![]() |
|
![]() |
#661 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
#662 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
A propos forsinkelser. SAS imponerer ikke veldig her om dette stemmer:
https://www.dagsavisen.no/nyemeninge...-sas-1.1192917 De kan jo proeve reiseforsikring, men usikker paa hva de vanlige dekker i slike tilfeller.
#663 |
Newcomer
|
![]()
Hei jeg velger å bumpe denne tråden istedenfor for å starte en ny.
Det har sånn at moren min å ektemannen hennes var på en fly tur i sommer bestilt av Norwegian. Flyet var hele 8 timer og 35min forsinket. Når jeg snakket med dem på flyreisen fortalte jeg om de ulike rettighetene dem har ved forsinket fly med mat å at dem kan søke om erstatning på opptill 500 euro når det er så forsinket. Etter mye fram og tilbake med Norwwgian er dem så frekke å mener flyet kun var 7 timer og 59min forsinket!?? Så dem vil kun kompansere med 250 euro. Er det noen nettsider som jeg kan finne fram flight info fra i sommer med forsinkelse osv å sende dem. For dette ønsker vi å klage på fordi Norwegian kan ikke holde på sånn med kunder. Håper noen kan svare på dette forumet. Tusen takk ![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Norwegian har tradisjonelt alltid vært vanskelige på første forsøk, de er billige av mange forskjellige grunner og kundeservice er definitivt en av dem.
Har du dato og flightnummer eller hvor de fløy er det sikkert noen her som finner fort ut av det. Husk også at "ankomstid" alltid skal regnes når flyet er parkert og døren åpnes, IKKE som landingstiden på rullebanen! På store flyplasser kan det være minst 10-20 minutter av og til, så ha dette i bakhodet også. |
![]() |
![]() |
#665 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Spiller det noen rolle om det er 8:35t eller 7:59t? Avhengig av avstand så er jo grensene 2, 3 eller 4 timer.
![]() |
#667 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Min mors samboer skulle idag fly OSL-TRD-BNN med Norwegian (kl 11.40) og Widerøe på gjennomgående billett kjøpt på wf.no
Kl 8.58 kommer det melding om at flyet til Trondheim var innstilt. Han kontakter Norwegian i første omgang på telefon de tilbyr refusjon av billetten OSL-TRD eller ny reise til TRD dagen etter, og at de ikke kan hjelpe ham med TRD-BNN. Når han kontaktet Widerøe kan de ikke hjelpe ham og henviser til Norwegian. Det ender med at de hjelper ham med ny billett (som han må betale for) OSL-BOO med SAS BOO-SSJ-TRD (med flybytte på SSJ) og fikk bruke sin opprinnelige billett TRD-BNN. Norwegian må da være den man skal kreve dekket kostnaden av ny billett fra. Han måtte reise fra OSL 55 min tidligere enn planlagt, og har vel også krav på €125 i standardkompensasjon fra Norwegian? (mot €250 dersom det hadde vært 6 min tidligere) |
![]() |
![]() |
#668 |
Flyklapper
|
![]()
Hvem snakket han med hos WF? Dette er en 701-billett (WF) som DY ikke har lov til å røre. Og hvertfall ikke refundere. Prosedyren på disse billettene er at de skal bookes om til neste tilgjengelige DY/WF-kombinasjon, eventuelt refunderes fullt ut.
|
![]() |
![]() |
#669 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Usikker på hvem han snakket med. Skal høre i morgen om han vet. Alle Norwegians fly var fulle, antar de hadde booket om "rene" DY-passasjerer umiddelbart.
|
![]() |
![]() |
#670 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Case:
125 eller 250? Ev nada? 12t før: KRS-OSL-ARN Mld om 50min forsinkelse, mister connection. Ringte SAS: Enten booke om direkte, eller på flypassen. Samme flight som går videre OSL-ARN uansett. Pga få seter tilgjengelig valgte å rebooke. Så skade på OSL-ARN, ble ytterligere forsinket. Altså, rebooking. Orginal ankomst 08:50 Faktisk 10:55 Mener at pga rebookingen skal de betale enten 125 el 250 selv om det bare var i overkant av 2t. Kjør debatt. |
![]() |
![]() |
#671 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så et par spørsmål og litt syting..
- Hvorfor er den kansellert, de på Lufthansa forklarer ikke hvorfor? Det merkelige er måten LH behandlet oss på - vi er åtte gutter, booket i business og de fleste har EBD eller EBG. Det var null forståelse og noen ble booket på et tidligere fly, noen fikk ikke nye billetter før på lørdag - forslaget til undertegnede var at jeg skulle stå opp 0400 i morgen for å ta 0740 flyet som er uaktuelt og vi ble enige om å kansellere da hele billetten.(Den får jeg igjen alt for) Lufthansa mente at det var ingen andre opsjoner (selv om det var svææært mange alternativer på momondo osv, med Star Alliance med SAS, LH, Swiss, LOT) men de nektet. Hva er poenget med allianse, diamantkort og til dels business-billetter da? - Så spørsmål nummer to (som jeg vanligvis ikke liker sjargongen av) Hva har jeg "krav" på? Hotellet var forhåndsbetalt og et par andre events i Munchen. SC Last edited by SudCaravelle; 27-09-2018 at 17:33. |
![]() |
![]() |
#672 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
- Var billettene kjøpt gjennom Lufthansa (burde ikke bety noe, men jeg har opplevd gjentatt ganger at det har betydning). - Var alle billettene kjøpt via samme kanal, eller var det forskjellige reisebyråer etc. inne i bilde ? Det kan forklare forskjellsbehandlingen ved noen fikk tidligere fly og noen fikk lørdag. Fremdeles ikke god service. En observasjon er at Diamantkort har ingen betydning utover Gold Star Alliance Status - Diamant er en SAS Status og stiller i samme kategori innen Star som Gold (har selv erfart dette med 1K og Platinum Status hos United som “kun” gav Gold hos andre Star Alliance selskaper).
![]() |
#673 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det var forskjellige kilder hvor reisene ble booket fra. De som booket via SAS fikk faktisk best service. Jeg booket direkte fra Lufthansa. At vi ikle ble behandlet som en gruppe er svært forståelig. Jeg er fult klar over at EBD er EBG og det er kun det som gjelder for Star selskaper utenom SK. Poenget var litt at ingen av disse punktene hjelper noe, ref Norwegian billettene til en tredjedel av prisen (der de flyr) Det var mange ledige Star billetter tilgjengelig som noen av oss ikke fikk og de nektet på LH at de fantes (viser seg at de som kom med på noen av disse føightene filmet halvfulle fly). Men - hva kan man få igjen av utlegg til hotell og (alt for dyre) oktober-telt osv? |
|
![]() |
![]() |
#674 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Mvh SC |
|
![]() |
![]() |
#675 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det ikke bare prøve å claime mest mulig?
|
![]() |
![]() |
#676 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker - det er jo litt det jeg lurer på, hva er det? Er det en fast euro-sum? Prebooket hotell? Tort og svie? Hvordan gjør man det? Jeg har null erfaring med disse greiene og som nevnt så er jeg i utgangspunktet litt avslepen til at man skal skvise flyselskapene fordi man kommer hjem en time senere
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Legg ved kvitteringer og claim alle utgifter
|
![]() |
![]() |
#678 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk, da gjør jeg det og går utifra at du mener det ikke er noen satt type 500 euro sum eller lignende. Jeg sender det jeg har til info@lufthansa.com
|
![]() |
![]() |
#679 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste med finnair BGO-HEL-SVO for en uke siden. Dette var jo dagene da WF slet med mye teknisk og vi kom 4-5 timer forseint avgårde fra BGO. Rakk naturligvis ikke flyet videre til SVO, men ble ombooket til Aeroflot og landet på SVO ca 2330 istedet for 19:20 som det hadde vert om alt var i rute hos finnair/WF.
Har man rett til noe erstatning her og skal man da sende krav om turen mellom Bergen og Helsinki eller hele routingen? Last edited by badsofa; 03-10-2018 at 14:47. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |