Jeg håper og regner med at SAS ikke regner med å øke billettsalget betraktelig pga denne satsningen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva? Eldre folk = 45+ ?!! :-) De gamle (65+???) vil nok ikke en gang få med seg at man kan kjøpe billetter på butikken... For øvrig pleier jeg å bestille billetter for mine foreldre 65+ på internett, slik at de slipper gebyrer etc. Men synd det er blitt så vanskelig for gammelt folk å ordne seg.
Mvh AirbusTero 45- |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke undervurder gamlingene .. pensjonister seiler opp som den store, tunge brukergruppen av internett. Ikke minst lokker 'verdens stoerste garasjesalg'. Gamlingene overvinner alle teknologiske sperrer naar det er snakk om aa gjoere en 'deal' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Polakkene er veldig glad i å kjøpe sine billetter på Narvesen, og det er fakta.
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som Mr. Kjos sa i et intervju i dag "det er de uten kreditkort som kjøper bilettene sine på Narvesen" ,altså de som ikke kan kjøpe biletten på Internett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor setter de ikke ut automater på strategiske publikumssteder rundt om i byer, hvor folk kan bestille direkte gjennom en forenklet "kiosk-kanal".
F. eks: Flytogterminalen på Oslo S, City Syd i Trondheim, Oasen i Bergen etc etc.. Det vil bli en direkte konkurrent til reisebyråene som holder til i samme lokale/senter. Det er massevis av folk som vandrer rundt og er kjøpelystne i disse områdene. Butikk og Kiosk ser jeg som et litt mer klønete sted å kjøpe reiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Reitan kjeden er vel et sted maaange er innom i løpet av en dag da.
Husk dette er i Norge OG Sverige OG Danmark. 11Eleven, Narvesen, Pressbyrån, Easy24 , Rema1000 , Ex_Hydro/Texaco. Rimelige mange sjapper det |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hegnar Online med breaking news ang. Finnairs Airbus-flåte | Brandal | Flyforum | 7 | 10-12-2010 16:44 |
Breaking news: Litt action paa ORD, UA 767 evakuert via slides | Tommy777 | Flyforum | 11 | 03-01-2008 23:38 |
Breaking News fra CNN | SQ 777 | Flyforum | 24 | 29-11-2006 16:51 |
OT: Breaking News | LN-MOW | Flyforum | 7 | 13-05-2005 19:27 |