![]() |
|
![]() |
#201 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Jeg hadde ikke tvilt et sekund på at jeg hadde tilbudt min plass, såfremt jeg reiste uten barn, så hadde det der løst seg på en mye bedre måte. En sak har jo alltid flere sider, men selv i min beste vilje, så sliter jeg litt med å se logikken i å sette av en gråtende ungdom, fremfor å la noen andre stå igjen.
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det høres helt ubegripelig ut og virker helt hårreisende håndtert, basert på det vi vet nå.
Mulig det skjer ekstra mye surr om sommeren. Men på vei hjem fra AMS i går (på min standby billett) måtte de inn i flyet og hente ut en pax som hadde boardingpass men ingen billett registrert på seg. Hvordan kom hun seg om bord med det boardingpasset i det hele tatt. Det høres smått utrolig ut det også.
![]() |
#203 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
En pilot kunne vel også tatt et klappsete på den korte turen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#204 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Åpenbart at noen mener at kunnskap og erfaring kommer til kort når man skal se på inntjeningen, men på sikt er jeg nå ikke så sikker. Dette er utrolig svakt håndtert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Ja det er mye rart som ikke stemmer her, så derfor skal vi vel la være å være veldig bastante.. Men uansett logo på "pilotkortet", så burde vel det strengt tatt gått bra.
Quote:
At feil skjer ligger jo i sakens natur, når billetter blir bestilt alle tenkelige å utenkelige steder, men det er når det først går skeis at noen må komme inn med litt sundt vett og redde dagen. Jeg har for mange år siden byttet bort setet mitt, til en kunde som var med på kundetur, slik at jeg kunne komme meg på plass etterhvert. Det var uproblematisk og bagasjen min sto å ventet på meg i AMS da jeg kom noen timer senere. Så muligheten burde absolutt vært der, særlig mtp. at det er snakk om en reise fra BLL - CPH, altså kunne man vel relativt lett fått noen til å ta toget. Det tar omlag 3 - 3,5 timer. Så alt i alt, helt merkelig og om dette medfører riktighet, utrolig svakt håndtert..
![]() |
![]() |
#206 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
På meg så virker det som hun som blir kastet av har en bilett som ikke er kjøpt sammen med gruppen. Noe som fører til at hun blir valgt ut først. Så tilbyr treneren å gå av, og da virker det som gruppebiletten blir lastet av. Men jenta beholder sin bilett. Når da de på flyplassen skal kaste av en passasjer så er det fortsatt henne som oppfyller kritereiene for å bli stående igjen best og morroa starter. Men samtidig forstår jeg ikke hvorfor en som tilbyrseg å gå av istedet ikke får lov(kan jo være noe connections osv.) Virker klønete håndtert å flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og med tanke på hvor dårlig informasjonssjefen håndterer dette er det ikke bare nede på gulvet man burde byttet ut enkelte i SAS....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Vi vet heller ikke om alle klappsetene var tatt... Quote:
![]() |
![]() |
#209 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan det tenkes at den velvillige piloten skulle ut og fly aktivt etter ankomst CPH? Og at han dermed ikke fikk lov av sin ops, da avgangen han skulle fly ville blitt kansellert uten han?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, mitt innlegg var på ingen måte noe forsvar av den klønete håndteringen, men heller en teori om hvorfor piloten ikke kunne gå av likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |