![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
På CNN kl. 0932. De har 16 % allerede og prøver å få kontroll !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,368
|
![]()
Da kan vel SAS overta noen A330!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Braathens vs. SAS blir vel rene barnematen på det organsisatoriske området om Ryanair kjøper Aer Lingus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Dette er meget intressante nyheter! Kan dette bety FR standard på longhaul??? Her fra BBC: Ryanair vil ha Aer Lingus
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]() Quote:
Ja...akkurat som buzz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Nyheten har nått na24.no også.
Å skulle fusjonere disse to ville vel også by på visse utfordringer med flyflåten også ettersom Aer Lingus faset ut 737 til fordel for A320.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]()
Dette handler nok mest om kontroll. Jeg tror litt av dette er MoL's 'lille tiss-kompleks' (Sitat:EB) og at han vil ta igjen mot irske myndigheter.
Etter hva jeg forstaar, vil selskapene fortsatt drive uavhengig av hverandre, men det er vel ikke urimelg aa tro at det vil kunne oppstaa litt samarbeide av samme type som ATA og Southwest driver. Og MoL kunne sikkert tenke seg aa terge BA ved aa la Ryanair overta en del av Aer Lingus' LHR-slot'er - just for the hell of it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]()
Men hva vil skje med Ryanairs image når de overtar ett av de "store", slemme nasjonale flyselskapene? Hvem skal de da mobbe i Irland? De vil ha en veldig stor andel av trafikken fra Dublin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]()
Saa lenge de har BA, klarer de seg nok ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]() Quote:
Ja, men BA er ikke store i Irland. Flyr de der i hele tatt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
4 avganger LGW-DUB med 737 (2 lør, 3 søn)
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Tror nok de er ute etter slots inn til Heathrow jeg da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg skjønner ikke helt poenget - bortsett fra det med "liten tiss" og dessuten vil et slikt selskap ha tilnærmet mnopol på ruter til/fra Irland. MO'L snakker aldri om det, men på trafikken mellom UK og Irland er FR nesten enerådende, og jeg vil tippe at mye av profitten i selskapet hentes herfra (den kommer iallefall ikke fra TRF-NCL)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Kan ikke tenke meg annet enn at han vil integrere Lingus i FR om han kan - Lingus er vel blitt en slags LCC etter hvert så vidt jeg vet, men likevel noe helt annet enn FR. Om MOL mener noe med alt pratet sitt om lave priser kan han ikke la vær å slå selskapene sammen.
Men da får han blandet flåte og LHR-slots og...sikkert mye rart han vil selge unna dyrt, og så beholder han de restene han vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Det er jo begrenset hvor mye mer FR kan vokse bare ved å holde på slik de har gjort frem til i dag. Så dette er kanskje FR sin metode for å fortsette videre vekst og for å kapre nye områder? Kan aldri tenke meg at sjefen sjøl bare setter seg ned og innser at "nå har jeg vokst meg stor nok", så da er det å tenke nye muligheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Fløy selv Laker i 1978 LGW-JFK. Sabla gøy.
Tror absolutt ikke det er mulig, men hva med A330 i samme konsept fra Irland til USA. FR-style ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,368
|
![]()
Hvor mye kan han selge landingsrettighetene på LHR for????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]()
Det er kanskje ikke slot´ene på LHR, men på JFK, BOS og hva annet Aer Lingus måtte ha, Mr.O´L er interessert i da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United Headline News CNN again | SQ 777 | Småprat | 1 | 26-04-2017 20:54 |
Hegnar Online med breaking news ang. Finnairs Airbus-flåte | Brandal | Flyforum | 7 | 10-12-2010 16:44 |
Breaking news: Litt action paa ORD, UA 767 evakuert via slides | Tommy777 | Flyforum | 11 | 03-01-2008 23:38 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |
OT: Breaking News | LN-MOW | Flyforum | 7 | 13-05-2005 19:27 |