![]() |
|
![]() |
#21 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,899
|
![]() Quote:
![]() Uansett ble som LN-MOW skriver dette håndtert profesjonelt både av Operating Carrier og Iran, man fant løsninger som tok vare på passasjer og Irans regler. Å få maskinen reparert og fløeyet hjem byr på nye utfordringer som noen oppe i gata her lokalt jobber med, men det er jo uinteressant så lenge det ikke inkluderer dårlig øl (vet litt om hva som foregår her også)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Tviler ikke på det foregår noe diplomatisk arbeid i bakgrunnen som både tilfredsstiller iranske og amerikanske myndigheter.
Forhåpentligvis så blir tarmac avgifter en fornuftig kost om ikke noen setter seg på bakbeina her, ellers kan vel Iranair ha fått seg nok en flytype... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,577
|
![]()
Hadde Iran tuklet med denne hendelsen, ville det nok spøket kraftig for Iran Air sine flyvninger til Europa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Eller kanskje Norwegian ønsker begrense hvor mange av deres ansatte som nå må ha visum til USA? Passasjerene vil også trenge visum nå...
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Ser at LNBKE fremdeles står i Iran.
Noen som vet hav som skjer med fly/ crew/ reservedeler ?
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]()
Så et par bilder postet av en passasjer. Det var definitivt hverken gulv- eller flytepper. Regner med at de lokale tro støttende til i en slik krisesituasjon.
Det var forøvrig ikke annet enn ros å se om hvordan situasjonen ble håndtert. Veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Men maskinen står fortsatt i Iran?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Bak betalingsmur: https://www.dn.no/luftfart/boeing/ir...ken/2-1-506426
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
|
![]()
Begge motorene som er ute? Ikke mulig å fly med 1 motor den lille timen tilbake til DXB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Kan man forstille sig at denne B737-8MAX slet og ret bliver afskrevet ?
Som situationen er nu, kan det vel blive ret så svært at få den ud af Iran... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Kan vel ikke være så mye bedre for U.S. og Boeing, nytt fly som blir en write off er ikke mye bra for amerikanske arbeidsplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,895
|
![]()
Hypotetisk når dette skjedde, kunne man ansett Iran som "hav" og benyttet ETOPS til å fly tilbake til utgangspunktet? Hadde dette vært over atlanteren kunne man vært nødt til å fly mye lenger på én motor enn det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]()
ETOPS har strengt tatt ikke noe med hav å gjøre, men avstand til en alternativ flyplass. Vi har ofte ETOPS segmenter over land også. Men at man er nødt til å gjøre noe, vil ikke si det samme som at man gjør det hvis det kan unngås. Det er lett å være etterpåklok, men jeg synes det virker som om man handlet riktig utifra situasjonen de var i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Det hjelper vel ikke at BKF står med teknisk i LPA heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
|
![]()
BKF er tilbake i Oslo for lengst..
Landet på OSL 1420 i går |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Ifølge disse tyske fotografiene et BKE under reparasjon i Iran
https://www.aerotelegraph.com/norweg...-mit-reparatur
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
Norwegian nødlandet på Sola. | EK 007 | Flyforum | 23 | 01-03-2011 20:11 |
Norwegian nødlandet på OSL | snag | Flyforum | 45 | 02-01-2008 20:55 |
Fly nødlandet på Gardermoen | sail4fun | Flyforum | 4 | 25-06-2005 23:33 |