![]() |
|
![]() |
#301 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Og like etter American utsatte leveransen av 40 maskiner, bestiller Southwest 40 maskiner med levering i omtrent samme tidsrom.
Også dette 737-8, som skal brukes til å erstatte 40 737-700 maskiner, som etterhvert nærmer seg passende pensjonsalder http://aviationweek.com/awincommerci...1q-profit-gain Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Ser ut som CFM har havnet enda mer bakpå med leveringer av Leap motorer slik at Boeing nå må ta i bruk taksebaner på Renton for å lagte 737-Max maskiner som venter på forsinkede motorer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,590
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Det stod strødd med motorløse og innpakka NEO’er på Finkenwerder også.
Sorry for off topic.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Ny MAX 10 kunde, når Virgin Australia konverterer 10 MAX 8 i bestilling til den største MAXen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Boeing har lagt ut en video på Twitter som forklarer teknikken bak det endrede og forlengede understellet på -MAX 10 og hvordan de får plass til det uten å måtte endre på hjulbrønnen
https://mobile.twitter.com/BoeingAir...032001/video/1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Boeing håper være tilbake i rute med MAX leveransene innen utgaven av året, dog tviler flere analytikere på at det klarer det. Det er ikke bare motorleveransene som er sene, men det er også problemer med leveranser av flykroppen fra Spirit, samt flere andre deler som gjør at det hoper seg opp med halvferdige fly
https://leehamnews.com/2018/09/06/bo...bt/#more-28088 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,590
|
![]()
Gode nyheter for Boeing er at mange kunder av Airbus velger bort LEAP, men de får likevel neppe nok motorer.
https://seekingalpha.com/amp/article...late-call-myth |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]() Quote:
Jeg er litt usikker på om jeg helt deler den konklusjonen, og vil ikke akkurat kalle det at Airbus kunder velger bort Leap. Per dags dato har Leap større markedsandel på NEO basert på totale bestillinger enn GTF Dessuten er det endel forskjell på motorene og det er ikke helt sånn at CFM kan helt enkelt switche mellom hva de produserer Ellers er ikke SeekingAlpha den mest troverdige analysekilden når det kommer til luftfart der ute ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]() Quote:
Flykroppene er del av problemene med å oppnå 57 maskiner produsert i måneden, forsinkelsene fra Spirit hjelper jo litt på mangel på motorer.... ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Boeing har nå ute en service bulletin på 737MAX. Problemer med fartsmåler.
http://aeronauticsonline.com/boeing-...in-on-737-max/ Quote:
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Det koreanske lavprisselskapet, og 737-800 operatøren, Jeju Air går ikke veldig overraskende for 737-MAX 8 som de nå bestiller 40 stykker av, plus 10 opsjoner
https://www.aviation24.be/airlines/j...-max-aircraft/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,658
|
![]()
Ser at FlyDubai's første Max9 tok turen fra BFI til Piedmont Triad International (GSO) i kveld her hjemme. På FR24 viste kun registreringen på maskinen.
Blei rett nyskjerrig på hva de skal gjøre der i halvannen uke? Maskinen har slot for å komme innom GLA den 10. på tur hjem.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,590
|
![]()
Det er et stort vedlikeholdssenter der. Sannsynligvis wifi og/eller annen innredning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,658
|
![]()
A6-FNB landed i Glasgow for en times tid siden på tur til sin nye eier. A6-FNA/C er fortsatt i Greensboro. Første Max9 for FlyDubai.
![]() A6-FNB Boeing 737MAX9 Flydubai Glasgow airport EGPF 08.02-19 by Rolf Jonsen, on Flickr
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation Last edited by RJon; 08-02-2019 at 22:14. Reason: Første Max9 for FlyDubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,658
|
![]()
Fikk en forklaring fra en som jobber i Flydubai hvorfor deres 737MAX9'er var parkert to og en halv måned i Greensboro. Tenkte at dette kan være av interresse.
Quote:
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Er det flere motor- og andre alternativer kunder kan velge fra, eller er konfig nokså lik på Max8?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,590
|
![]() Quote:
https://samchui.com/2019/03/12/boein...k#.XIeBZ7h7lGM Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 219 | 12-05-2025 15:09 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |